تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیراکس برنامه تهاجمی تصاحب HP را شروع می‌کند

زیراکس از تلاش برای خرید HP خسته نمی‌شود و ظاهرا برنامه‌ای تهاجمی برای تصاحب شرکتی با سه‌برابر ابعاد خود دارد.

زیراکس مناسبات مرسوم اداری و تجاری و همچنین اخلاق کسب‌وکار را را کنار خواهد گذاشت و برنامه‌ای جدی و تهاجمی برای تصاحب HP اجرا می‌کند. ظاهرا غول قدیمی دنیای فناوری تصمیم دارد تا به هر قیمتی با HP ادغام شود. مدیران زیراکس در تصمیم جدید اعلام کردند که در جلسه‌ی پیش‌روی سرمایه‌گذاران HP حضور خواهند یافت و ۱۱ نمایند‌ه‌ی جدید را برای جایگزینی هیئت‌مدیره‌ی این شرکت معرفی می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

زیراکس از ماه‌ها پیش برای خرید HP تلاش می‌کند و شرکت مذکور قبلا دو بار به تقاضای آن‌ها پاسخ رد داده است. HP قبلا گفته بود که پیشنهاد زیراکس، ارزش شرکت را پایین‌تر از مقدار واقعی بیان می‌کند و تهدیدی جدی برای سهام‌داران اصلی محسوب می‌شود. به‌علاوه آن‌ها انتقادهایی جدی به استراتژی کسب‌وکاری زیراکس دارند و به کاهش درآمد ۱۰ درصدی آن‌ها در سال ۲۰۱۹ اشاره می‌کنند. ازطرفی زیراکس ادعا می‌کند، ترکیب دو شرکت با رویکرد مشابه، هزینه‌ها را به‌میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد داد.

جان ویسنتین، مدیرعامل خبرساز زیراکس در بیانیه‌ای پیرامون ادغام شرکتش با زیراکس گفت:

ما اعتقاد داریم با انتخاب هیئت‌مدیره‌ی جدید و مستقل که چالش‌های مدیریت یک شرکت جهانی را درک کرده و ارزش ترکیب شرکت را با زیراکس متوجه شوند، کارایی و سوددهی بیشتری برای سهام‌داران HP خواهند داشت.

زیراکس / Xerox

HP درمقابل درخواست‌های زیراکس،‌ رویکرد آن‌ها را تاکتیکی خودخواهانه می‌داند که تنها برای پیش‌برد اهداف خودشان اجرا می‌شود. اگر تلاش جدید و تهاجمی زیراکس (مذاکره‌ی مستقیم با سهام‌داران) به موفقیت برسد، درنهایت شاهد ادغام دو غول قدیمی دنیای فناوری خواهیم بود که البته هیچ‌کدام روزهای خوبی را پشت‌ سر نمی‌گذارند.

ادغام HP در زیراکس، از جنبه‌های گوناگونی عجیب به‌نظر می‌رسد. آن‌ها ابعادی بیش از سه برابر زیراکس دارند: ارزش بازار HP حدود ۳۲ و ارزش بازار زیراکس، حدود هشت میلیارد دلار بیان می‌شود. زیراکس تصمیم دارد تا با پیشنهاد ۲۲ دلار برای هر سهم و مجموع ۳۳/۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری، HP را تصاحب کند. آن‌ها تا پیش از انتشار پیشنهاد زیراکس در ماه نوامبر، ارزش بازار ۲۷ میلیارد دلار داشتند.

HP ارزش بازاری بیش از سه برابر زیراکس دارد

زیراکس قبلا اعلام کرده بود که با فروش سهام خود در شرکت‌های زیرمجموعه و کسب‌وکارهای قدیمی، سرمایه‌ی موردنیاز را برای خرید HP فراهم خواهد کرد. آن‌ها می‌گویند ۲/۵ میلیارد دلار پول نقد از فروش کسب‌وکارهای قدیمی به‌دست خواهند آورد. به‌‌علاوه قبلا گفته شده بود که با کمک‌هزینه‌های بانکی، ۲۴ میلیارد دلار برای تصاحب HP جمع‌آوری خواهد شد. به‌هرحال گزارش‌های بازار نشان می‌دهند که ارزش سهام HP، نوسان مثبت‌تری را نسبت به زیراکس تجربه می‌کند.

