تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ ورمیشل و گشنیز مجلسی رستورانی خوشمزه

فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ ورمیشل و گشنیز مجلسی رستورانی خوشمزهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سوپ علاوه بر این‌که به خاطر مواد تشکیل دهنده‌اش برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها مفید است و از سوی پزشکان توصیه و تجویز می‌شود، یک پیش غذای خوشمزه رستورانی و مجلسی هم هست که حسابی ته دل‌تان را می‌گیرد و از پرخوری سر میز شام و ناهار پیشگیری می‌کند.

انواع و اقسام سوپ و طرز تهیه آن‌ها در آشپزخانه‌های کشور‌های مختلف دنیا وجود دارند و کمتر پیش می‌آید با استقبال روبرو نشوند. یکی از مشهورترین سوپ‌های رستورانی در سرتاسر دنیا سوپ ورمیشل است که بچه‌ها هم میانه خوبی با آن دارند. طرز تهیه انواع سوپ ورمیشل با سبزیجات مثل گشنیز رستورانی و مجلسی خوشمزه را در گزارش زیر بخوانید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز متوسط: ۱ عدد

هویج: ۱ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۴ قاشق غذاخوری

آب مرغ غلیظ: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مرغ: ½ سینه کامل

گشنیز و جعفری ساطوری خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه

پیاز را خیلی ریز و نگینی خرد کنید و در کمی کره و روغن تفت بدهید. وقتی پیاز‌ها سبک و طلایی شدند رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود و رنگش باز شود. در اواسط تفت دادن رب نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید و تفت دهید. حالا مرغ را اضافه کنید و خیلی کم با رب و پیاز تفت دهید. هویج را نگینی خرد و اضافه کنید. سپس آب مرغ را بریزید و اجازه دهید سوپ روی شعله ملایم گاز خوب بپزد. بعد از پخته شدن مرغ آن را از سوپ خارج کنید و ریش ریش کنید و دوباره داخل سوپ بریزید.

سپس ورمیشل را اضافه کنید. مراقب باشید که ورمیشل بیش از حد نریزید. مقداری که اضافه کردید کمی هم بزنید و اجازه دهید ورمیشل نرم شود و زمانی که نرم و باز شد اگر احساس کردید کافی نیست مقداری دیگر اضافه کنید. در انتهای پخت مقداری گشنیز و جعفری ساطوری شده هم به سوپ ورمیشل اضافه کنید. این سوپ ورمیشل برای درمان سرماخوردگی بی‌نظیر است.

*طرز تهیه سوپ ورمیشل برای دو نفر هم به همین ترتیب است. مقدار مواد سوپ را نصف کنید. یا اگر تعداد افراد بیشتر است مقدار مواد را دو یا سه برابر کنید.

*طرز تهیه سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده هم در برخی کشور‌های دنیا رایج است. برای این کار گوشت چرخ کرده قل قلی را به روش معمول سرخ کنید و به جای مرغ به سوپ اضافه کنید.

*سوپ ورمیشل با برنج طبعا سیر کننده‌تر است. برای این دستور پخت سوپ از همان ابتدا برنج را به سوپ اضافه کنید تا خوب بپزد و سپس در ۱۰ دقیقه آخر ورمیشل را اضافه کنید.

*طرز تهیه سوپ ورمیشل رژیمی به همین ترتیب است. برای کمتر شدن کالری سوپ پیاز را با کمی روغن زیتون تفت دهید.

*برای درست کردن سوپ ورمیشل برای نوزاد زردچوبه و فلفل و رب گوجه فرنگی و سبزیجات را حذف کنید و به نوعی یک سوپ ورمیشل سفید با آب مرغ درست کنید.

*در صورت تمایل می‌توانید به سوپ ورمیشل مقداری ذرت کنسروی، سیب زمینی، گوجه فرنگی گیلاسی، آب قلم و … اضافه کنید. اهالی شرق آسیا مثل تایلند به سوپ ورمیشل تخم مرغ آب‌پز موقع سرو آن اضافه می‌کنند.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ ورمیشل و گشنیز مجلسی رستورانی خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..