تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شبی پرفروغ برای هنر نقاشیخط در حراج تهران/ رکورد هنر انقلاب توسط حسن روح الامین شکسته شد

مراسم چکش زنی دوازدهمین حراج تهران آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم چکش زنی آثار دوازدهمین حراج تهران توسط حسین پاکدل اجرا شد.

این مراسم با فروش ۳۰۰ میلیونی تابلو نقاشی‌خط محمود زنده رودی شب پرفروغ خود را آغاز کرد.

دومین اثر از ساناز البرزی با عنوان پرشور بود که قیمت اولیه آن بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون بود و در نهایت به قیمت ۳۶ میلیون تومان فروخته شد.

تابلو نقاشیخط بدون عنوان از کورش قاضی مراد هم به قیمت ۶۰ میلیون تومان چکش خورد.

امیرصادق طهرانی از خانواده نقاشیخط که تابلویی در ابعاد ۲۰۰*۱۶۰ و اکریلیک روی بوم را ارائه کرده بود به قیمت ۵۵ میلیون تومان به فروش رفت.

تابلو محمد بزرگی که ترکیب مواد روی بوم بود به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان چکش خورد.

در ادامه بازار فروش نقاشیخط با فروش تابلوی حسین زنده رودی به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان داغ‌تر شد.

تابلوی بدون عنوان بابک رشوند هم که قیمت پایه آن بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان بود به قیمت ۹۰ میلیون به فروش رفت.

هادی روشن هنرمند دیگری بود که اثر نقاشیخط او به قیمت ۴۰ میلیون تومان چکش خورد.

در ادامه اثری از مجموعه آفرینش شهلا حبیبی با قیمت اولیه ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان ارائه و در نهایت به قیمت ۱۵۰ میلیون به فروش رفت.

سپس با مزایده تابلو ارزش فرهنگی از ناصر پلنگی نوبت به آثار هنرمندان انقلابی رسید و این اثر به قیمت ۵۵ میلیون تومان فروخته شد.

اثر سلطان تا‌ها بهبهانی هم به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

سواران را چه شد؟ عنوان اثری از ناصر اویسی بود که به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان به فروش رفت.

نوبت به آثار مکتب سقاخانه رسید و اثر دلداده زنده یاد صادق تبریزی به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلویی از مجموعه شکارگاه میترا کاویان هم به قیمت ۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

سیاوش در گذرگاه، عنوان اثری از نیلوفر قادری نژاد بود که به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رفت.

شهریار احمدی هنرمندی است که با فروش اثر وجد براق او به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان نامش در دوازدهمین حراج خوش درخشید.

حسن روح الامین نقاش جوان انقلابی که دومین حضور خود در حراج تهران را تجربه می‌کند تاکنون در عرصه هنر خوش درخشیده و اثر او که از مجموعه عصیان با قیمت اولیه بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون ارائه شد، پس از استقبال بسیار به قیمت ۲۸۰ میلیون چکش خورد.

در ادامه اثر هنوز خواب تو را می‌بینم از کیوان عسگری به قیمت ۴۴ میلیون تومان به فروش رفت.

آرامش و زندگی در طبیعت پاک اثر حسین محجوبی نقاش نام آشناست که به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

در ادامه تابلوی بدون عنوان زنده یاد سیاوش مظلومی پور به قیمت ۶۵ میلیون و اثر آرمان یعقوب پور هم به قیمت ۶۰ میلیون تومان چکش خورد.

با ارائه طبیعت بیجان زنده یاد منوچهر یکتایی که پیش‌تر در حراج ساتبیز هم ارائه شده است، مزایده آثار میلیاردی آغاز شد و این تابلو در نهایت به قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به فروش رفت.

تابلویی بدون عنوان از مرحوم فریده لاشایی به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان فروش رفت، اما تابلو منصوره حسینی که قیمت پایه آن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود خریدار نداشت.

تابلو پروانه اعتمادی به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان و تابلویی از مجموعه سفید برفی زنده یاد عباس کیارستمی به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی منوچهر نیازی ۲۰۰ میلیون تومان فروش رفت و پس از آن تابلو شهرام کریمی هم به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان خریداری شد.

اثر حجمی با متریال آهن از توکل اسماعیلی به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. تابلوی حمیدرضا اندرز هم به قیمت ۴۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی نقاشی احمد وکیلی که با قیمت اولیه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان ارائه شد در نهایت به قیمت ۶۰ میلیون تومان به فروش رفت.

اثری بدون عنوان از یعقوب امدادیان که در هشتمین حراج تهران نیز ارائه شده بود به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

باز هم مزایده آثار انقلابی با استقبال مواجه شد و و تابلو نقاشی حبیب الله صادقی به قیمت ۶۰ میلیون تومان و اثر مرتضی گودرزی دیباج هم به قیمت ۳۶ میلیون تومان فروخته شدند.

تابلویی از مجموعه زمین جواد علیمحمدی با قیمت اولیه ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان ارائه و در نهایت به قیمت ۳۶ میلیون تومان چکش خورد.

