تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکسن آلزایمر، انقلابی در دنیای پزشکی

واکسن یک واکسن که به منظور پیشگیری از زوال عقل ساخته شده، پس از نتایج مثبتی که بر روی موش‌ها داشته، بر روی انسان نیز آزمایش خواهد شد. به گفته پژوهشگران، چنانچه این واکسن به شکل بی‌خطری برای انسان‌ها هم نتیجه بخش باشد، در طول یک دهه می‌تواند در دسترس همگانی قرار گیرد.

این رویداد، که خبر آن ابتدا در نشریه «درمان و پژوهش بر روی آلزایمر» منتشر شد، ۲۰ سال پژوهش که از سوی دولت آمریکا حمایت شده و بخش اعظم آن در استرالیا انجام گرفته را پشت سر خود دارد.

گفته می‌شود این واکسن که ترکیبی از دو داروی مختلف است، از طریق هدف‌گیری و سپس حذف پلاک مغز و گِره‌های نانوفیبری کار می‌کند که عامل کاهش درک و ضعف حافظه هستند.

پژوهشگران می‌گویند که این واکسن همچنین به طور بالقوه می‌تواند برای پیشگیری از آلزایمر در افرادی که مستعد ابتلا به آن هستند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بر پایه گزارش‌ها، این واکسن در نوع خود بی‌نظیر است، چرا که اغلب دارو‌هایی که تا به حال به دست آمده‌اند، بیشتر باعث کاهش علائم بیماری می‌شوند تا اینکه به طور مشخص عوامل مشکل ساز برای مغز را هدف قرار دهند.

بخش عمده پژوهش بر روی این واکسن در دانشگاه «فلیندرز» واقع در آدیلاید استرالیا انجام شده است. یک متخصص درون‌ریزشناس در این دانشگاه، پروفسور نیکلای پتروفسکی، گفت: «این واکسن می‌تواند یک انقلاب ایجاد کند. اگرچه همین فردا در دسترس نخواهد بود، اما گام شگفت‌انگیزی است که در مسیری درست برداشته شده است.»

وی در گفتگو با روزنامه «دیلی تلگراف» استرالیا افزود: «این آغاز سفر نیست، بلکه پایان آن است.» این متخصص در ادامه ابراز امیدواری کرد که آزمایش این واکسن روی انسان در حدود ۲۰ ماه دیگر آغاز شود.

با این حال ممکن است دلیلی برای احتیاط وجود داشته باشد، چرا که تا کنون چندین داروی امیدبخش که گفته می‌شد اثر مثبتی بر روی زوال عقل دارند، در آزمایش‌های پزشکی مردود شدند.

منبع: ایندیپندنت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکسن آلزایمر، انقلابی در دنیای پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..