تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش معاون گردشگری کشور به مصوبه اخذ مالیات خروج از کشور

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مصوبه تا اندازه‌ای ابهام دارد/مخالف افزایش و ایجاد هر گونه مالیات برای خروج مسافران هستیم،ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در خصوص تبعات تصویب ماده ۳۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در مجلس شورای اسلامی، به حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: از زمانی که از تصویب مصوبه مذکور مطلع شدیم، آن را از طریق معاونت امور مجلس وزارت میراث فرهنگی پیگیری کردیم. البته این مصوبه تا اندازه‌ای ابهام دارد، اما با توجه به بحثی که در رسانه‌ها منتشر شده به نظر می‌رسد، افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند علاوه بر پرداخت عوارض خروج، باید مالیات هم پرداخت کنند؛ با این حال برخی نمایندگان مجلس می‌گویند آنچه در تصویب ماده ۳۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی آمده، همان عوارض خروجی است و مالیات جدیدی نیست. پس مسئله اینجا تغییر نام عوارض به مالیات است.

او افزود: ما به عنوان متولی صنعت گردشگری کشور با افزایش و ایجاد هر گونه مالیات برای خروج مسافران مخالف هستیم؛ زیرا برخی از دفاتر خدمات مسافرتی ما در حوزه گردشگری خروجی فعال هستند. بنابراین اگر قرار بر دریافت مالیات از گردشگران خروجی باشد، شاهد کاهش سفر‌های خروجی خواهیم بود. در این صورت در وهله اول حقی را از مردم می‌گیریم که همان سفر به خارج است و در چنین وضعیتی فعالیت بخشی از دفاتر خدمات مسافرتی ما که در حوزه سفر‌های خروجی فعالیت می‌کنند، راکد می‌شود.

تیموری اظهار کرد: از طرف دیگر اگر روند گردشگری کشور را تجزیه و تحلیل کنیم، متوجه می‌شویم کشور‌هایی که به ما گردشگر می‌دهند همان کشور‌هایی هستند که ما به آن‌ها گردشگر می‌دهیم. پس با کاهش گردشگر خروجی خواسته یا ناخواسته توازن به هم می‌خورد و باید انتظار کاهش گردشگران ورودی را هم داشته باشیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: به نظر می‌رسد باید تجدید نظری در تصویب ماده ۳۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی صورت گیرد؛ با توجه به اینکه ساز و کار اجرایی مصوبه باید در قالب یک آیین‌نامه تعریف شود، ما در آن مرحله فرصت داریم که رایزنی کنیم و اثرات موارد آمده در مصوبه روی حوزه گردشگری را به حداقل برسانیم.  ماده ۳۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی مطرح و تصویب شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش معاون گردشگری کشور به مصوبه اخذ مالیات خروج از کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..