تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دزدی عنکبوتی آثار هنری/ سرقت‌های هنری که دنیا را شوکه کرد

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مدتی پیش نقاشی گوستاو کلمت پس از ۲۳ سال در موزه‌ای که از آن دزدیده شده بود، پیدا شد. این تابلو در حدود ۶۰ میلیون دلار قیمت داشته است و چند روز قبل‌ کسانی که آن را به سرقت برده بودند، به جرم خود اعتراف کردند.

این نقاشی به شکلی عجیب و با یک وسیله به شکل قلاب‌های ماهیگیری ربوده شده بود و  به سارقان آن‌ لقب مرد عنکبوتی دادند. در ادامه این گزارش مشهور‌ترین سرقت های هنری که گاه باعث تعحب می‌شوند را معرفی می کنیم:

دزدی عنکبوتی آثار هنری/ سرقت‌های آثار هنری که دنیا را شوکه کرد

در سال ۲۰۰۰، گروهی از سارقان چندین خودرو را در شهر استکهلم منفجر کردند تا توجه پلیس را از یک سرقت مسلحانه از موزه ملی این شهر به آن سو جلب کنند. این گروه که یک نقاشی کشیده شده توسط رامبرانت و دو نقاشی دیگر از آثار رنوآر را به سرقت برده بودند با یک قایق موتوری گریختند. تمامی این آثار تا سال ۲۰۰۵ به موزه بازگشتند.

دزدی عنکبوتی آثار هنری/ سرقت‌های آثار هنری که دنیا را شوکه کرد

به عنوان یک سرقت جسورانه و بی پروا، سرقت نقاشی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی از موزه لوور در سال ۱۹۱۱ رتبه نخست را می‌گیرد. این اثر توسط یکی از کارکنان این موزه به نام وینچنزو پروجیا دزدیده بود؛ چرا که معتقد بود این نقاشی باید در کشور خودش یعنی ایتالیا باشد. او این نقاشی را زیر لباسش پنهان کرده و از موزه خارج شده بود. او این نقاشی را برای دو سال در خانه خود نگه داشته بود و زمانی که می خواست آن را به ایتالیا تحویل دهد، دستگیر شد. او چند ماه به زندان افتاد اما در ایتالیا به عنوان قهرمان ملی از او تقدیر شد. نقاشی در سال ۱۹۱۳ به لوور بازگشت.

دزدی عنکبوتی آثار هنری/ سرقت‌های آثار هنری که دنیا را شوکه کرد

در سال ۱۹۹۷ نقاشی از یک زن که توسط کلمت کشیده بوده از یک گالری هنری به سرقت رفت. این سرقت پلیس و علاقه‌مندان به هنر را سردرگم کرده بود تا زمانی که باغبان‌های این گالری، نقاشی را که در همان جا پنهان شده بود، پیدا کردند. دو مرد مسئولیت این سرقت را بر عهده گرفتنده و مدعی شدند این نقاشی را به عنوان یک هدیه به شهر بازگردانده اند.

در سال ۲۰۱۰ یک دزد فرانسوی که به مرد عنکبوتی معروف است، از موزه هندر مدرن در پاریس پنج نقاشی سرقت کرده بود که شامل نقاشی «زنی با یک هوادار» اثر مودیلیانی هم می‌شد. تمامی این نقاشی‌ها توسط او و همدستش تخریب شده بود تا به این ترتیب زندانی هشت ساله برای او در نظر گرفته شود.

دزدی عنکبوتی آثار هنری/ سرقت‌های آثار هنری که دنیا را شوکه کرد

در سال ۱۹۶۱ یک راننده اتوبوس که از پنجره دستشویی وارد گالری ملی لندن شده بود، نقاشی کشیده شده توسط فرانسیسکو گویا از این نگارخانه را به سرقت برد. قرار بود این نقاشی به مبلغ ۳۹۲ هزار دلار فروخته شود و این سارق برای اینکه نقاشی را بازگرداند رقمی به همین اندازه می‌خواست. البته او این نقاشی را داوطلبانه بازگرداند.

دزدی عنکبوتی آثار هنری/ سرقت‌های آثار هنری که دنیا را شوکه کرد

دو نسخه متفاوت از نقاشی جیغ اثر ادوارد مونک در بیست سال گذشته به سرقت رفته اند. یکی از این نسخه ها در سال ۱۹۹۴ مورد هدف قرار گرفت، دقیقا همان روزی که المپیک زمستانی در شهر لیلهامر آغاز شده بود. چهار مرد وارد گالری ملی نروژ شدند و این نقاشی را به سرقت بردند و یک نوشته به جای گذاشتند. در این نامه نوشته شده بود: بابت امنیت ضعیف ممنونیم. این نقاشی در سال ۱۹۹۶ بازگردانده شد.

دزدی عنکبوتی آثار هنری/ سرقت‌های آثار هنری که دنیا را شوکه کرد

نسخه دیگر در سال ۲۰۰۴ از موزه مونک سرقت شد. در عکسی که آورده شده، فردی با یک نقاشی به سمت یک خودرو می‌دود. سارقان با ورود به موزه شروع به تهدید کارکنان و بازدیدکنندگان کردند و در نهایت با یک نقاشی گریختند.

دزدی عنکبوتی آثار هنری/ سرقت‌های آثار هنری که دنیا را شوکه کرد

شاید بزرگترین سرقت هنری متعلق به سرقت از موزه گاردنر باشد که سارقان ۱۳ اثر را از موزه ایزابل استوارت گاردنر در بوستون به سرقت بردند. تمامی این آثار ارزشی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار داشتند. در بین‌ این نقاشی‌ها «کنسرت» یوهانس فرمیر هم دیده می‌شود که گفته می‌شود با ارزشترین نقاشی گمشده تاریخ در دنیاست. این سرقت با گذشت سال‌ها و جایزه ۵ میلیون دلاری برای یابنده آن هنوز یک راز حل نشده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دزدی عنکبوتی آثار هنری/ سرقت‌های هنری که دنیا را شوکه کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..