تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوانساری خبر داد: توجه ویژه سرمایه‌گذاری خارجی به صنعت لبنیات ایران

به گزرش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مورد بخش لبنیات کشور گفت این بخش یکی از موفق ترین صنایع کشور است و در حالی این اتفاق افتاده است که از سال ۹۰ سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد کشور منفی بوده است و بخش کشاورزی و به خصوص لبنیات کارنامه خوبی در این حوزه داشته است و توانسته است نظر سرمایه گذاران خارجی را جلب کند.

وی در ادامه افزود دلیل این اتفاق در وحله اول دخالت کم تر دولت در این حوزه است و  همچنین  رقابتی بودن این صنعت که موجب شده است واحد ها روز به روز خود را ارتقاء دهند و در ادامه نیاز جامعه را نیز نمیتوان فراموش کرد به طوری که مسکن، پوشاک و غذا نیاز های اولیه و ضروری هر جامعه است.

خوانساری در ادامه گفت در دهه ۶۰ بحث وارد کردن گاوهای اصیل یا اصلاح ژنتیکی بسیار داراری اهمیت بود و خوشبختانه در سال ۶۴ هفته ای دو تا پرواز ۷۴۷ گاوهای اصیل را به ایران وارد می کردند و گران ترین اسپرم ها به داخل کشور وارد می شد و دلیل اینکه در حال حاضر صنعت لبنی کشور حرفی برای گفتن دارد تلاش های آن دوران است که روزی ۶۰ الی ۷۰ لیتر شیر از یک گاو گرفته می شود.

وی در ادامه افزود امروز مشکل کمبود مواد لبنی نداریم بلکه مشکل انتخاب داریم چرا که تنوع در این حوزه بسیار بالا است و میانگین مصرف داخلی هر فرد در ایران سالیانه بیشتر از ۷۰ لیتر است و باید تلاش کنیم در آمد بالا برود ولی کاهش درآمد سرانه یکی از اتفاقات مشکل ساز در این حوزه است که باعث می شود ما تمرکز خود را بیشتر در بخش صادرات بگذاریم و مشکلات که بر سر راه صادرات است را برداریم.

جمع کردن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی

حذف ارز ۴۲۰ تومانی چه در زمینه دارو و چه در زمینه خوراک دام به جز فساد و رانت کمکی نخواهد کرد پس ما باید تمرکز خود را در زنجیره تولید داخل بگذاریم و باید از سوبسید ریالی استفاده کنیم.

استفاده از ضمانت نامه به جای حجم عظیمی نقدینگی

هر تولید کننده ای باید ارزش را برگرداند و هر صادراتی که صورت بگیرد صادرکننده را مجبور به پرداخت هر ماه ۹ درصد ارزش افزوده می کند و همچنین صادرکننده باید سالیانه ۱۰۰ درصد نقدینگی خود را برای برگشت ارزش افزوده ارز مصرف کند.

توصیه من این است که به جای اینکه ارزش افزوده را برگردانند با ضمانت نامه بانکی این کار را حل کنند و مجبور نباشند حجم عظیمی نقدینگی مصرف کنند.

تغییر تعرفه ها بدون اعلام قبلی

تغییر تعرفه ها به صورت یک شبه لطمه بزرگی بر صادرات می زند و ممنوع کردن و بالا بردن تعرفه ها بخش صادرات را با مشکلات جدی همراه می سازد.

تغییر تعرفه ها یا ممنوعیت یکباره آنها زیان زیادی به صادرات کشور می زند و طبق قانون دولت هم حق ممنوع کردن صادرات و یا واردات کالایی را ندارد به جز اسلحه، مواد مخدر و مشروبات الکلی و باید با بالا و پایین بردن تعرفه واردات و صادرات آن را کنترل کرد و ممنوع کردن کالا غیر قانونی است.

قیمت گذاری در این حوزه

زمانی که تنوع محصولات لبنی در کشور وجود دارد و عرضه و تقاضا متعادل هست و حتی در برخی مواقع عرضه بیشتر است بحث قیمت گذاری بی معنا است.

۲۲۳۲۲۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوانساری خبر داد: توجه ویژه سرمایه‌گذاری خارجی به صنعت لبنیات ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..