تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برادران وارنر قراردادی با استارتاپ Cinelytic برای پیش‌بینی فروش فیلم‌ها امضا کرد

قرارداد جدید با استارتاپ Cinelytic به شرکت برادران‌وارنر امکان می‌دهد تا از الگوریتم‌های این استارتاپ برای پیش‌بینی فروش فیلم‌ها استفاده کند.

شرکت فیلم‌سازی مشهور برادران وارنر قراردادی با استارتاپ Cinelytic امضا کرده که مقر آن در شهر لس‌آنجلس است و از یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی موفقیت فیلم‌ها در گیشه استفاده می‌کند. در گزارشی از وب‌سایت هالیوود ریپورتر، ادعا شده است برادران وارنر از الگوریتم‌های Cinelytic برای مشاوره درزمینه‌ی تصمیم‌گیری در مرحله‌ی به‌اصطلاح چراغ سبز استفاده خواهند کرد. مرحله‌ی چراغ سبز در صنعت سینما و تلویزیون، درواقع شروع تعهد مالی شرکت برای تولید فیلم است. با‌این‌حال منابعی در داخل استودیو وارنر گفته‌اند که بخش بین‌الملل این شرکت از نرم‌افزار یادشده فقط برای بازاریابی و تصمیمات در حوزه‌ی توزیع محتوا استفاده خواهد کرد.

Artificial Intelligence

مقاله‌های مرتبط:

توبیاس کوئیزر، مدیرعامل شرکت Cinelytic، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت هالیوود ریپورتر، تأیید کرد برنامه‌ی این شرکت که برپایه‌ی هوش مصنوعی است، تنها به‌عنوان ابزار کمکی کاربرد دارد. کوئیزر در گفت‌و‌گو با مطبوعات خاطرنشان کرد:

هوش مصنوعی ترسناک به‌نظر می‌رسد؛ اما در‌حال‌حاضر، برنامه‌ی هوش مصنوعی توانایی گرفتن تصمیم‌های خلاقانه را ندارد. آنچه الگوریتم‌های Cinelytic عملکرد خوبی در آن دارند، خردکردن شماره‌ها و شکستن مجموعه‌های عظیم‌داده و نشان‌دادن الگوهایی است که انسان نمی‌تواند آن‌ها را ببیند؛ اما برای تصمیم‌گیری خلاقانه، هنوز به تجربه و غریزه‌ی مادرزادی نیاز دارید.

صرف‌نظر از کاربری فناوری Cinelytic، قرارداد یادشده گامی رو به جلو برای روند کُند پذیرش یادگیری ماشینی در هالیوود است. همان‌گونه که پیش‌تر گزارش شده بود، Cinelytic، تنها یکی از استارتاپ‌های نوپایی است که از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی عملکرد فیلم استفاده می‌کند؛ اما دنیای فیلم به‌صورت سنتی دربرابر توانایی این دسته از شرکت‌ها ابراز تردید کرده است. آندره اسکارسو، سرمایه‌گذار در صنعت تولید فیلم و مشتری Cinelytic، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت The Verge گفته است نرم‌افزار استارتاپ یادشده هیچ‌وقت تصمیم گرفته‌شده را تغییر نمی‌دهد؛ اما گفت‌و‌گو درباره‌ی رویکردهای مختلف را آزاد گذاشته است. او در ادامه می‌افزاید:

شما می‌توانید ببینید چگونه یک یا دو اِلِمان مختلف حول پروژه، توانایی ایجاد تأثیر گسترده در عملکرد تجاری آن را دارد.

نرم‌افزار Cinelytic به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا با فیلم‌ها به‌مثابه فوتبال فانتزی بازی کنند. فوتبال فانتزی بازی‌ای است که شرکت‌کنندگان آن به‌عنوان مدیران اصلیِ تیم‌های مجازی فوتبال آمریکایی فعالیت می‌کنند. در نرم‌افزار Cinelytic نیز، کاربران می‌توانند زمین بازی را شبیه‌سازی کنند و با واردکردن ژانر و بازیگران و مواردی از‌این‌دست، ببینند با تغییر تک‌به‌تک عناصر، چه اتفاقی رخ می‌دهد. مثلا آیا درصورت جایگزینی تام کروز با کیانو ریوز، تعامل بهتری با بینندگان کمتر از ۲۵ سال برقرار می‌شود؟ آیا چنین تغییری فروش گیشه را در اروپا افزایش می‌دهد؟

بسیاری از کارشناسان هوش مصنوعی درباره‌ی توانایی الگوریتم‌ها به‌منظور پیش‌بینی در حوزه‌ای همچون ساخت فیلم دچار شک و تردید هستند. دلیل چنین ادعایی آن است که اپلکیشن‌های یادگیری ماشینی براساس داده‌های تاریخی آموزش می‌بینند؛ از‌این‌رو، به رفتار محافظه‌کارانه تمایل دارند و تمرکز روی الگوهای برگرفته از موفقیت‌های گذشته را به پیش‌بینی موارد مؤثر بر تحریک مخاطبان در آینده ترجیح می‌دهند. همچنین، مطالعات علمی نشان می‌دهد الگوریتم‌ها غالبا بینش‌های واضح و مبرهنی را تکرار می‌کند که بدون استفاده از هوش مصنوعی هم درک‌کردنی است و تنها مزیت‌های محدودی درزمینه‌ی پیش‌بینی دارند. برای مثال، این الگوریتم‌ها پیشنهاد می‌دهند اسکارلت جوهانسون بازیگر کاریزماتیک و درنتیجه پول‌سازی است.

warner bros. AI

مزیت ساده‌ی یادگیری ماشینی برای افرادی که از این ویژگی در صنعت فیلم‌سازی استفاده می‌کنند، انجام تجزیه‌و‌تحلیل‌های ساده و سریع‌تر از توانایی انسان است. هالیوود ریپورتر درادامه‌ی گزارش اشاره می‌کند زمانی‌که در جشنواره‌های فیلم، استودیوها درگیر جنگ‌های پیشنهاد خرید (bidding war) برای حقوق توزیع محتوا می‌شوند و تنها چند ساعت برای تصمیم‌گیری درباره‌ی این مسئله وقت دارند که آیا فیلم فرضی ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر، این اپلیکیشن می‌تواند مفید واقع شود. جنگ‌های پیشنهاد خرید درواقع هنگامی رخ می‌دهد که دو یا چند خریدار به محصولی بسیار علاقه‌مند هستند و مکررا قیمت پیشنهادی خود برای خرید آن را افزایش می‌دهند تا نهایتا صاحب محصول یادشده شوند. تونیس کیس، معاون ارشد در شرکت برادران وارنر، به نشریه‌ی هالیوود ریپورتر گفته است:

هرروز تصمیماتی می‌گیریم که بر چرایی و چگونگی تولید و ارائه‌ی فیلم‌ها در سینماهای سراسر جهان تأثیر می‌گذارد و هرچه داده‌های ما دقیق‌تر باشد، توانایی بیشتری برای جذب مخاطبان خواهیم داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برادران وارنر قراردادی با استارتاپ Cinelytic برای پیش‌بینی فروش فیلم‌ها امضا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..