تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هنرمند باید حال مردم را خوب کند/ نمایشگاهی که به فانی بودن دنیا اشاره می‌کند

یک هنرمند نقاش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنرمند باید حال مردم را خوب کند/ نمایش مجموعه‌ای که به فانی بودن دنیا اشاره داردبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «وابی سابی» عنوان سومین نمایشگاه انفرادی الناز کاظم تاش، بانوی نقاش است که امروز در گالری تم افتتاح می‌شود.

این هنرمند که عنوان نمایشگاه قبلی خود را هم از ادبیات ژاپن الهام گرفته بود، باز به سراغ فرهنگ ژاپن رفته و نام «وابی سابی» را برای جدیدترین آثار خود انتخاب کرده است.

کاظم تاش درباره مفهوم عنوان نمایشگاهش گفت: «وابی سابی» برگرفته از فرهنگ ژاپن و نوعی بحث زیبایی شناسی است. وابی به معنای زیبایی باشکوه و ساده است و سابی هم یعنی گذر زمان. ترکیب این دو به این معناست که همه چیز در حال عبور و گذر است و رو به نیستی می‌رود؛ بنابراین انسان باید از هر آنچه که دارد لذت ببرد.

وی افزود: من این مجموعه را دوست دارم؛ زیرا حالم را خوب می‌کند. اول از همه خودم تلاش می‌کنم که در کنار تمام نواقص و کاستی‌ها از زندگی لذت ببرم. من همیشه فکر می‌کردم یک اثر هنری، یک کار خلاقانه و ... باید تمام شود تا مورد پذیرش قرار بگیرد، اما الان متوجه شده ام که هیچ چیز کامل و تمامی وجود ندارد و از زندگی همانطور که هست، باید لذت برد.

خالق مجموعه هایکو با بیان اینکه سبک آثار اکسپرسیونیسم انتزاعی است، گفت: در نمایشگاه جدیدم،  ۱۳ تابلو که ۹ اثر در ابعاد بزرگ و ۴ اثر هم در قطعه‌های کوچکتر هستند، به نمایش گذاشته می‌شود. برای خلق آنان از تمامی رنگ‌ها استفاده کرده ام، اما در همه تابلو‌ها یک نوع ناتمامی دیده می‌شود؛ به طور مثال بیننده به جای درخت کامل نما‌هایی از آن را می‌بیند.

وی در پاسخ به اینکه نظر شما درباره انصراف برخی از هنرمندان از حضور در رویداد‌های هنری چیست، اظهار کرد: به نظرم وظیفه ما هنرمندان در تمامی برهه‌ها این است که حال مردم را خوب کنیم. بنابراین حتی یک نفر هم با دیدن اثر من حس خوب دریافت کند، برایم ارزشمند است.

گفتنی است نمایشگاه نقاشی‌های الناز کاظم تاش امروز ساعت ۱۶ در گالری تم افتتاح شد و بازدید از آثار آن تا ۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هنرمند باید حال مردم را خوب کند/ نمایشگاهی که به فانی بودن دنیا اشاره می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..