تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبریز رکوردار روزهای پاک در بین کلان‌شهرها

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، حمید قاسمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از سال ۹۲ به بعد مجموع روزهای پاک و قابل قبول تبریز از ۲۹۱ روز به ۳۴۴ روز در سال ۹۷ رسیده بود که با اقدامات انجام شده و بهبود وضعیت هوایی از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۷ روز پاک و تنها ۱۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس در این شهر به ثبت رسیده است.

وی با قدردانی از تلاش های دستگاه های ذیربط و همکاری شهروندان برای کاهش آلایندگی ها، اظهار داشت: بر اساس آمار مرکز کنترل کیفی هوای کشور ، کلان شهر تبریز از ابتدای امسال تاکنون با ۱۶۳ روز هوای پاک بیشترین تعداد روزهای هوای پاک را در بین کلان شهرها دارد.

قاسمی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸روزهایی هم داریم که هوا ناسالم بوده و باید بر اساس نتایج چندین مطالعه در تبریز و فهرست انتشار آلاینده‌ها، گام‌هایی برای داشتن شهری با هوای پاک برداشته شود اما با توجه به افزایش مصرف بنزین و کیفیت نه چندان مناسب خودروها به صفر رساندن میزان آلاینده‌ها بسیار سخت است.

وی با تاکید بر نقش بازدارنده و کاهش دهنده فضای سبز در هوای آلوده، گفت: سرانه فضای سبز در حد ۶ یا۷  مترمربع است، در حالی‌ که در طرح جامع شهری سرانه فضای سبز در حد ۱۵ مترمربع تعریف شده و مقیاس‌های جهانی بیش از این و حدود ۲۰ متر مربع است.

کلان شهر تبریز با ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت جزو ۷ کلان شهر است که طی سال های اخیر با بحران آلودگی هوا مواجه بوده است.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبریز رکوردار روزهای پاک در بین کلان‌شهرها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..