تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رم‌های DDR5 آماده ورود به بازار می‌شوند

شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی حافظه‌ی رم، نخستین DRAMهای DDR5 خود را آماده‌ی عرضه به بازار می‌کنند.

رم‌های DDR5 (یا به‌بیان دقیق‌تر SDRAMهای DDR5) قرار است با مصرف انرژی کمتر و پهنای باند دوبرابری نسبت به رم‌های DDR4، جهش عملکرد قابل‌توجهی برای کامپیوترهای خانگی و سرور با خود به‌همراه بیاورند. وظیفه‌ی تنظیم استاندارد رم‌های DDR5 برعهده‌ی «اتحادیه‌ی فناوری‌های حالت جامد JEDEC» است. درحالی که قرار بود JEDEC مشخصات DDR5 را تا سال ۲۰۱۸ نهایی کند، این اتفاق تاکنون محقق نشده است. البته استاندارد مستقل LP-DDR5 (رم با توان کم مخصوص دستگاه‌های موبایل) اوایل سال ۲۰۱۹ نهایی و منتشر شد.

مقاله‌های مرتبط:

SK Hynix مانند دیگر تولیدکنندگان بزرگ DRAM، اولین تراشه‌ی رم DDR5 خود را چند سال پیش معرفی کرد و از آن زمان تاکنون مشغول آزمایش و بهبود فناوری رم خود است. در جریان CES 2020، این شرکت از ماژول رم ۶۴ گیگابایتی DDR5 RDIMM خود با نرخ انتقال داده ۴۸۰۰ میلیون انتقال (مگاترنسفر) بر ثانیه، بر پین (MT/sec/pin) پرده برداشت. ماژول رم SK Hynix از ۲۰ چیپ حافظه H5CNAG4NMJ استفاده می‌کند.

ddr5 RAM

مقاله‌های مرتبط:

حافظه‌های رم DDR5 درست مانند رم‌های DDR4 از کانکتور ۲۸۸ پین استفاده می‌کنند؛ با این تفاوت که طراحی فیزیکی رم به‌گونه‌ای است که کاربر نتواند به‌اشتباه رم‌های DDR5 را در اسلات DDR4 (یا بالعکس) قرار بدهد. هنوز مشخص نیست که آیا SK Hynix وارد فاز آزمایش تراشه‌های رم خود با توسعه دهندگان پلتفرم‌های سرور شده است یا خیر؛ اما به‌نظر می‌رسد که بیشتر سازندگان رم، برنامه‌ی عرضه‌ی خود را با تولیدکنندگان CPU هماهنگ کرده‌اند. 

ازآنجایی‌که پشتیبانی پلتفرم Xeon Sapphire Rapids اینتل (که قرار است در ابرکامپیوتر Aurora از آن استفاده شود) از رم‌های DDR5 به‌صورت رسمی تأیید شده است، انتظار می‌رود نسل بعدی DRAMها برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود. هنوز از پشتیبانی AMD از حافظه‌های DDR5 خبری در دست نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رم‌های DDR5 آماده ورود به بازار می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..