تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم‌های غذایی اینترنتی اعتبار ندارند

رژیم‌های غذایی اینترنتی اعتبار ندارند/شرط مشاوره تغذیه‌ایبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پروین میرمیران، گفت: در صورتی می‌توان به توصیه‌های تغذیه‌ای موجود در وب اعتماد کرد که فقط موارد کلی را بیان کرده باشد، اما رژیم غذایی‌ای که با هدف بهبود سلامت عمومی در دسترس تمامی افراد، فارغ از مشخصات شخصی آن‌ها قرار می‌گیرد، قابل قبول نیست.

وی در خصوص میزان حساسیت تعریف برنامه غذایی برای هر فرد، ادامه داد: متخصصین تغذیه برای شناسایی عوامل موثر در تعیین رژیم تغذیه‌ای نیاز به حداقل ۲۰ تا ۲۵ دقیقه مشاوره با فرد بیمار و دو تا سه جلسه آموزش نحوه جایگزینی واحد‌ها به فرد را دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: در برخی موارد حتی عادات ژنتیکی هم علاوه بر الگوی غذایی منطقه، فعالیت بدنی، شغل، قد و وزن و دور مچ، فرهنگ درشت مغزی و ریز مغزی و میزان انرژی مورد نیاز اهمیت دارد.

میرمیران با اشاره به کاربرد پرسشنامه بسامد خوراک، FFQ، در این زمینه، اظهار داشت: این پرسشنامه در ایران هم اعتبارسنجی شده و در نتیجه میزان مصرف یک سال فرد از هر ماده غذایی را مشخص می‌کند که طبق آن می‌توان مصرف روزانه شخص را نیز محاسبه کرد.

رئیس مرکز تحقیقات تغذیه پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم، افزود: پرسشگری این روش بسته به بیماری‌هایی که فرد به آن مبتلاست، صورت می‌گیرد و تعداد سوالات آن از ۸۰ عدد تا ۱۸۰ عدد متغیر است. البته این الگو باید بومی سازی شود.

میرمیران، مشاوره‌های تغذیه‌ای آنلاین که طبق پرسشنامه‌های اصولی با مرجع علمی فعالیت می‌کنند را قابل اعتماد اعلام کرد و گفت: تمام ویژگی‌های فردی هر شخص باید استخراج و طبق آن برنامه غذایی متناسب با فاکتور‌های موثر تعریف شود، در این صورت رژیم ارائه شده مورد قبول خواهد بود.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ استفاده از برخی رژیم‌های غذایی مطابق با فرهنگ تغذیه‌ای کشور‌های دیگر، اظهار کرد: بسیاری از این سبک‌ها و قوانین توجیه پزشکی دارند، اما افراد باید با تشخیص پزشک از آن‌ها استفاده کنند. از طرفی تداوم این برنامه‌ها مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و آداب تغذیه‌ای است، چراکه این ناهماهنگی فرهنگی، پایایی و استمرار رژیم را مختل می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم‌های غذایی اینترنتی اعتبار ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..