تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان عمر ویندوز 7 و خطرات امنیتی که کاربران این سیستم‌عامل را تهدید می‌کند

سیستم‌عامل ویندوز ۷ که دیروز به پایان عمر خود رسید، دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نخواهد شد و به‌روزسانی امنیتی را دریافت نخواهد کرد.

 مایکروسافت از تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) به پشتیبانی از ویندوز ۷ پایان داد. این بدان معنا است که مشاغل و به‌طور کلی تمامی کاربران با کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۷ که در سال ۲۰۰۹ معرفی شده، دیگر از پچ‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌ها بهره‌مند نخواهند شد مگر اینکه هزینه‌ای به‌طور جداگانه‌ای برای این پشتیبانی بپردازند.

مقاله‌های مرتبط:

در همین راستا مایکروسافت از کاربرانی که هنوز از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند خواسته تا سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰  ارتقا دهند و از خدمات فنی و به‌روزرسانی‌های امنیتی بهره ببرند. در حال حاضر تخمین زده شده که تعداد کاربران ویندوز ۷ به ۲۰۰ میلیون می‌رسد.

اگر کاربران این ارتقا سیستم‌عامل را انجام ندهند با آسیب‌پذیری‌های امنیتی و اشکالات نرم‌افزاری رو‌به‌رو خواهند شد. درواقع مایکروسافت دیگر خود را موظف نمی‌داند تا به رفع اشکالات و فراهم کردن امنیت در این سیستم‌عامل بپردازد؛ درنتیجه کاربرانی که قصد دارند همچنان از سیستم‌عامل ویندوز ۷ استفاده کنند، در معرض حملات سایبری، هک شدن و بدافزارها قرار خواهند گرفت. درواقع هشدارهایی به کاربران داده شده تا هرچه زودتر سیستم‌عامل خود را ارتقا دهند و دیگر از ویندوز ۷ استفاده نکنند.

ویندوز 7

مرکز امنیت سایبری بریتانیا (NCSC) نیز مردم را به ارتقا دستگاه‌های ویندوز ۷ تشویق کرده و از کاربران خواسته تا با این ارتقا از خدمات امنیتی ویندوز ۱۰ بهره‌مند شوند. از کاربران خواسته شده تا هرچه سریع‌تر این ارتقا را انجام دهند و داده‌های حساس خود را از دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۷ خارج کنند. از سوی دیگر کاربران نباید در ویندوز ۷ اقداماتی مانند عملیات بانکی را انجام دهند یا به سایر حساب‌های کاربری مهم دسترسی داشته باشند زیرا خطرات زیادی این کاربران را تهدید خواهد کرد.

مایکروسافت قبلا اشاره کرده بود که ارتقا ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ نیز قدم خوبی نخواهد بود و در بهترین حالت کاربران باید دستگاه‌های جدید مجهز به ویندوز ۱۰ را خریداری کنند زیرا یک دستگاه قدیمی ویندوز ۷ از بسیاری از امکانات و درایورهای ویندوز ۱۰ پشتیبانی نخواهد کرد و احتمالا با نقص‌هایی رو‌به‌رو خواهد شد.

کاربران ویندوز ۷ با بدترین تهدیدهای امنیتی رو‌به‌رو خواهند شد

از این پس خطرات ویندوز ۷ بیشتر خواهد شد درنتیجه سیستم افرادی که به ویندوز ۱۰ ارتقاء نیافته‌اند باید بدانند که با بدترین تهدیدهای امنیتی رو‌به‌رو خواهند شد. درواقع کاربران ویندوز ۷ از این پس بیشتر در معرض نفوذ به شبکه از طریق فیشینگ، حملات بدافزاری و باج افزارها خواهند بود. حمله‌ی جهانی باج‌افزار WannaCry در ماه مه ۲۰۱۷ نشان داد که دستگاه‌هایی بیشترین آسیب را دیدند که به‌روزرسانی امنیتی را دریافت نکرده‌اند. از سوی دیگر محققان، آسیب‌پذیری BlueKeep را در این سیستم‌عامل معرفی کردند و به شرکت‌های اطلاعاتی هشدار دادند که ممکن است در معرض حملات عمده قرار گیرند. براساس بررسی‌های محققان، آسیب‌پذیری BlueKeep در ماه مه مشخص شد و طی آن مهاجم به‌راحتی می‌تواند از طریق پروتکل دسکتاپ به کنترل از راه دور سیستم مورد نظر بپردازد و این موضوع کاربران سیستم‌های عامل‌ ویندوز ۷ و ویندوز XP را در معرض خطر قرار خواهد داد.

تیم امنیتی Skybox نیز اعلام کرده است که اگر ویندوز ۷ را ارتقا ندهید در حقیقت به یک مهاجم این امکان را می‌دهید تا از راه دور به سیستم شما نفوذ کند، از طریق پروتکل‌های دسکتاپ به سرور ویندوز متصل شود و در نهایت کدهای دلخواهی را از راه دور روی سرور به اجرا در بیاورد.

ویندوز 7

از سوی دیگر کاربرانی که با ویندوز ۷ به اینترنت متصل می‌شوند در معرض خطر بیشتری قرار دارند زیرا هکرها به‌دنبال سیستم‌های عامل‌ پشتیبانی‌نشده هستند و از طریق این سیستم‌ها به‌راحتی به شبکه‌ نفوذ می‌کنند. درواقع مدام باید شبکه‌ی خود را تحت نظر داشته باشید و از اطلاعات خود محافظت کنید تا در ویندوز ۷ به خطر نیفتید.

با وجود پایان کار ویندوز ۷، برخی از سازمان‌ها همچنان در برابر به‌روزرسانی و ارتقا این سیستم‌عامل مقاومت می‌کنند و معتقدند که این تغییرات پیچیده و پرهزینه خواهد بود. اما این افراد باید بدانند که آسیب دیدن از طریق حملات سایبری هزینه و خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد داشت. درنتیجه استفاده از ویندوز ۷ بدون پشتیبانی مایکروسافت یک خطر بزرگ برای هر کاربری خواهد بود و ممکن است تا هکرها این سیستم‌عامل را هدف قرار دهند و به کاربران آسیب برسانند.

در نهایت این سازمان‌ها و کاربران مجهز به ویندوز ۷ باید هرچه زودتر به‌روز شده و به جدیدترین خدمات امنیتی ویندوز ۱۰ مجهز شوند. اگر کاربران ویندوز ۷ را به‌روزرسانی نکنند ممکن است ماجرای باج‌افزار WannaCry دوباره تکرار شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان عمر ویندوز 7 و خطرات امنیتی که کاربران این سیستم‌عامل را تهدید می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..