تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رد شدن شایعه اجبار اتحادیه اروپا به استفاده اپل از درگاه USB-C

رد شدن شایعه اجبار اتحادیه اروپا به استفاده اپل از درگاه USB-Cبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۰۹ بود که اتحادیه اروپا اعلام کرد بهتر است همه سازندگان گوشی‌های هوشمند از یک درگاه برای شارژ دستگاه‌ها خود استفاده کنند تا کاربران با یک کابل بتوانند تمامی دستگاه‌های خود را شارژ کنند. اما به تازگی چند نشریه خارجی اعلام کردند که اتحادیه اروپا قصد دارد اپل را مجبور به حذف کابل لایتینگ و استفاده از کابل USB-C در محصولات جدیدش کند و از این پس محصولات اپل همگی با کابل USB-C شارژ خواهند شد. چند سال پیش نیز اپل به دستور کمیسون اتحادیه اروپا و همزمان با عرضه گوشی آیفون ۵ درگاه شارژ 30 Pin خود را حذف و به جای آن از درگاه لایتینگ درمحصولات خود استفاده کرد.

اما بر اساس اعلامیه اتحادیه اروپا، این اتحادیه هرگز اپل را مجبور به حذف کابل لایتینگ نکرده و صرفا به اپل پیشنهاد تغییر در کانکتور خود را داده است.

رد شدن شایعه اجبار اتحادیه اروپا به استفاده اپل از درگاه USB-C

در سال ۲۰۰۹ بیش از ۳۰ مدل شارژر مختلف که هر کدام برای یک گوشی اختصاصی بودند در جهان وجود داشت و در این ده سال این رقم به ۳ نوع شارژر کاهش یافته است و نشان می‌دهد که تمامی سازندگان تلفن‌های همراه در حال هم سو شدن با یکدیگر هستند. لازم به ذکر است که حدود ۵۱ هزار تن زباله الکترونیکی از نسل قبلی شارژر‌ها در جهان باقی مانده است که هرکدام از آن‌ها نیازمند روشی خاص برای بازیافت هستند؛ اما انتظار می‌رود با توجه به کاهش تعداد مدل‌های شارژرها، در آینده دیگر مشکلی برای بازیافت آن‌ها وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: قابلیت اتصال کنترلر پلی‌استیشن ۵ به کنسول PS4

در حال حاضر اپل دارای اداپتور‌های ۱۸ واتی و تبدیل کابل لایتینگ به USB-C است که در گوشی‌های جدید این شرکت وجود دارند و به کاربران امکان شارژ گوشی با شارژهای اندرویدی را نیز می‌دهند. همچنین لپ تاپ‌های این شرکت نیز به وسیله شارژر‌های USB-C شارژ می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود که احتمال استفاده اپل از شارژر USB-C را در نسل بعدی گوشی‌های این شرکت بالا می‌برد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رد شدن شایعه اجبار اتحادیه اروپا به استفاده اپل از درگاه USB-C»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..