تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باید به مطالبات پرستاران متناسب با شأن و جایگاه آن‌ها رسیدگی شود/ دولت تلاش می‌کند دغدغه‌های پرستاران را برطرف کند/ مهمترین پیام طرح تحول سلامت استقرار عدالت در بخش بهداشت و درمان است / باید تلاش کنیم تا زنان ایرانی به جایگاه واقعی خود دست یابند/آمریکایی

دكتر جهانگيري در مراسم بزرگداشت روز پرستار تأكيد كرد:

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و شخص رئیس جمهور از مسائل و مشکلات و مطالبات متعدد پرستاران سراسر کشور آگاه است، گفت: به عنوان مسئولین کشور باید متناسب با شأن و جایگاهی که پرستاران دارند، به مطالبات آن‌ها توجه کنیم.

باید به مطالبات پرستاران متناسب با شأن و جایگاه آن‌ها رسیدگی شود/ دولت تلاش می‌کند دغدغه‌های پرستاران را برطرف کند/ مهمترین پیام طرح تحول سلامت استقرار عدالت در بخش بهداشت و درمان است / باید تلاش کنیم تا زنان ایرانی به جایگاه واقعی خود دست یابند/آمریکایی‌ها در هر جای منطقه حضور یافتند ناامنی و خشونت ایجاد کردند/ ملتی صلح طلب‌تر از ملت ایران در دنیا وجود ندارد/ اگر متجاوزی به ایران دست دراز کند با مشت آهنین ملت روبرو خواهد شد

دكتر اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (پنج شنبه) در مراسم بزرگداشت روز پرستار با اشاره به اينكه پرستاران همچون مرحمي بر زخم و درد بيماران هستند تصريح كرد: پرستاران سنگ صبور و گوش شنواي بيماران و رنج ديدگان هستند و همه اين تلاشگران زحمتكش از نظر آحاد ملت ايران، مسئولين كشور و مهم تر از همه نزد خداوند متعال جايگاه بسيار والايي دارند.
معاون اول رئيس جمهور افزود: همه آحاد جامعه عملكرد پرستاران را از جنس فداكاري، عبادت و ديگرخواهي مي دانند و فداكاري و از خودگذشتگي كه در مجموعه پرستاران كشور وجود دارد از ويژگي هاي انسان هاي شايسته است.
دكتر جهانگيري با يادآوري ايثار و از خودگذشتگي جامعه بهداشت و درمان و به ويژه پرستاران كشور در حوادثي نظير زلزله و سيل هاي اخير كشور گفت: آگاه هستيم كه بار مسئوليتي كه بر دوش پرستاران كشور قرار دارد بيش از وظايف و تكاليف مشخص شده بر اساس استانداردهاي بين المللي و داخلي است .
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به دغدغه ها و مطالبات مطرح شده از سوي مسئولين جامعه پرستاري خاطرنشان كرد: همه مطالبي كه در اين مراسم مطرح شد و همچنين دغدغه هايي كه جامعه پرستاران روز گذشته در ديدار با مقام معظم رهبري مطرح كردند، همه اين مطالبات مورد قبول دولت است و تلاش خواهيم كرد اين دغدغه ها برطرف شود.
دكتر جهانگيري در ادامه با اشاره به اينكه براي هر نظام حاكميتي و هر دولتي مهم است كه ذينفعان اصلي هر حوزه مسئوليتي رضايت كامل داشته باشند، اظهار داشت: اگر رسيدگي به بيماران براي ما مهم است بايد به كساني كه در بخش درمان فعاليت مي كنند توجه كنيم زيرا اگر به هر دليلي رضايت آنها تأمين نشود، تأمين رضايت آحاد مردم نيز ميسر نخواهد شد.
معاون اول رئيس جمهور افزود: ذينفعان هر حوزه مسئوليتي بايد از رضايت كافي هم به جهت مادي و هم به جهت معنوي برخوردار باشند كه اگر اين اتفاق مهم محقق شود، شاهد رضايت تك تك آحاد جامعه خواهيم بود.
