تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید روزانه ۱۷۰ تُن شیر خام در تربت‌جام

تولید روزانه ۱۷۰ تُن شیر خام در تربت‌جامبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر خوشخو  اظهار کرد: این شهرستان دارای ۳۱۵ هزار و ۶۶۰ راس دام سبک و ۱۴ هزار و ۶۹۷ راس دام سنگین است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱۵ واحد گاوداری صنعتی شیری و ۳۸ واحد گوسفندداری صنعتی در این شهرستان دایر هستند و با وجود یک کشتارگاه صنعتی سالانه سه هزار و ۴۴۰ تُن گوشت قرمز تولید می‌شود.

خوشخو با اشاره به اجرای ۱۰ درصد هویت‌گذاری دام در این شهرستان بیان کرد: طرح پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام در این منطقه و حومه با دستگاه‌های مرتبط با حوزه خدمات دام و اطلاع رسانی متعدد به دامداران از طریق ارسال پیامک، نصب بنر، مکاتبات با دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها و اطلاع رسانی از طریق کارشناسان پهنه، شرکت‌های تعاونی دامداران، مراکز جمع‌آوری شیر هنوز به خوبی مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به بازه زمانی اندکی که تا پایان طرح باقی مانده، براساس دستورات سازمان مربوطه ارائه هر گونه خدمات از طرف جهادکشاورزی، دامپزشکی و نظام مهندسی به دامداران در قبال انجام طرح هویت‌گذاری انجام می‌گیرد. همچنین خرید و فروش و حمل و نقل دام بدون پلاک‌کوبی و انجام طرح هویت‌گذاری ممنوع است.

مدیر جهادکشاورزی تربت‌جام گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از جمعیت ۲۶۰ هزار نفری این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید روزانه ۱۷۰ تُن شیر خام در تربت‌جام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..