تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«من ملاله هستم»;روایتی تلخ از مبارزات دختری جوان برای تحصیل

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «من ملاله هستم»، اثری از ملاله یوسف‌زی و کریستینا لمب، دربارۀ دختری است که برای به دست آوردن حق تحصیل مبارزه کرده و توسط طالبان ترور شده است.

«من ملاله هستم» پرفروش‌ترین کتاب اتوبیوگرافی در سال ۲۰۱۳ است.

«من ملاله هستم»;روایتی تلخ از مبارزات دختری جوان برای تحصیل

ملاله این کتاب را به دخترانی که طعم تلخ نابرابری و بی‌عدالتی را چشیده‌اند و با این وجود سکوت می‌کنند، تقدیم می‌ کند. او معتقد است که صدای همۀ دختران رنج دیده, شنیده خواهد شد.

با خواندن «من ملاله هستم» شاید گاهی اشک از چشمانمان جاری شود، چرا که با حقایقی تلخ روبه‌رو می‌شویم که شاید هرگز در زندگی تصور آن را هم نکرده باشیم. در سراسر کتاب گاهی احساس غم و اندوه قلبمان را فرا می‌گیرد. همنوعان ما زیر سلطه ظلم و نادانی زندگی می‌کنند و کسی که بخواهد صدای خود را به گوش جهان برساند باید از جان خود بگذرد در حالی که آزادی و برابری از حقوق انسان است در برخی از کشور‌های دنیا هنوز تحصیل زنان گناه و نوعی جرم به شمار می‌آید. می‌دانیم که هر کسی از هر نژاد، زبان و مذهب، خواه مرد باشد و خواه زن از تمام حقوق و آزادی‌های انسانی خود می‌تواند بهره ببرد.

در واقع هیچ انسانی را نمی‌توان در حبس نگه داشت و او را از حقوق اولیه‌اش محروم کرد. نادان آدمی‌ است که به خود اجازه می‌دهد حقوق هم‌نوعانش را زیر پا بگذارد و بسیاری از کودکان بی‌گناه را قربانی کند. ملاله نمونه‌ای از دختران و پسرانی است که قربانی نادانی و تعصب افرادی، چون طالبان می‌شوند.

چنانچه بدون هیچ‌گونه تعصبی به صدای ملاله گوش دهیم و عینک منفی‌نگری را از جلوی چشمانمان برداریم تازه متوجه خواهیم شد که او می‌تواند برای ما نشانه باشد. نشانه‌ای که ما را از خواب غفلت بیدار خواهد کرد. طالبان بذر نادانی خود را در افغانستان و پاکستان پاشیده و آن‌ را پرورش داده اند و نتیجه‌اش مرگ کودکان بی‌گناهی است که خوشبختانه ملاله از آن جان سالم به در می برد. باید آگاه باشیم که گاهی ریشه‌های تعصب پنهانی از خاکی به خاک دیگر منتقل می شود. اگر گل‌های باغچه همسایه را از هرگونه آفتی نجات ندهیم هر لحظه ممکن است این سرنوشت گریبان‌گیر خودمان نیز بشود. به همین دلیل بیداری ما و تلاش برای کسب دانش در برابر تعصب و نادانی, راه را برای پسران و دخترانی، چون ملاله هموارتر خواهد کرد.

هانیه چوپانی، مترجم این کتاب، معتقد است:«بهتر است بگوییم که ملاله نشانه است، نشانه بیداری بر خلاف تصورات برخی که می‌گویند ملاله را بت کرده‌اند و حقش نیست که شناخته شود و از وی حمایت کنند».

کتاب «من ملاله هستم» از سوی انتشارات کوله پشتی راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««من ملاله هستم»;روایتی تلخ از مبارزات دختری جوان برای تحصیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..