تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوره‌ای که بهتر است در نماز‌های واجب خوانده شود + صوت آیات

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سوره قدر یا انا انزلنا نود و هفتمین سوره قرآن است و در جزء سی ام آن قرار دارد.

سوره قدر از عظمت، فضیلت و برکات شب قدر و نزول فرشتگان رحمت در این شب سخن می‌گوید. شیعیان از محتوای این سوره به ضرورت وجود امام معصوم (ع) در زمین تا قیامت استدلال می‌کنند.

خواندن این سوره در نماز‌های یومیه و برخی از نماز‌های مستحب و نیز هزار بار خواندن آن در شب‌های قدر سفارش شده است.

بر اساس روایات؛ بهترین سوره‌اى که بعد از سوره فاتحه در نمازهاى فریضه خوانده می‌شود، سور قدر و توحید است.

امام محمدباقر (ع) درباره فضیلت سوره قدر می‌فرماید: فضیلت ایمان کسى که ایمان به جمله «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ» و تفسیر آن داشته باشد، بر کسانی که چنین ایمانی نداشته باشند، چون فضیلت انسان است بر حیوانات.

امام صادق (ع) نیز در این باره فرمودند: کسى که سوره «إنا أنزلناه» را در یکى از نمازهاى واجب بخواند، هاتف غیبى او را مورد خطاب قرار مى‌‏دهد: اى بنده خدا! خداوند هر گناهى را که تا کنون انجام داده بودى آمرزید عمل خود را از سر بگیر.

بر اساس روایاتی از پیامبر اسلام (ص)، امام علی (ع) و امام باقر (ع)؛ فرشتگان الهی در شب قدر بر والیان بعد از رسول خدا (ص) که امام علی (ع) و یازده تن از فرزندان او هستند، نازل می‌شوند و از شیعیان می‌خواهد با سوره قدر بر اثبات وجود و زنده بودن امام زمان (ع) استدلال کنند؛ نزول فرشتگان در شب قدر برای ابلاغ تقدیر سال آینده مختص به زمان پیامبر (ص) نیست و در همه سال‌ها جاری است؛ بنابراین پس از پیامبر اسلام (ص) فرشتگان بر جانشین آن حضرت که امام معصوم و شبیه‌ترین شخص به پیامبر (ص) است، نازل می‌شوند.

فایل صوتی تلاوت سوره قدر با صدای شحات انور

متن سوره قدر همراه با ترجمه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خدای بخشاینده مهربان

إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِى لَیْلَةِ الْقَدْرِ ﴿١﴾

ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم (۱)

وَ مَا أَدْرَ‌اکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ ﴿٢﴾

و از شب قدر چه آگاهت کرد (۲)

لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿٣﴾

شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است (۳)

تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَ الرُّ‌وحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَ‌بِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ ﴿٤﴾

در آن شب فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان براى هر کارى که مقرر شده است فرود آیند (۴)

سَلَامٌ هِىَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿٥﴾

آن شب تا دم صبح، صلح و سلام است (۵)

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوره‌ای که بهتر است در نماز‌های واجب خوانده شود + صوت آیات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..