تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقبال مخاطبان از نمایشگاه‌های استانی کتاب/ ترجمه‌های تکراری مردم را سردرگم می‌کند

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش سهم خرید کتاب مردم به دلیل افزایش قیمت آن

احمد دولت آبادی مدیر مسئول انتشارات نگارتابان، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کیفیت برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب گفت: نمایشگاه‌های استانی کتاب امسال در شرایط خوبی برگزار شدند. مردم به دلیل افزایش قیمت کتاب می‌توانند کتاب کمتری نسبت به سال های قبل بخرند و سهم خرید کتابشان هم کاهش یافته؛ اما در میزان مطالعه آنها تغییری ایجاد نشده است.

او افزود: تغییری هم در استقبال  مردم از نمایشگاه‌های استانی کتاب ایجاد نشده است. همچنان از این نمایشگاه ها بازدید و استقبال می‌شود و مخاطبان روز به روز بیشتر با کتاب آشنا می‌شوند. تبلیغات نمایشگاه های استانی کتاب امسال نسبت به سال های قبل بهتر شد و اطلاع رسانی در فضای مجازی هم تأثیر زیادی در استقبال مخاطبان از این نمایشگاه ها داشت.

دولت آبادی اظهار کرد: مردم ما وقت برای مطالعه کتاب و بازدید از نمایشگاه های استانی زیاد دارند. تنها یک مقدار هزینه خرید کتاب بالاست. البته در این نمایشگاه ها کتاب‌ها هم تکراری شده اند؛ چرا که ناشران کتاب های یکدیگر را ترجمه و منتشر می‌کنند. همین امر در آینده می تواند روی استقبال مردم از نمایشگاه های کتاب اثر بگذارد. 

مدیر مسئول انتشارات نگار تابان با اشاره به انتشار ترجمه های تکراری، گفت: ناشری یک کتاب را ترجمه و منتشر می کند، ناشر دیگری هم سراغ همان کتاب می رود.گاهی کتاب ها حتی با عنوان تکراری منتشر می شوند! گاهی هم با عنوان دیگری چاپ می شود و در این صورت مخاطب کتاب سردرگم می شود. اگر قانون کپی رایت در کشور وجود داشته باشد، کتاب های منتشره و ترجمه در یک جا ثبت شوند، از انتشار کتاب‌های تکراری جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقبال مخاطبان از نمایشگاه‌های استانی کتاب/ ترجمه‌های تکراری مردم را سردرگم می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..