تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا امور اجرایی نمایشگاه کتاب کاملاً به تشکل‌های نشر سپرده نمی‌شود؟

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

واگذاری کامل امور اجرایی نمایشگاه کتاب به نفع عده ای مرتبط با وزارت ارشاد نیست

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص  واسپاری امور اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ناشران گفت: ظرفیت انجام امور اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بین ناشران وجود دارد؛ اما اشخاصی  در بدنه وازرت ارشاد هستند که منافعشان ایجاب می‌کند، همچنان خودشان برگزارکننده نمایشگاه  بین‌المللی کتاب تهران باشند. تا زمانی که این نگرش وجود دارد و منفعت عده خاصی در میان است، بعید می‌دانم امور اجرایی نمایشگاه کتاب به طور کامل به ناشران سپرده شود.

او افزود: بسیای از ناشران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پیش قدم شدند، اما همچنان با دست انداز‌هایی رو به رو هستند و جلوی پای ناشران سنگ اندازی‌ می شود. نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جهات مختلف مناقعی دارد؛ چه منافع معنوی و چه منافع مادی و برای برخی به صلاح نیست امور اجرایی آن به طور کامل به ناشران سپرده شود! کسانی که معمولا در این زمینه دست اندرکار هستند، ناشران را متهم می‌کنند به اینکه نمی‌توانند نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را برگزار کنند.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گردش مالی بسیار قابل ملاحظه‌ای دارد، بیان کرد: از این رهگذر کسانی که در کار برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب بودند، دست خالی از نمایشگاه برنمی گشتند و منافعی عایدشان شده است. اگرچه گاهی برخی مسئولان همراهی کردند و دستور دادند امور اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به تشکل‌های نشر به طور کامل واگذار شود، اما اراده‌ جدی در کار نبود. از سوی دیگر مافیای پشت پرده همواره سعی کرده، امتیاز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را برای خود حفظ کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا امور اجرایی نمایشگاه کتاب کاملاً به تشکل‌های نشر سپرده نمی‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..