تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از شایعه سیلی دوم و بستن تنگه هرمز تا تبلیغ شامپو و ویدیوی من‌وتو در کانال‌های جعلی تلگرامی به اسم سپاه پاسداران

نخستین شب‌ها بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی که جامعه در فضای التهاب به سر می‌برد، چند کانال تلگرامی با نام‌های «سپاه قدس»، «اخبار سپاه پاسداران» و «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، مطالبی درباره وقوع جنگ و یا حمله نیروهای ایرانی به مواضع ایالات‌متحده در عراق منتشر می‌کردند؛ مطالبی که به نظر فراتر از معمول و شبیه اخبار محرمانه بود.

از رمز عملیات تا حمایت از قالیباف

هرچند کانال سپاه قدس در بخش معرفی اعلام کرده «ارتباطی با این مجموعه از سپاه پاسداران ندارد» اما در برخی بزنگاه‌های حساس، همچون شب پیش از انتشار بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر پذیرش اصابت موشک به هواپیمای مسافربری ۷۳۷ اوکراین، با انتشار پست‌هایی چون «بسم‌الله الرحمن الرحیم»، «آمد وقت قیام، هنگام انتقام، شد روز مرگ تو، ای آمریکا» و «حاج احمد توسلیان: با اسرائیل وارد "جنگ"خواهیم شد، هرکس"مرد"این راه است،"بسم‌الله" هرکس نیست،خداحافظ!» باعث ایجاد فضایی خاص و تشدید شایعه‌افکنی در فضای رسانه‌ای و عمومی شد. 

این کانال قبلا مطالب متعددی علیه رئیس‌جمهوری، وزرای دولت چون محمدجواد آذری جهرمی و محمدجواد ظریف منتشر کرده است. مثلاً در پستی وزیر خارجه را متهم به گرا برای تحریم بیشتر ایران کرده یا با انتشار توئیتی، بزرگ‌ترین خطای انسانی را رأی به روحانی دانسته است. نکته جالب دیگر درباره این کانال تلگرامی، انتشار مطالبی تحت عنوان افشاگری درزمینه فساد است؛ مطالبی که عمدتاً با محور حمایت از محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران، خانواده او و در تقابل با ادعاهای یاشار سلطانی منتشر شده‌اند.

تبلیغ شامپو با ویدیوی من‌وتو 

کانال اخبار سپاه پاسداران نیز در همان روزهای پرالتهاب، خبری مبنی بر استعفای یکی از مقام‌ها را تحت عنوان پیش‌بینی سیاسی منتشر کرد. ترکیب مطالب این کانال، بیش از قبلی جالب و شگفت‌انگیز است؛ انتشار توئیتی از مسئول پیشین بسیج دانشکده حقوق دانشگاه تهران علیه وزیر ارتباطات در ماجرای بسته شدن صفحه گروهی از کاربران اینستاگرام، انتشار فیلمی با عنوان «لرزش دست روحانی در نماز» و مطالبی مبنی بر همکاری دولت با اینستاگرام در مسدود کردن صفحات کاربران ایرانی بعد از شهادت سردار سلیمانی با عنوان «کبریت بنفش»، انتشار فایل صوتی درباره نفوذی‌ها که در آن سعید حجاریان و خسرو تهرانی را عامل ساواک و موساد و ... معرفی می‌کند، بخشی از اتهام افکنی‌های این صفحه علیه مقام‌های رسمی کشور و چهره‌های سیاسی ذیل عنوان سپاه پاسداران است. بخش عجیب‌تر، تبلیغاتی است که این کانال منتشر  می‌کند؛ خریدوفروش ملک و ویلا در شمال، تبلیغ شامپوی ضدریزش مو با تصاویری از «شبکه من‌وتو» و «سایت علی‌بابا»، بخشی از آنهاست.

شایعه سیلی دوم، بستن تنگه هرمز

کانال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز کم‌وبیش اخبار مشابهی درباره مقام‌های دولتی منتشر می‌کند. یکی از خبرهای بدون پشتوانه که در بزنگاه مهمی توسط این کانال منتشر شد، خبر «مسدودسازی تنگه هرمز به نقل از یک منبع آگاه در سپاه» تحت عنوان «سیلی دوم» بود. خبری که هرچند به حقیقت نپیوست، اما شایعه بروز جنگ در خاورمیانه و ایجاد تشنج در افکار عمومی و حتی بازار ارز را در پی داشت.

منبع خبری رسمی سپاه، فقط سایت سپاه پاسداران

حالا سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران درباره فعالیت این کانال‌ها می‌گوید: دراین‌باره توضیحاتی به یکی از اعضای دفتر رئیس‌جمهوری داده‌ام که شما می‌توانید از ایشان جویا شوید. سخنگوی سپاه از توضیح بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

این عضو دفتر رئیس‌جمهوری دراین‌باره می‌گوید: بنده به ایشان گفتم چند کانال با عناوین خبرگزاری سپاه پاسداران، سپاه پاسداران و سپاه قدس که همگی لوگوی سپاه‌ دارند، فعالند که بسیار عجیب است! ایشان توضیح دادند ما تنها یک سایت داریم که مواضع رسمی سپاه پاسداران را منعکس می‌کند؛ حتی خبرگزاری‌هایی که به لحاظ سازمانی به این نهاد نزدیک و وابسته هستند، مواضع سپاه را منعکس نمی‌کنند.

حال این پرسش مطرح می‌شود، چرا تاکنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل این‌گونه کانال‌ها موضع‌گیری نکرده است؟ چرا با مدیران این کانال‌ها برخورد نشده است؟

۲۳۲۱۷۲۱۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از شایعه سیلی دوم و بستن تنگه هرمز تا تبلیغ شامپو و ویدیوی من‌وتو در کانال‌های جعلی تلگرامی به اسم سپاه پاسداران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..