تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استادان دانشگاه علم و صنعت، خادم افتخاری آستان حضرت عبدالعظیم (ع) شدند

استادان دانشگاه علم و صنعت خادم افتخاری آستان حضرت عبدالعظیم (ع) شدندبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفتاد نفر از استادان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و تلبّس به لباس خدمت افتخاری به این بارگاه ملکوتی، با آیت الله محمدی ری شهری دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله محمدی ری شهری با اشاره به اهمیت و جایگاه خدمت به حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: بزرگواری که توفیق خدمتگزاری به آن برای ما حاصل شده، از بزرگان خاندان رسالت علیهم السلام است.

آیت الله محمدی ری شهری با بیان مسئولیت‌های خود به ویژه در دهه اول انقلاب اسلامی اظهار کرد: برکات خدمتگزاری در این مکان مقدس از تمامی مسئولیت‌هایی که اینجانب در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته ام، بیشتر بوده است و امروز این توفیق برای شما استادان ارجمند حاصل شده، از این رو باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به جایگاه والای حضرت عبدالعظیم (ع) بیان کرد: در میان امامزادگان، تنها امامزاده‌ای که طبق آنچه از امام هادی (ع) نقل شده و زیارتش برابر با زیارت سیدالشّهداء است، حضرت عبدالعظیم (ع) است.

وی افزود: هدف ما در این آستان نورانی و تأسیس دارالحدیث، دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث، احیاء امر اهل بیت علیهم السلام و کمک به زمینه سازی فرهنگی حکومت جهانی اسلام و نشر آثار اهل بیت علیهم السلام و رساندن پیام این خاندان به جهانیان است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) بیان کرد: طبق روایات، محبت و ارتباط با اهل بیت علیهم السلام آثار فراوانی دارد، یکی از آثار آن زمانی ظاهر می‌شود که انسان مؤمن از این دنیا رخت بر می‌بندد و هنگام ورود به عالم برزخ، وقتیکه پیامبر و ارواح پاک اهل بیت(ع) را زیارت می کند، با بشارت آن‌ها مؤمن، با عشق و علاقه جان می‌دهد و علاقه‌ای بر بقاء در دنیا ندارد.

آیت الله محمدی ری شهری افزود: در میان علماء و محبّان اهل بیت علیهم السلام که ارتباط عمیقی با خاندان رسالت علیهم السلام داشته اند، متعدّد دیده شده که در هنگام مرگ و عروج به عالم آخرت، اهل بیت به دیدار ایشان آمده اند که این نشان از جایگاه والای عشق و محبت به این خاندان الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت خدمتگزاری به این بارگاه ملکوتی گفت: توفیق خدمت به این سلاله پاک امام حسن مجتبی (ع) موجب برکت زندگی انسان می‌شود و این توفیق امری وجدانی است، ما این احساس را کردیم و ان شاء الله شما نیز احساس خواهید کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) بیان کرد: استادان دانشگاهی در حوزه تخصصی خود با نیّت خدمت به حضرت عبدالعظیم (ع) و جدّ غریب ایشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) بخشی از خدمات خود را به نام خدمتگزار این آستان ارائه می کنند و ما هدفی جز کسب رضای خداوند و خاندان رسالت علیهم السلام نداریم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: برنامه خدمت افتخاری استادان دانشگاه علم و صنعت، به عنوان الگوی اولیه بوده و ان شاءالله برای سایر دانشگاه‌های کشور نیز تعمیم داده خواهد شد.

آیت الله محمدی ری شهری در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تحقّق بیان مقام معظم رهبری درباره بقاع متبرکه که باید قطب فرهنگی شوند، بی شک خدمت به مردم با نام اهل بیت علیهم السلام موجبات تحقّق این هدف مهم را فراهم می‌آورد.

در ابتدای این دیدار، محمدحسن شجاعی فرد از خادمان افتخاری این آستان و رابط آستان مقدس  به معرفی استادان حاضر در جلسه پرداخت.

شجاعی فرد گفت: در میان ۷۰ استادِ توفیق یافته به خدمت به آستان حضرت سیدالکریم (ع)، ۱۱ نفر از بانوان، چهره‌های برجسته علمی واجرائی مانند معاون وزیر علوم و تحقیقات، رئیس دانشگاه علم و صنعت، مدیران ستادی دانشگاه، روسای تعدادی از دانشکده ها، جمعی از استادان پژوهشگر برتر دانشگاه و عده‌ای از دانشمندان برتر جهان حضور دارند.

وی افزود: این استادان خادم، علاوه بر حضور تشرفی در حرم مطهر، بر اساس تخصص‌های علمی و فردی، به همکاری و فعالیت در کارگروه‌های تعریف شده به خدمت در آستان مقدس و عامه مردم برای مشاوره‌های تخصصی خواهند پرداخت.

در انتهای این مراسم نیز احکام خدمت افتخاری در آستان مقدّس توسط آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع) به استادان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت اعطاء شد و در ادامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله محمدی ری شهری اقامه شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استادان دانشگاه علم و صنعت، خادم افتخاری آستان حضرت عبدالعظیم (ع) شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..