تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت باتری‌های موبایلی جدید با قابلیت حفظ شارژ تا ۵ روز

فناوری آینده باطری‌های تلفن همراه چه خواهد بود؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هر دو گروه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و خریداران آن‌ها، علاقه دارند گوشی‌هایی داشته باشند که عمر باتری بالایی دارد. این یک قاعده منطقی است،  چرا که حتی اگر یک تلفن همراه  یکی از بهترین گوشی‌های بازار با بهترین مشخصات باشد، در صورت تمام شدن شارژ آن، یک محصول بی‌مصرف است. میزان عمر باتری بستگی به تجهیزات به کار گرفته شده برای گوشی هم دارد. از جمله این تجهیزات، می‌توان به نمایشگر، سیستم عامل، رزولوشن صفحه نمایش، نرم‌افزار‌های نصب شده روی آن و روشن یا خاموش بودن برخی سرویس‌ها در گوشی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تولید باتری گرافینی برای پرچمدار هوآوی P40 Pro تکذیب شد

باتری‌های لیتیوم-یون باتری‌های رایجی هستند که در حال حاضر در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. محققان مؤسسه فارادی انگلستان به تازگی درباره باتری‌های لیتیوم-سولفور (li-s) صحبت می‌کنند و این فناوری را به عناون یکی از فناوری‌های جذاب حال حاضر جهان می‌دانند. در مقایسه با باتری‌های لیتیوم-یون، باتری‌های لیتیوم-سولفور نسبت به هر واحد وزن خود، انرژی بیشتری را ذخیره می‌کنند، مزیت اقتصادی و امنیتی بیشتری دارند و دامنه دمای وسیع‌تری را پشتیبانی می‌کنند. این نوع باتری‌ها همچنین دارای عملکرد بهتر و ظرفیت بیشتری هستند و کمتر به محیط زیست آسیب می‌زنند.

بر اساس گزارش Science Advances، محققان دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا از باتری جنس لیتیوم-سولفور استفاده کرده‌اند تا یک گوشی هوشمندی توسعه دهند که بتواند تا پنج روز شارژ نگه دارد. اگر این فناوری بتواند در آینده‌ای نزدیک به گوشی‌های هوشمند راه پیدا کند، دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند کار راحتی را برای انتخاب باتری خواهند داشت. دانشمندان دانشگاه موناش برای این که باتری بتواند تا پنج روز شارژ نگه دارد، بزرگترین مشکل باتری لیتیوم-سولفور را برطرف کردند و آن مشکل از بین رفتن مواد فعال در باتری با گذشت زمان بود.

فناوری آینده باطری‌های تلفن همراه چه خواهد بود؟

با وجود تولید باتری‌های لیتیوم-سولفور، قبل از این که بتوانیم آن‌ها را روی گوشی‌های هوشمند ببینیم، باید شاهد تولید این گوشی‌های با باتری‌هایی از جنس گرافین باشیم. باتری‌های گرافینی شارژ سریع را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان خواهند آورد و جای کمتری در گوشی‌ها خواهند گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت باتری‌های موبایلی جدید با قابلیت حفظ شارژ تا ۵ روز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..