تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه‌های افسردگی از چند سالگی قابل تشخیص است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، افسردگی یک حالت خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند روی افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد. این اختلال، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روانی در جوامع کنونی است و بدون شک جزو معدود بیماری‌هایی قلمداد می‌شود که علل پدیدآورنده آن، اگر نگوییم بی‌شمار، اما بسیار زیاد و متنوع است، به همین دلیل از آن به عنوان سرماخوردگی روان یاد می‌شود.

در این بین، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد علایم افسردگی در کودکان از ۷ سالگی قابل مشاهده است و علایم هشدار دهنده می‌تواند مشکلات عاطفی آینده را پیش‌بینی کند. به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان آمریکایی با اسکن مغز کودکان علایم افسردگی را در آن‌ها پیدا کرده‌اند، کسانی که افسردگی داشتند ارتباط کمتری بین نیمه‌های مغز داشتند. در بسیاری از افراد علایم افسردگی از دوره نوجوانی و با نشانه‌هایی از استرس و اضطراب پیدا می‌شود. در عین حال تعداد زیادی از افراد نیز در سنین پایین کودکی به این اختلال دچار می‌شوند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد افسردگی ممکن است در مغز کودکان از هفت سالگی شروع شود و علایم هشدار دهنده می‌تواند مشکلات عاطفی آینده را پیش‌بینی کند.

محققان آمریکایی تقریباً ۱۰۰ کودک را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند می‌توانند پیش بینی کنند که در ۷ سالگی کودکانی هستند که از افسردگی رنج می‌برند. وزارت بهداشت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود، اضطراب و افسردگی، سالانه ۵۶ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای دولت هزینه‌های درمانی بسیار به بار می‌آورد. این مطالعه در ژورنال JAMA Psychiatry منتشر شد و نشان داد تقریباً از هر پنج کودک، علایم افسردگی آن‌ها طی چهار سال بدتر می‌شود و اگر به موقع درمان نشود، مدیریت اش سخت و سخت‌تر خواهد شد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه‌های افسردگی از چند سالگی قابل تشخیص است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..