یاران فکه از جاسم غضبانپور دیگر نماینده هنر انقلاب و دفاع مقدس بود که به قیمت ۳۸ میلیون تومان به فروش رفت.

تابلوی بدون عنوان طاهر پورحیدری به قیمت ۵۵ میلیون تومان و تابلو خیابان خیس شده از باران خسرو خسروی به قیمت ۳۰ میلیون تومان چکش خوردند.

آخرین اثری که حسین پاکدل چکش زد، اثری از بهمن دادخواه بود که با قیمت اولیه ۴۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان ارائه و در نهایت به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

مراسم با اجرای رضا کیانیان ادامه یافت و او در ابتدای کارش اثر حجمی از الهام فلاحی را به قیمت ۲۴۰ میلیون تومان چکش زد.

اثری حجمی با متریال برنز از مجتبی رمزی به قیمت ۹۵ میلیون تومان به فروش رفت.

طبیعت بیجان با کله گوسفند از منصور قندریز سومین اثری بود که توسط رضا کیانیان و به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

سیاهچاله فرشید ملکی نیز به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. در ادامه اثری از داود زندیان متعلق به مجموعه عکاسخانه آقای ادیب به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابستان، زمستان آیدین آغداشلو با قیمت اولیه ۷۰۰ الی ۹۰۰ میلیون تومان ارائه و در نهایت به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

در ادامه اثری دیگر از پروانه اعتمادی به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رفت.

اثر شیخ ابوسعید ابوالخیر از هوشنگ پزشک نیا به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد. تابلویی از قاسم حاجی زاده هم با قیمت پایه ۲۵۰ الی ۳۵۰ میلیون تومان ارائه و در نهایت به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثری از مجموعه موزیسین‌های ژازه تباتبایی به قیمت یک میلیارد و صد میلیون تومان به فروش رفت. تابلو بدون عنوان مکرمه قنبری هم به قیمت ۳۰ میلیون تومان چکش خورد.

شادی کنار جاجرود رضا بانگیز به قیمت ۵۵ میلیون تومان اثر حجمی امیرموبد هم به قیمت ۳۸ میلیون تومان فروخته شدند.

اثر برنزی از فاطمه امدادیان دیگر اثری بود که با قیمت ۶۵ میلیون تومان چکش خورد و نوبت به تابلو بدون عنوان طلیعه کامران رسید که در نهایت به قیمت ۷۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثری از پرویز کلانتری که در نهمین حراج تهران نیز ارائه شده بود به قیمت ۴۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

چهارفصل مارکو گریگریان با قیمت پیشنهادی ۷۰۰ میلیون تومان ارائه و در نهایت به همان قیمت فروخته شد.

اثری از سرژ آواکیان به قیمت ۴۸ میلیون تومان چکش خورد.

ایرج اسکندری دیگر نماینده هنر انقلاب بود که اثر او در نهایت به قیمت ۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلو بدون عنوان بهمن بروجنی که با قیمت اولیه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان ارائه شده بود با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی از بیژن بصیری متعلق به مجموعه تبخیر به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان به فروش رفت.

اثر آتاراکسی از مجموعه نبض بی جان محمدرضا یزدی به قیمت ۶۵ میلیون تومان و اثری از مجموعه درهم تنیدگی کتایون مقدم هم به قیمت ۵۰ میلیون تومان چکش خوردند.

تابلو ایرج شایسته به قیمت ۲۸ میلیون و فصل رنگ‌ها از ناصر آراسته هم به قیمت ۳۲ میلیون تومان به فروش رفتند.

تابلویی از مجموعه آب پری یوش گنجی به قیمت ۹۵ میلیون تومان و اثر بدون عنوان بیتاوکیلی را هم به قیمت ۸۰ میلیون تومان، رضا کیانیان چکش زد.

در مزایده آثار میلیاردی نوبت به خوابم یا بیدارم فرهاد مشیری رسید که در نهایت به قیمت ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رفت.

تابلو عشق از عین الدین صادق زاده هم به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان چکش خورد. تابلو سایه از اکبر میخک دیگر اثر از خانواده هنر نقاشیخط بود که به قیمت ۴۲ میلیون تومان به فروش رسید.

نام فرامرز پیلارام با ارائه اثری از او که توسط خانواده اش ارائه شده بود بار دیگر در بزرگترین مارکت هنری ایران زنده شد و اثر او هم یک میلیارد تومان چکش خورد.

اثری از مجموعه سقاخانه پرویز کلانتری که با قیمت اولیه ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان ارائه شد در نهایت به قیمت ۲۴۰ میلیون تومان به فروش رفت.

اثری دیگر از هنرمندان نقاشیخط کار، تابلویی بدون عنوان از نصرالله افجه‌ای بود که به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر حجمی از علیرضا آستانه با عنوان "نام اعظم" به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

پس از آن، مزایده گران‌ترین اثر حراج که متعلق به حسین زنده رودی بود از قیمت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آغاز شد و در نهایت به قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثری دیگر از فرامرز پیلارم و متعلق به خانواده این هنرمند فقید با قیمت اولیه ۲۸۰ میلیون ارائه شد، اما خریدار نداشت.

