تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ممنوعیتی ۵ ساله برای استفاده از فناوری تشخیص چهره در شهر‌های اروپا

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با رشد و گستردگی فناوری تشخیص چهره، بسیاری از دولت‌ها به فکر استفاده از این فناوری در فضا‌های عمومی هستند. تاکنون از تشخیص چهره در تلفن‌های همراه، برخی گجت‌ها و تعدادی از ادارات در کشور‌های مختلف استفاده شده است، اما در سال گذشته، چین در برخی از شهر‌های خود، به صورت آزمایشی از فناوری تشخیص چهره در محیط‌های عمومی مانند یک دوربین مدار بسته استفاده می‌کند. چین به دنبال آن است تا برای هر شخصی یک پرونده شهروندی ایجاد کند و بر اساس رفتار‌های او، امتیازاتی به شخص تعلق گیرد. از طرفی در هنگام دزدی، درگیری خیابانی یا هر نوع خلاف دیگر، با استفاده از این دوربین‌ها، چهره طرف بلافاصله شناسایی شده و پلیس به آسانی می‌تواند او را پیدا کند.

کمیسیون اروپا در حال حاضر مخالف است

تعداد زیادی از کشور‌های اروپایی نیز به دنبال استفاده از فناوری تشخیص چهره در محیط‌های عمومی هستند، البته کارکرد‌ها و قوانین استفاده از این فناوری در کشور‌های مختلف، متفاوت است. اما به نظر می‌رسد که کمیسیون اروپا، در حال حاضر به گسترش این فناوری در محیط‌های عمومی مخالف است. به تازگی برگه پیش‌نویس اجرای قانون ممنوعیت موقت ۵ ساله از فناوری تشخیص چهره که از طرف کمیسیون اروپا در حال تنظیم است، فاش شده، طبق این سند با اجرای قانون مذکور، کشور‌های اروپایی باید به صورت موقت، استفاده از فناوری تشخیص چهره را به مدت ۵ سال به تعویق بیندازند.

ممنوعیتی ۵ ساله برای استفاده از فناوری تشخیص چهره در شهر‌های اروپا

حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شهروندان در اولویت

بر اساس مخالفت‌های که پیشتر در مورد استفاده از این فناوری انجام شده بود، کمیسیون اروپا به دنبال آن است تا هر گونه سوء استفاده و تهدید دولت‌ها و شرکت‌ها تولید کننده این فناوری، از داده‌های جمع‌آوری شده از افراد از بین برود. طبق گفته منابع آگاه، پیش نویس این قانون در ۱۸ صفحه تنظیم شده و در ماه فوریه به صورت علنی اعلام می‌شود، البته این ممنوعیت شامل برخی موارد استثنا، از جمله پرونده‌ها امنیتی و تحقیقاتی است.

ممنوعیتی ۵ ساله برای استفاده از فناوری تشخیص چهره در شهر‌های اروپا

با توجه به اطلاعات خصوصی ثبت شده توسط دوربین‌های تشخیص چهره، نقض‌های امنیتی این سیستم موجب می‌شود بدافزار‌های یا هکر‌ها به داخل آن نفوذ کرده و حریم خصوصی میلیون‌ها شهروند اروپایی به خطر بیفتد. کمیسیون اروپا از کشور‌ها می‌خواهد تا در این زمان ممنوعیت، بر توسعه، یکپارچگی، امنیتی و سلامت این فناوری کار کنند. گفته می‌شود احتمال دارد این زمان ممنوعیت موقف به ۳ سال کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: مشخصات دوربین و باتری گوشی‌های سامسونگ گلکسی A31 و A41 فاش شد

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ممنوعیتی ۵ ساله برای استفاده از فناوری تشخیص چهره در شهر‌های اروپا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..