تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای فیلمسازی که کیارستمی او را به زندان فرستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته و در جریان برنامه «تا جشنواره۳۸» که برنامه‌ای برای معرفی فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر است، فرزاد خوشدست، کارگردان مستند «خط باریک قرمز» از توصیه کیارستمی به خودش گفت.

او که با «خط باریک قرمز» جوایز زیادی در جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده گفت: سال ۹۴ فیلمی در زندان زنان ساختم به نام «زنی که نام ندارد» که در فستیوال‌های زیادی نمایش داشت. در آن اثر با خانمی مواجه شدم که از ۱۳ سالگی در زندان بود و آن زمان ۳۱ سال داشت. او به خاطر جرمی که مرتکب شد ابتدا به کانون می‌رود و بعد زندان رجایی‌شهر و سپس به زندان قرچک ورامین منتقل می‌شود. روزی که با او خداحافظی می‌کردم به من گفت کاش کارتان چند روز بیشتر طول بکشد پرسیدم چرا؟ گفت چون در این روزها قرص آرامبخش نمی‌خورم و راحت می خوابم.

خوشدست در ادامه گفت: آن زمان عباس کیارستمی به عنوان مشاور کارگردان در کنار من حضور داشت. پس از شنیدن این موضوع گفت پس این کار را ادامه بده و اگر فکر می‌کنی فیلمت در روند تولید باعث می شود فضای تنگ و تاریک حبس برای‌شان امیدبخش شود دست از کار نکش. این سخن انگیزه ای شد و من رفتم تا با بچه های زیر ۱۸ سال یک پروژه آزمایشی را انجام دهیم و ببینیم نتیجه دارد یا نه و خوشبختانه نتیجه شگرفی رخ داد. 

این کارگردان در ادامه و در پاسخ به این سوال که در طول سال‌ها همکاری با عباس کیارستمی که از سال اول دانشگاهش آغاز شده بود چقدر از این کارگردان بزرگ تاثیر گرفته، گفت: نمی‌توان جهان آدم‌ها را به هم شبیه دانست و از طرفی تاثیرات را کتمان کرد. هر انسانی یک جور به دنیا نگاه می‌کند اما معاشرت من با عباس کیارستمی کم نبود و نمی‌توانم بگویم که بی تاثیر از نگاهش هستم.

۲۵۸۲۵۸




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای فیلمسازی که کیارستمی او را به زندان فرستاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..