تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت ماهواره سنجشی دانشگاه امیرکبیر با دقت یک متر آغاز شد

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امضای قرارداد با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای طراحی و ساخت ماهواره‌ی سنجشی با دقت یک متر خبر داد.

دکتر سی احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اعلام کرد براساس توافقات انجام‌شده، قرار است محققان این دانشگاه ماهواره‌ای از نوع سنجشی را با دقت یک متر طراحی و بسازند و اعتبارات اولیه‌ی آن در نظر گرفته شده است. او با اشاره به تجربه‌ی طراحی و ساخت ماهواره‌ی پیشین این دانشگاه، یعنی ماهواره‌ی پیام گفت:

عملکرد ماهواره‌ی پیام بسیار مثبت بود. اگرچه ماهواره‌بر به ارتفاع مداری مدنظر پیام رسید؛ اما متأسفانه نتوانست با سرعت لازم این ماهواره را در مدار دلخواه قرار دهد.

معتمدی درادامه اضافه کرد در همان روز پرتاب ماهواره‌ی پیام، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر ساخت ماهواره‌ی دیگری در این دانشگاه تأکید کرد. وی گفت:

در سناریو‌ی پیشنهادی برای این ماهواره موضوع استفاده از فناوری‌های نوین و رسیدن به قدرت تفکیک یک متر مطرح بود که با مذاکره با وزیر ارتباطات و براساس برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه‌ی فناوری‌های فضایی، این سناریو تأیید شد.

مقاله‌ی مرتبط:

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درادامه تأکید کرد طراحی و ساخت ماهواره با دقت یک متر و با استفاده از فناوری‌های نوین، کلاس ماهواره و سطح بلوغ فناوری را ارتقا خواهد داد. وی مرحله‌ی اول این پروژه را اجرای طراحی‌ مفهومی و چهار حوزه‌ی توسعه‌ی فناوری ماهواره دانست و گفت:

ماهواره‌ای که براساس این قرارداد قرار است ساخته شود، از نوع ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر است که مأموریت اصلی آن تصویربرداری خواهد بود و مدار آن ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت ماهواره سنجشی دانشگاه امیرکبیر با دقت یک متر آغاز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..