دكتر جهانگيري ادامه داد: البته اين موضوع به بخش بهداشت و درمان محدود نمي شود و اين نگاه بايد در همه بخش هاي خدمات عمومي كه دولت ارائه مي دهد نيز تسري پيدا كند و توجه ويژه اي به كسب رضايت ذينفعان و مردم داشته باشيم.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با تبريك ميلاد حضرت زينب (س)، اين بانوي بزرگوار را سرمشقي هم در مسئوليت هاي اجتماعي و هم در مسائل انساني و عاطفي توصيف كرد و افزود: حضرت زينب كبري توانست قدرت و ظرفيت انساني را در سختي ها، فشارها و مصيبت ها به نمايش بگذارد و پيام يك نهضت عدالتخواهي و آزادي طلبي را علاوه بر عصر خود به عصرهاي آينده نیز منتقل كنند.
دكتر جهانگيري افزود اين افتخار بزرگي براي ملت ايران و جامعه پرستاري است كه ميلاد اين بانوي بزرگوار به عنوان روز پرستار نامگذاري شده است.
معاون اول رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه همه دولت ها با مسائل پيش بيني شده و پيش بيني نشده روبرو هستند تصريح كرد: وقتي دولت بودجه سالانه و برنامه پنج ساله براي كشور تصويب مي كند يعني مجموعه اي از برنامه ها و مسائل را پيش بيني كرده تا در طول مدت برنامه اقداماتي متناسب با اين پيش بيني ها انجام شود.
دكتر جهانگيري ادامه داد: هيچكس فكر نمي كرد كه زلزله بزرگي در كرمانشاه رخ دهد و كسي تصور نمي كرد در پی دوران طولاني خشكسالي، سيل بزرگي در چند استان كشور جاري شود و شايد كسي انتظار نداشت كه در كشورهاي اطراف ما نظير افغانستان، پاكستان، عراق، سوريه، لبنان و در کل خاورمیانه مسائل متعددي روي دهد كه همه اين مسائل بر كشورهاي ديگر تأثير بگذارد.
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه دولت تدبير و اميد از ابتداي كار در سال 92 مسائل اصلي كشور را شناسايي و بر آنها تمركز كرد و اصلي ترين مشكلات را تعامل با دنيا، حل مسئله هسته اي، كنترل تورم و توجه به بخش سلامت و درمان تشخيص داد و با تمركز بر هر يك از اين بخش ها توانست به سرعت به نتايج مطلوبي دست پيدا كند.
دكتر جهانگيري اظهار داشت: وقتي جمهوري اسلامي ايران با شش كشور دنيا توافق جامعي منعقد كرد مطابق قاعده و عرف های بین المللی نبايد يك كشور از موضع قدرت توافق را بر هم مي زد كه با اين اتفاق همه پيش بيني ها برهم خورد.
وي افزود: آمريكايي ها خودخواهانه از برجام خارج شدند، بر ملت ايران فشار وارد كردند و منابع كشور را تحت تأثير قرار دادند. مهمترين منبع درآمدي ايران كه نفت بود تحت تحريم قرار گرفت و طبيعي است كه بودجه كشور نيز از اين اتفاق تأثير پذيرفت.
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه اقتصاد ايران جزو بيست اقتصاد بزرگ دنياست، خاطرنشان كرد: با وجود شرايط تحريم در 9 ماهه سال جاري حجم مبادلات ما با دنيا بيش از 70 ميليارد دلار بوده كه اين رقم تا پايان سال به بالاي 100 ميليارد دلار مي رسد.
دكتر جهانگيري از جامعه پزشكي و پرستاري كشور كه اجازه ندادند تحريم ها باعث شود مهمترين نياز مردم يعني بهداشت و درمان تحت تاثير قرار گيرد، قدرداني كرد و افزود: آمريكايي ها دروغ مي گويند كه بخش دارو و درمان تحريم نيست. وقتي نفت و درآمدهاي آن تحت تحریم قرار می گیرند چگونه مي توان دارو و تجهيزات درماني تهيه كرد.
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: حتي اگر منابع مالي نيز داشته باشيم با تحريم سيستم بانكي مسير تهيه و واردات دارو و تجهيزات پزشكي را مسدود مي كنند.
دكتر جهانگيري اضافه كرد: اما با وجود همه اين مشكلات با تلاش هاي جامعه پزشكي كشور و مديران بخش بهداشت و درمان، تا اين لحظه تنگناي جدي نداشته ايم؛ البته محدوديت هاي كوتاه مدت ايجاد شده كه نسبت به برطرف كردن آنها اقدام شده است.
