تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعداد باکتری در شیر تازه چقدر است؟

تعداد باکتری در شیر تازه چقدر است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز یاراحمدی اظهار کرد: کیفیت شیر خام به مدت زمان و شرایطی که شیر از تولید تا تحویل به کارخانه طی می‌کند بستگی تمام دارد.

وی ادامه داد: شیری که از پستان گاو سالم دوشیده می‌شود فاقد باکتری است، ولی غالباً با انواع میکروب‌ها و استرپتوکوک‌هایی که معمولاً در مجاری شیر و ابتدای پستان به سر می‌برند، آلوده می‌شود.

یاراحمدی اضافه کرد: تعداد باکتری‌ها در شیر تازه از چند صد تا چند هزار در هر میلی‌لیتر شیر متغیر است، ولی در شرایط غیرپاستوریزه برای بهداشت و سلامت انسان خطرناک است.

این عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: روش‌های سالم‌سازی شیر متکی به اصل جلوگیری از رشد و نمو میکروب‌ها و درنتیجه حفظ و نگهداری کیفیت غذایی آن است.

وی خاطرنشان کرد: عوامل مهم آلودگی باکتریایی شیر شامل گاو‌های ورم پستانی، آلودگی سطوح داخلی و خارجی پستان گاو، شستشوی نامناسب، وسایل شیردوشی و نگهداری شیر در دما‌های نامناسب است.

یاراحمدی گفت: بار میکروبی کل به عنوان یکی از جنبه‌های مهم پیش‌بینی سلامت گاو و بهداشت شیردوشی بوده و نشانگر نگهداری مناسب شیر و ذخیره آن در دمای پایین است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعداد باکتری در شیر تازه چقدر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..