برخی کارشناسان، ادغام HP و زیراکس را آن‌چنان عجیب و غیرمنطقی نمی‌دانند. هر دو شرکت در سال‌های گذشته زیرمجموعه‌های پول‌ساز خود را به شرکت‌های مجزا و مستقل تبدیل کرده‌اند. درواقع آن‌ها تنها به کسب‌وکار چاپ وابسته مانده‌اند که آن هم سوددهی نه‌چندان قابل‌توجهی دارد. HP در ابتدای تجزیه‌ی HP Enterprise در سال ۲۰۱۵، رکورد مناسبی را از لحاظ ارزش سهام ثبت کرد، اما در فصل‌های مالی اخیر، باز هم عملکردی نگران‌کننده داشت.

HP

HP امروز کسب‌وکار مناسبی در حوزه‌ی کامپیوترهای شخصی دارد. ازطرفی کاربران کمتری تمایل به خرید جوهر از آن‌ها دارند که زمانی یکی از اصلی‌ترین منابع اصلی درآمد شرکت محسوب می‌شد. آن‌ها همیشه در فروش پرینترها متحمل ضرر می‌شدند، اما با فروش جوهر، سودآوری خوبی را تجربه می‌کردند. امروزه گوشی‌های هوشمند نیاز به چاپ و خصوصا چاپگرهای جوهرافشان را به‌میزان قابل‌توجهی کاهش داده‌اند. به‌علاوه رقبای متعددی هم در بازار هستند که جوهرهای ارزان‌تر از HP ارائه می‌کنند.

جدیدترین خبر تعدیل نیرو در شرکت HP در ماه اکتبر منتشر شد. آن‌ها تصمیم دارند ۷ تا ۹ هزار نیروی کار را تا سال ۲۰۲۲ تعدیل کنند. مدیرعامل HP، انریک لورس، تصمیم جدید را «شجاعانه و قاطع» خواند که در فصل مالی آتی به‌کمک شرکت خواهد آمد. شایان ذکر است مدیرعامل قبلی، دیون ویسلر، سال گذشته به‌خاطر مسائل خانوادگی از سمت خود استعفا داد.

زیراکس هم مانند HP سهم عمده‌ای از درآمد خود را از کسب‌وکاری درحال مرگ به‌دست می‌آورد. آن‌ها ماشین‌های کپی و پرینتر می‌فروشند و کسب‌وکارهای بزرگ، مشتریان اصلی‌شان هستند. گزارش‌های اخیر خبر از کاهش درآمد شرکت آمریکایی در فروش ماشین‌ها می‌دهند. درواقع آن‌ها در همه‌ی هفت فصل گذشته، کاهش درآمد داشته‌اند.

زیراکس / Xerox

مقاله‌های مرتبط:

هر دو شرکت زیراکس و HP، سابقه‌ای طولانی در دنیای کامپیوتر دارند. زیراکس از سال ۱۹۰۶ و با نام Haloid Photographic کار خود را در راچستر نیویورک شروع کرد و در مارس ۱۹۶۰، با عرضه‌ی اولین دستگاه کپی اداری، به اوج رسید. دستگاه مذکور با وزنی حدود ۲۹۳ کیلوگرم و ابعادی دوبرابر یک ماشین لباسشویی عرضه می‌شد. فناوری اصلی موجود در دستگاه کپی زیراکس موسوم به زیروگرافی، توسط چستر کارلسون اختراع شده بود و هنوز هم پس از گذشت نیم قرن، در بسیاری از ماشین‌های کپی استفاده می‌شود. ساختمان مرکزی کنونی زیراکس در نورواک کنتیکت قرار دارد.

تاریخچه‌ی HP به سال ۱۹۳۸ و زمانی بازمی‌گردد که بیل هیولت و دیو پکارد، گاراژی را در پالو آلتو کالیفرنیا اجاره کردند. آن‌ها در همان سال اولین محصول خود را به‌نام HP Model 200A اختراع کردند که یک اوسیلاتور برای آزمایش دستگاه‌های صوتی بود. شرکت آن دو جوان، به‌نوعی پیش‌گام شکل‌گیری سیلیکون‌ولی شد و اولین کامپیوتر خود را در سال ۱۹۶۶ تولید کرد. مشهورترین محصول آن‌ها در آن زمان نیز به‌نام HP-35 در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه شد که اولین ماشین‌حساب دستی مهندسی بود.

داستان ادغام HP و زیراکس روز‌به‌روز پیچیده‌تر می‌شود و چه بسا پایانی کاملا عجیب و دور از انتظار داشته باشد. بسیاری کارشناسان، تمایل زیراکس را برای تصاحب شرکتی با سه برابر ابعاد بزرگ‌تر، غیرمنطقی می‌دانند و برخی دیگر، آینده‌ای احتمالا روشن‌تر را پس از ادغام پیش‌بینی می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیراکس برنامه تهاجمی تصاحب HP را شروع می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..