تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه به خبر جهش ارزی در سال آینده

محمد کردبچه در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که رییس اتاق بازرگانی تهران چندی پیش عنوان کرده بود که اگر بودجه سال ۹۹ تصویب شود، سال آینده شاهد یک جهش ارزی همچون سال ۹۷ خواهیم بود. چقدر این صحبت را قبول دارید؟ اظهار داشت: بیشترین تاکید دولت در تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۹ این بوده که جلوی جهش ارزش گرفته شود؛ چراکه جهش ارزی در نهایت روی تورم اثر دارد.

وی افزود: حتی در رابطه با حقوق ورودی و مالیات بر واردات، نرخ ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. یعنی روی نرخ ۴۲۰۰ تومان تاکید شده؛ چراکه نرخ ارز روی کالاهای وارداتی اثر زیادی دارد. تمهیداتی هم روی قیمت‌گذاری کالاها صورت گرفته است.

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره نرخ ۸ هزار و ۵۰۰ تومان دلار در بودجه تصریح کرد: نرخ ۸۵۰۰ تومان برای دادن علامت به بازار است. یک بخشی از تخصیص‌های ارزی با نرخ ۴۲۰۰ تومان و یک بخشی هم با نرخ ۸۵۰۰ تومان محاسبه کنند.

کردبچه متذکر شد: شما الان ممکن است بگویید نرخ ۸۵۰۰ تومان مبنایی ندارد، ولی برای سال آینده بانک مرکزی باید به این سمت برود که کالاهای اساسی را با نرخ ۴۲۰۰ تومان ارز تخصیص دهد و بقیه کالاها را با نرخی که بتواند بازار را مدیریت کند. حالا از طریق مداخله در بازار یا از هر طریق دیگری.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌شود بگوییم که بانک مرکزی با نرخ نیمایی ارز بخرد و با ۸۵۰۰ تومان بفروشد؛ این منطقی نیست. بنابراین بازار را باید کنترل کنند.

مشروح گفت وگو با محمد کردبچه، مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه درباره لایحه بودجه سال آینده را (اینجا) بخوانید.

223225




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه به خبر جهش ارزی در سال آینده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..