معاون اول رئيس جمهور طرح تحول سلامت را يكي از مهمترين برنامه هاي دولت تدبير و اميد برشمرد و گفت: مهمترين پيام اين طرح استقرار عدالت در بخش بهداشت و درمان است تا كسي براي سلامت و درمان خود دغدغه نداشته باشد.
وي افزود: يكي از اصلي ترين آرمان هاي انقلاب اسلامي، امام راحل و مقام معظم رهبري نيز استقرار عدالت بوده است و به همين دليل پوشش عمومي خدمات بهداشتي و درماني در روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر در صدر اولويت دولت قرار گرفت و گام هاي خوبي برداشته شد و اين طرح با همين جهت گيري ادامه خواهد داد.
معاون اول رئيس جمهور اضافه كرد: در بودجه سال 99 كل كشور با وجود تنگناها و محدوديت ها، بيش از 14 درصد سهم بودجه به بخش بهداشت و درمان اختصاص يافته كه تقريباً از ساير بخش ها بالاتر است.
دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به طرح پوشش همگاني بيمه از سوي دولت اظهار داشت: تلاش دولت اين است كه هيچكس دغدغه بيمه نداشته باشد و در اين زمينه تنگناها و محدوديت ها را برطرف خواهيم كرد.
دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه آمريكايي ها در هر جاي منطقه حضور يافتند ناامني و خشونت ايجاد كردند گفت: آمريكايي ها سال ها در افغانستان و عراق حضور داشتند اما مردم اين كشورها هنوز يك روز خوش نديدند چرا كه آمريكايي ها خود عامل ناامني هستند و نمي توانند براي استقرار امنيت و آرامش كمك كنند.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به بمباران اخير عراق از سوي آمريكا و كشته شدن تعدادي از عراقي ها افزود: حالا آمريكايي ها مي گويند كساني كه به اين بمباران اعتراض كرده اند عوامل ايران هستند و رئيس جمهور آمريكا نيز با تهمت و نسبت هاي نادرست ايران را تهديد مي كند.
دكتر جهانگيري تصريح كرد: در نخستين روزهاي سال 2020 اعلام مي كنم كه در تاريخ ايران و دنيا ملتي صلح طلب تر از ملت ايران وجود ندارد و ايراني ها در هيچ نقطه اي از دنيا هيچ جنگي عليه ملتي آغاز نكرده اند و همواره به دنبال صلح و آرامش بوده اند.
معاون اول رئيس جمهور افزود: البته هر متجاوزي كه به ايران حمله كرده است با مشت آهنين ملت ايران روبرو شده و اميدوارم سال 2020 سالي سرشار از صلح و امنيت براي همه جهانيان باشد و ملت ايران نيز قطعاً همانند گذشته به استقرار صلح و آرامش در جهان كمك خواهند كرد.
دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به توانمندي و ظرفيت هاي گسترده زنان و دختران كشور گفت: زنان نيمي از جامعه هستند و در ايفاي مسئوليت ها همواره خوش درخشيده اند و بايد تلاش كنيم تا زنان جامعه ايران به جايگاه واقعي خود دست پيدا كنند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين مراسم ضمن تبريك ميلاد حضرت زينب (س) پرستاران را عزيزترين عنصر جامعه بهداشت و درمان توصيف كرد و با بيان اينكه پرستاري كار عاشقي است گفت: مصمم هستيم مطالبات پرستاران را به سرعت پرداخت كنيم و با دگرگون كردن نظام پرداخت پرستاران، تا قبل از پايان سال سامانه جديد در سراسر كشور مستقر خواهد شد.
همچنين در اين مراسم رئيس سازمان نظام پرستاري ايران و معاون امور پرستاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به بيان دغدغه ها، مسائل و مشكلات جامعه پرستاري ايران پرداختند.
گفتني است در اين مراسم با حضور معاون اول رئيس جمهور از پرستاران نمونه كشور قدرداني شد.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باید به مطالبات پرستاران متناسب با شأن و جایگاه آن‌ها رسیدگی شود/ دولت تلاش می‌کند دغدغه‌های پرستاران را برطرف کند/ مهمترین پیام طرح تحول سلامت استقرار عدالت در بخش بهداشت و درمان است / باید تلاش کنیم تا زنان ایرانی به جایگاه واقعی خود دست یابند/آمریکایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..