اثر حجمی از مجموعه هیچ روی صندلی پرویز تناولی که در حراج کریستیز و نهمین حراج تهران نیز ارائه شده بود به قیمت ۱ میلیارد تومان به فروش رفت.

اثری از مجموعه ستون‌ها متلق به مهدی سحابی به قیمت ۵۵ میلیون تومان و اثر حجمی از مجموعه تهی فعال محمدحسین عماد به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان فروخته شدند.

اثری آهنی از بهروز دارش که نمونه آن برگزیده دومین دوسالانه مجسمه سازان معاصر ایران شده و هم اکنون در موزه ویتومله ایتالیا نگهداری میشود به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

توپ آیینه‌ای منیر فرمانفرمائیان با قیمت اولیه ۷۵۰ میلیون تومان ارائه و در نهایت به قیمت یک میلیارد و صد میلیون تومان به فروش رفت.

قالیچه بورچالی سمیرا علیخانزاده که در پنجاه و ششمین بینال ونیز ارائه شده بود به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

پرتره سهراب سپهری از فرشید مثقالی به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رفت.

گفت و گوی هزار ساله از کاظم چلیپا با قیمت اولیه ۳۰ میلیون تومان ارائه و در نهایت به قیمت ۳۸ میلیون تومان به فروش رسید. تابلوی بدون عنوان از نصرت الله مسلمیان هم به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان به فروش رفت.

اثری از مجموعه زندگی مقوایی مسعود کشمیری به قیمت ۴۸ میلیون تومان و آهنگ خیال تارا بهبهانی به قیمت ۳۲ میلیون تومان فروخته شدند.

نبرد فریدون و ضحاک علی ندایی به قیمت ۷۵ میلیون تومان، تابلو هشت الویس محمود سبزی به قیمت ۵۰ میلیون تومان، اثر تعادل نزار موسوی نیا به قیمت ۶۰ میلیون تومان و اثری از مجموعه عجیب‌تر از بهشت محمد طباطبایی به قیمت ۴۸ میلیون تومان چکش خورد.

گذار کریم نصر که در دو لت اجرا شده است به قیمت ۶۵ میلیون تومان، با کتاب ۵ مسعود سعدالدین که در کتاب آشنا مثل غریبه انتشارات کونست هاوس به چاپ رسیده است به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان چکش خوردند.

تابلوی بدون عنوان از رکنی حائری زاده که در ششمین حراج تهران نیز ارائه شده است در این دوره به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثری بدون عنوان از هانیبال الخالص که در کتاب نقاشی انقلاب چاپ شده است به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

نود و ششمین اثر گمرک خرمشهر سعید صادقی بود که به قیمت ۷۰ میلیون تومان و توسط حسین پاکدل چکش خورد.

اثر مهرداد محب علی با عنوان ما می‌رقصیدیم ۷ به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان، آخرین وسوسه مهدی کرم پور کارگردان سینمایی، به قیمت ۶۰ میلیون تومان، اثر دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود از رضا کیانیان به قیمت ۶۵ میلیون تومان و صدمین اثر حراج، تابلو محراب متعلق به واحد خاکدان به قیمت ۴۶۰ میلیون تومان فروخته شدند.

اثر حجمی دگردیسی از مسعود اخوان جم که نسخه ۱ آن در بینال ونیز ارائه شده است به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر فلزی دیگر از ژازه تباتبایی به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان، اثر حجمی دلقک از بیتا فیاضی به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان، شکوه برنزی بهداد لاهوتی به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان و صد و پنجمین اثر حراج که الهه قرون از کورش گلناری بود به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان چکش خوردند.

اثر حجمی پوریا آریان پور در خانواده آثار حجمی به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان و اثر غسل بتان یک چشم از یحیی گمار هم به قیمت ۶۰ میلیون تومان فروخته شدند.

اثر خسرو حسن زاده جز آثاری بود که به فروش نرفت، اما پس از آن اثری از حسین شاه طاهری با قیمت ۲۵ الی ۳۵ میلیون تومان ارائه و در نهایت به قیمت ۶۵ میلیون تومان فروخته شد.

اثری دیگر از منصور قندریز با عنوان ترکیب بندی به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان ارائه و در نهایت به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثری از عبدی اسبقی به قیمت ۳۸ میلیون تومان، دوباره جنگ، هرگز رضوان صادق زاده به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان، اثر بدون عنوان مهدی حسینی به قیمت ۸۰ میلیون تومان و گوهر مستی حسین زنده رودی به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شدند.

اثر رضا درخشانی به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان، تابلو بدون عنوان همایون سلیمی به قیمت ۵۵ میلیون تومان، تابلو حسین خسروجردی به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان و آخرین اثر حراج که متعلق به عباس کیارستمی بود به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

میزان فروش دوازدهمین حراج تهران ۳۱ میلیارد و هفتصد و هفتاد میلیون تومان بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شبی پرفروغ برای هنر نقاشیخط در حراج تهران/ رکورد هنر انقلاب توسط حسن روح الامین شکسته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..