تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




TSMC: ممکن است در آینده تراشه‌هایمان را در ایالات متحده تولید کنیم

TSMC در پاسخ به افزایش فشارهای واشنگتن، گفته است در کوتاه‌مدت برنامه‌ای برای ساخت کارخانه در ایالات متحده ندارد؛ اما مشغول ارزیابی امکان انجام این کار است.

براساس گزارش وب‌سایت Digitimes، شرکت TSMC، تولید‌کننده‌ی تراشه‌های سری A آیفون‌ها و آیپدهای اپل، گفته است شاید در آینده تراشه‌هایش را در آمریکا تولید کند. در گزارش یادشده آمده است شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی‌بر افزایش فشارهای واشنگتن بر TSMC برای ایجاد کارخانه‌ای در آمریکا به‌منظور تولید محصولات بسیار ایمن، گفته است در کوتاه‌مدت چنین برنامه‌ای ندارد، اما در حال ارزیابی امکان انجام این کار است.

مقاله‌های مرتبط:

غیرمعمول نیست شرکت‌ها در پاسخ به این نوع فشارهای سیاسی چنین پاسخ‌های مبهمی ارائه دهند و بدین‌ترتیب، اسباب رضایت بخشی از افکار عمومی را فراهم کنند. سیاست‌گذاران کاخ‌سفید تا ابد در مناصب خود ماندگار نیستند و اگر شخص از میان آن‌ها برای کسب منافع سیاسی خواسته‌ای درباره‌ی TSMC مطرح کند، مسئولیت چندانی متوجه این شرکت نخواهد بود.

همان‌گونه که درباره‌ی فاکسکان دیده شد، حتی اگر اقداماتی فراتر از ارزیابی امکان‌پذیری انجام شود، بازهم تضمینی وجود ندارد که این اقدام موجب ایجاد اشتغال در آمریکا شود. شرکت فاکسکان که قطعات آیفون‌ها را سرهم می‌کند، به‌بهانه‌ی ایجاد ۱۳ هزار شغل در ایالات متحده، سودای بهره‌گیری از معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌هایی با مجموع ارزش چهارمیلیارد دلار را در سر می‌پروراند که درنهایت نیز پس از صرف یک‌میلیارد دلار، تنها ۱۷۸ شغل ایجاد شد.

TSMC Chips

با اینکه معلوم نیست TSMC چه تصمیمی درباره‌ی تولید تراشه‌هایش در ایالات متحده خواهد گرفت، پیش‌بینی‌های این شرکت نشان‌دهنده‌ی رشدی عظیم در سال آتی است. طبق گفته‌ی مدیرعامل TSMC، سی‌سی وِی، در سال ۲۰۲۰، بازار جهانی تولید مدارهای مجتمع ۱۷ درصد و بازار تراشه‌های نیمه‌رسانا ۸ درصد رشد خواهد کرد. وِی خاطرنشان می‌کند TSMC امسال به‌دنبال افزایش فروش محصولاتش به میزانی بیش از رشد کلی بازار تولید مدارهای مجتمع است. یکی از عواملی که احتمالا باعث افزایش فروش محصولات TSMC خواهد شد، موج ناشی از فروش آیفون‌هایی خواهد بود که امسال با فناوری 5G روانه‌ی بازار می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «TSMC: ممکن است در آینده تراشه‌هایمان را در ایالات متحده تولید کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..