تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل یک ستاره جدید توسط سیاه چاله

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مانند اکثر کهکشان‌ها، اجزای راه شیری نیز، توسط یک سیاه چاله بزرگ در مرکز، به هم متصل شده است. این سیاه چاله که در اعماق صورت فلکی قرار، دارد ساگیتاریوس A و یا Sgr A نام دارد که به صورت مدام ستاره‌ها، ذرات و دیگر مواد کهکشان را به درون خود می‌کشد که محیطی یک میلیارد برابر از قسمتی که زمین وجود دارد را تشکیل می‌دهد. بعضی اوقات نزدیک‌ترین ستاره به سیاه چاله نیاز دارد برای ادامه وجود در فضا بجنگد و گاهی نیز، آن طور که مطالعات جدید نشان می‌دهد، نتایج عجیبی به دست می‌آید.

تحقیقات حاکی از چیست؟

در جدیدترین تحقیقات ثبت شده در ۱۵ ژانویه آمده که محققان متوجه شش شئ ناشناس شده‌اند که به دور سیاه چاله به صورت عجیبی می‌چرخند. بر طبق این تحقیقات اشئای مشاهده شده، که G۱ الی G۶ نامیده شده‌اند، شبیه به حباب‌های کشیده و یا گاز‌هایی هستند که چندین برابر از زمین بزرگ‌تر به نظر می‌آیند. با این حال فیزیک این مواد همانند ستاره‌های کوچک است، زیرا می‌توانند بدون آن که به داخل سیاه چاله کشیده شوند به سمت دهانه آن رفته و بازگردند.

تشکیل یک ستاره جدید توسط سیاه چاله ///

این که مواد مشاهده شده گاز هستند و یا حباب مشخص نیست. بر طبق گفته محققین شش مواد مذکور ممکن است مخلوطی از هر دو آن‌ها باشند که به نحو جدیدی با Sgr A ارتباط پیدا کرده‌اند. محققین همچنین معتقدند که هر یک از این اجسام تشکیل شده توسط دو ستاره مختلف است که به دلیل جاذبه سیاه چاله به هم برخورد کرده‌اند. گفته می‌شود زمان برخورد این دو ستاره با هم چندین میلیون سال پیش بوده است، به همین دلیل به حالت ذرات شلخته و ابر‌های گازی در آمده‌اند. یکی از پروفسور‌های ستاره شناسی در دانشگاه کالیفورنیا گفته:" سیاه چاله احتمالا در حال ترکیب کردن این گروه‌های دوتایی با یک‌دیگر است" او همچنین گفت: " این امکان وجود دارد که خیلی از ستاره‌هایی که مشاهده می‌کنیو و از آن‌ها درکی نداریم نتیجه ترکیبات این چنینی توسط سیاه چاله باشند. " گفتنی است که اولین بار دو عدد از این مواد در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۲ کشف شدند. ستاره‌شناسان در آن زمان معتقد بودند که آن‌ها گاز‌های کشیده شده از چند ستاره نابود شده توسط سیاه چاله هستند.

تشکیل یک ستاره جدید توسط سیاه چاله ///

بیشتر بخوانید: مشخصات دوربین و باتری گوشی‌های سامسونگ گلکسی A31 و A41 فاش شد

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل یک ستاره جدید توسط سیاه چاله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..