تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا باید هر روز آب گرم نوشید؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ به توصیه اکثر متخصصان علوم تغذیه و رژیم درمانی نوشیدن آب نیم ساعت پیش از غذا کمک زیادی به کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری خواهد کرد. همچنین به عقیده بسیاری از متخصصان پزشکی نوشیدن آب گرم با معده خالی هنگام صبح کمک زیادی در به ریکاوری کردن بدن و خروج سموم و آلودگی از سیستم گوارش خواهد کرد.

نوشیدن آب گرم

فواید نوشیدن آب گرم

مصرف آب گرم به علت ایجاد تناسب اندام، خروج سموم از بدن، ترمیم سلول های پوستی، بالا بردن سیستم گردش خون و جلوگیری از پیری زودرس حتما باید در اولویت کارهای روزمره افراد قرار گیرد. اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، بهتر است روزانه نوشیدن ۳ الی ۵ لیوان آب گرم را در برنامه روزانه خود قرار دهید. 

نوشیدن آب گرم برای کاهش درد قاعدگی

بسیاری از افراد در دوران قاعدگی برای کاهش دردهای ناشی از آن از کیسه آب گرم استفاده می‌کنند؛ اما جالب است بدانید که در این دوران نوشیدن آب گرم به عنوان یک روش درمانی موثر برای جلوگیری از گرفتگی عضلات، کنترل جریان مویرگ ها و تسکین ماهیچه های شکمی امری موثر و لازم است.

سوزاندن چربی های اضافی با نوشیدن آب گرم

امروزه اکثر بانوان ایرانی مخارج زیادی را در جهت کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل انجام می دهند، اما بهتر است بدانید که نوشیدن یک لیوان آب گرم پس از بیدار شدن از خواب به همراه ترکیباتی مانند: عسل، دارچین و لیمو می تواند باعث افزایش متابولیک در بدن و سوزاندن چربی‌های اضافی شود.

نوشیدن آب

کمک به هضم غذا

اگر دچار مشکلات گوارشی هستید بهتر است برای آسان کردن هضم غذا از نوشیدن آب گرم کمک بگیرید؛ چرا که نوشیدن آب گرم در طول روز مخصوصا هنگام غذا می تواند باعث افزایش فعالیت موثر و مفید اندام های گوارشی مانند روده و معده شود و به دفع ضایعات بدن کمک کند.

تسکین اعصاب

افرادی که از خود واکنش‌های پرخاشگری نشان می دهند و در طول روز به سرعت عصبانی می شوند بهتر است برای درمان و تسکین اعصاب خود نوشیدن آب گرم را جدی بگیرند. همچنین نوشیدن آب گرم برای کاهش درد مفاصل تاثیر فوق العاده ای دارد.

درمان یبوست با نوشیدن آب گرم

نوشیدن آب گرم پیش از خواب شبانه به انقباض روده ها و دفع سموم در سیستم گوارشی کمک می‌کند و یبوست را از بین می‌برد.

کاهش فشار خون با نوشیدن آب گرم

همانطور که گرفتن دوش آب گرم تاثیر زیادی در جریان سیستم گردش خون دارد، نوشیدن یک لیوان آب گرم قبل از خواب شبانه هم می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، کاهش فشار خون و استراحت ذهن در هنگام خواب شود.

فواید نوشیدن آب گرم

مهار استرس

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که مشغله های فکری و کاری شما را به استرس زیاد و جبران ناپذیر مبتلا می کند باید بدانید که نوشیدن آب گرم در طول روز می تواند میزان استرس و اضطراب را در بدن شما مدیریت و کنترل کند.

بیشتر بخوانید: فواید اعجاب برانگیز نوشیدن آب نمک به صورت ناشتا و با معده خالی/ از کاهش وزن تا زیباسازی پوست به کمک آب نمک!

درمان بی خوابی با نوشیدن آب گرم

بسیاری از افراد برای درمان کم خوابی یا بی خوابی به مصرف بی رویه و خودسرانه قرص های خواب‌آور روی می آورند که نتیجه‌ای جزء بروز بیماری های گوناگون و تضعیف سیستم ایمنی بدن گریبان‌گیرشان نخواهد بود. اما پیشنهاد ما به شما برای تنظیم ساعت خواب انجام یک روش ساده و کم هزینه مانند نوشیدن آب گرم در ساعت‌های پایاتی شب و قبل از زمان خواب است.

آب گرم بنوشید

چند توصیه مهم در زمان نوشیدن آب گرم

بهتر است به علت آسیب نرساندن به استخوان ها، مفاصل و تعادل درست مایعات در بدن نوشیدن آب در حالت نشسته انجام شود، نوشیدن جرعه جرعه و آرام آب می تواند باعث کاهش وزن و سوزاندن چربی های اضافی شود، حتما به یاد داشته باشید که در زمان تشنگی به نوشیدن آب اقدام کنید و نوشیدن آب سرد را به علت آسیب به سیستم گوارشی و مری کنار بگذارید، آب گرم را با ترکیباتی مانند لیمو، دانه رازیانه، نعناع، گلبرگ های گل رز و تخم کتان در ظروف مسی یا نقره میل کنید، بیش از حد آب ننوشید و در پایان به یاد داشته باشید که نوشیدن آب گرم هنگام مصرف غذا باعث عملکرد بهتر سیستم های گوارشی و کاهش خطر انحطاط غذا در شما می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا باید هر روز آب گرم نوشید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..