تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیرعامل مایکروسافت ایجاد در پشتی برای سیستم رمزنگاری را نادرست می‌داند

ساتیا نادلا در مصاحبه‌ای درباره‌ی پرونده‌ی جدید FBI و درخواست در پشتی از اپل، پیاده‌سازی چنین قابلیت‌هایی را نادرست بیان کرد.

مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، در جدیدترین مصاحبه‌‌اش درباره‌ی مباحث رمزنگاری و امنیت کاربران، صحبت‌های متنوعی مطرح و بدون حمایت از اپل در پرونده‌ی جدید با FBI، مخالفت خود را با کلیت مسئله بیان کرد. نادلا در ملاقاتی با خبرنگاران در نیویورک، بر مخالفت شرکتش با درهای پشتی رمزنگاری تأکید کرد؛ البته او راهکارهای فنی و قانونی را برای آینده الزامی دانست.

مقاله‌های مرتبط:

ساتیا نادلا در بخشی از مصاحبه‌‌اش به خبرنگاران گفت:

بازهم تأکید می‌کنم در پشتی ایده‌ای افتضاح است و نمی‌توان با چنین روشی مسائل را حل کرد. ما همیشه گفته‌ایم اهمیت زیادی به این دو مسئله می‌دهیم: حریم خصوصی و امنیت عمومی. ما به راهکارهایی قانونی و فنی در دموکراسی خود نیاز داریم که هر دو مورد را در اولویت قرار دهند.

مدیرعامل مایکروسافت درادامه‌ی صحبت‌هایش، بر حمایت از سیستم سپردن کلید تأکید کرد. شایان ذکر است قبلا محققان نسخه‌هایی از این سیستم عادلانه‌ی رمزنگاری را به‌نمایش گذاشته بودند.

اپلسیستم رمزنگاری دستگاه‌های اپل اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ و جریان تیراندازی سن‌برناردینو موضوع مناقشه و بحث میان قانون‌گذاران و فعالان دنیای فناوری بود. FBI در آن پرونده، به اپل فشار می‌آورد تا قفل گوشی آیفون را بازکند. درنهایت، درگیری اپل با FBI به بن‌بست رسید؛ اما اخیرا تیراندازی دیگری در آمریکا اتفاق افتاده که احتمالا پرونده‌ای مشابه را به‌جریان خواهد انداخت.

یکی از دانشجویان سعودی چندی پیش در پایگاه پنساکولا نیروی دریایی ارتش آمریکا دست به تیراندازی زد که FBI آن را اقدامی تروریستی عنوان کرد. درنتیجه‌ی این حادثه، ۲۱ سرباز سعودی از پایگاه آمریکایی اخراج شدند. دو تلفن‌همراه مربوط به مجرم پرونده نیازمند رمزگشایی اپل هستند و بازرسان هنوز امکان دسترسی به آن‌ها را ندارند.

نادلا در مصاحبه‌ی خود اشاره‌ی مستقیمی به پرونده‌ی جدید اپل و درخواست FBI نکرد. درواقع، او به‌صورت شفاف نگفت شرکت‌ها نباید در چنین شرایطی به مقام‌های قانونی داده ارائه کنند یا اینکه اپل نباید نسخه‌ی جیلبریک‌‌شده به FBI بدهد. نادلا در مصاحبه‌اش به ذکر این موضوع بسنده کرد:

نمی‌توانیم در همه‌ی جهات، رویکردی سفت‌و‌سخت داشته باشیم. اگر از من درخواست در پشتی داشته باشند، قطعا پاسخ منفی می‌دهم. امیدوارم این موارد به‌زودی در قانون دموکراسی ما به راهکاری قانونی ختم شوند.

صحبت‌های کنونی ساتیا نادلا دربرابر موضع ردموندی‌ها در پرونده‌ی سن‌برناردینو، متعادل‌تر به‌نظر می‌رسد. در آن زمان، آنان کاملا از اپل حمایت کردند و حتی در اعتراض به برخی پیش‌نویس‌های قانونی علیه رمرنگاری شرکت‌ها با رقیب همراه شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیرعامل مایکروسافت ایجاد در پشتی برای سیستم رمزنگاری را نادرست می‌داند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..