تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ژاپن به دنبال توسعه هرچه سریع‌تر فناوری 6G

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخبار مرتبط با شرکت ارتباطات و مخابراط DoCoMo ژاپن در توکیو حاکی از آن است که فناوری نسل ششم ارتباطات، یا همان 6G، قرار است تا سال ۲۰۳۰ در دسترس قرار گیرد. این شرکت از سال ۲۰۱۸ در حال انجام تحقیقات بر روی فناوری 6G بوده است و اخیرا اعلام کرده کا تا تابستان امسال استراتژی جامع‌تری را برای توسعه این فناوری در نظر می‌گیرد. بر طبق گفته‌های این سازمان، تا آخر این ماه جلسه توجیهی صورت خواهد گرفت که در آن به مسائلی همچون توسعه این فناوری، روش‌ها و سیاست استفاده بالقوه پرداخته می‌شود.

گفته‌های وزیر ارتباطات ژاپن

وزیر ارتباطات ژاپن در کنفرانس برگزار شده گفت: " معرفی استاندارد‌های شبکه ارتباطی بی‌سیم نسل بعد به نحوی درست و صحیح امری مهم برای رقابت‌های بین‌المللی ژاپن است". از آنجا که کشور ژاپن در ارائه فناوری 5G از کشور‌هایی مانند چین، آمریکا و کره جنوبی عقب مانده است، مسئولین این کشور در توکیو قصد دارند تا با ایجاد استراتژی‌های درست در ارائه فناوری 6G از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد. جلسات توجیهی در نظر گرفته شده متشکل از نمایندگان شرکت‌های خصوصی ارتباطات، محققان دانشگاه و چند پژوهشگر خواهد بود که چالش‌های احتمالی را با جدیت مورد بررسی قرار می‌دهند. گفته می‌شود که اولین جلسه مورد نظر در این هفته برگزار می‌شود. مراجعه کنندگان این جلسات می‌توانند با مشاهده نمایشگر‌های موجود در خانه ارتباطات ژاپن از تکامل فناوری 5G و 6G به طور کامل اطلاع پیدا کنند. گفتنی است که جلسه دیگری با عنوان Evolution and 6G 5G در شرف برگزاری است.

اقدامات ژاپن در جهت توسعه فناوری 6G

همانطور که مشخص است شبکه 6G از سرعت بسیار بالاتری نسبت به نسل پیشین خود برخوردار است. در کنار این قابلیت، شبکه 6G قابلیت اتصال به چند فرستنده و گیرنده را دارد. همچنین تدابیر امنیتی بسیاری برای این سیستم در نظر گرفته شده که در کنار کاهش چشم‌گیر مصرف برق از دیگر نکات مثبت این فناوری است. در ادامه وزارت ارتباطات ژاپن قصد دارد با همکاری دولت و دیگر کارخانه‌های فناوری محدوده تحقیقات و اقدامات خود، در کنار سرعت فعالیت مجموعه، را افزایش دهد تا بتوانند در فناوری مذکور حرف اول را بزنند.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه چند صد هزار دلاری از سوی دولت آلمان برای زنده نگه‌داشتن ویندوز ۷

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ژاپن به دنبال توسعه هرچه سریع‌تر فناوری 6G»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..