تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه حمص لبنانی + نکاتی برای خوشمزه تر شدن پیش غذای خوشمزه

طرز تهیه حمص لبنانی

آموزش طرز تهیه حمص پیش غذای خوش طعم

در این بخش طرز تهیه حمص که پیش غذای مقوی و خوشمزه لبنانی است را به شما آموزش می دهیم و امیدواریم که این پیش غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

حمص از انواع پیش غذاهای خوشمزه و معروف کشور لبنان است که در طرز تهیه آن از نخود، ارده و ادویه های مختلف استفاده می کنند و به همین دلیل است که این پیش غذا بسیار مغذی و انرژی زا است و می توانید این پیش غذا را براحتی در منزل تهیه کنید و از مزه متفاوت آن لذت ببرید.

حمص، کوبه لبنانی، باباغنوش و خوراک میگو عربی هم جزو پیش غذهای خوشمزه عربی هستند که با ذائقه ایرانی جور در می آید.

در این مطلب با طرز تهیه حمص پیش غذای انرژی زا و مقوی لبنانی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از طعم بی نظیر این پیش غذا نهایت لذت را ببرید.

مواد لازم نخود خیس خورده و پخته شده سه و نیم فنجان خمیر ارده یک سوم فنجان سیر کبابی یا سیر خام 8 حبه آبلیموی تازه یک چهارم فنجان روغن زیتون یک قاشق غذاخوری زیره سه چهارم قاشق چای خوری نمک نصف قاشق چای خوری فلفل تند به مقدار لازم جعفری خرد شده و پاپریکا بای تزیین به میزان لازم طرز تهیه

برای تهیه این غذا در ابتدا نخودها را از شب قبل بخیسانید تا نفخ آن برطرف شود و سپس نخود را در قابلمه ای مناسب با کمی آب بپزید و اگر مایل هستید برای تهیه حمص از کنسرو نخود استفاده کنید باید آب کنسرو را بگیرید و روی نخودها آب بریزید. باید توجه داشته باشید که برای اینکه این پیش غذای خوشمزه حالت خامه ای شکل داشته باشد باید پوست نخودها را بگیرید. برای گرفتن پوست نخود باید آنها را در قابلمه بریزید و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به قابلمه اضافه کنید و سپس نخودها را با جوش شیرین روی حرارت ملایم شعله گاز به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید تا پوست نخودها از آنها جدا شوند.

در مرحله بعد از روش تهیه حمص نخودها را در کاسه ای بزرگ بریزید و روی آنها آب سرد بریزید تا پوست آنها به صورت کامل جدا شود در صورت تمایل می توانید با کمک دست پوست نخودها را بگیرید که این روش هم زمان می برد.

دستگاه غذاساز را آماده کنید و تیغه مخلوط کردن آن را درون آن بگذارید و حدود 20 عدد عدد از نخودها را برای تزیین غذا کنار بگذارید و سپس نخود، خمیر ارده، سیر، آبلیمو، روغن زیتون، نمک، فلفل تند و زیره را در غذاساز بریزید مواد را با هم ترکیب کنید تا به صورت یکدست درآیند مخلوط مواد را مزه کنید و اگر لازم بود برای ایجاد طعم بهتر به آنها فلفل و نمک و یا آبلیمو اضافه کنید.

در صورتی که مخلوط مواد حمص  سفت و غلیظ شده باشد بهتر است کمی آب ولرم به آن اضافه کنید.

حمص را در ظرفی مناسب و تخت بریزید و مرکز آن را با کمک قاشق گود کنید و نخودهایی را که کنار گذاشته اید روی سطح حمص قرار دهید و کمی روغن زیتون و جعفری خرد شده و پاپریکا روی حمص بریزید و این پیش غذا را با نان و سبزیجات و ترشی دلخواه خود میل کنید.

طرز تهیه حمص لبنانی

نکات برای خوشمزه شدن حمص برای طرز تهیه حمص باید نفخ نخودها گرفته شود و علاوه بر این نخود باید کمی بیشتر از حد معمول بپزد تا نرم تر شود. اگر تمایل دارید حمص یکدست و نرم شود باید نخودها به خوبی پخته و میکس شوند. اگر فرصت نکردید که نخودها را خیس کنید و نفخ آن ها را بگیرید می توانید آن ها را چند بار بجوشانید و بعد از هر بار جوشاندن آب نخودها را عوض کنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر در طرز تهیه حمص باید پوست نخودها را بگیرید و برای گرفتن پوست نخودها قبل از اینکه آن ها را از روی حرارت گاز بردارید باید نخودها را با سرعت هم بزنید تا پوست بیشتر آن ها جدا شود سپس آن ها را درون آبکش بریزید و روی نخودها آب بریزید. در صورت تمایل می توانید از کنسرو نخود برای طرز تهیه حمص استفاده نمایید ولی پختن حمص با نخود تازه باعث می شود که این پیش غذا طعم و مزه بی نظیری پیدا کند. اگر تمایل دارید برای تهیه حمص از کنسرو نخود استفاده نمایید باید نخودها را قبل از ریختن درون غذاساز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید تا نرم تر شوند. اگر از طعم سیر خام خوشتان نمی آید می توانید سیر را کبابی کنید یا آن را بجوشانید سپس برای طعم بهتر سیر آن را با فلفل و روغن کنجد و نمک و فلفل مخلوط نمایید. در صورت تمایل می توانید برای تهیه حمص به جای آب شیر از آبی استفاده نمایید که نخود را درون آن پخته اید و آن آب را به مخلوط کن اضافه کنید. به جای استفاده از آب می توانید از ماست کم چرب یا پرچرب برای تهیه حمص استفاده نمایید که در این صورت این پیش غذای بی نظیر نرم و لطیف تر می شود. در صورت تمایل می توانید روغن زیتون را در هنگام مخلوط کردن مواد به حمص اضافه کنید. برای تزیین حمص از روغن زیتون استفاده نمایید تا نرم و خوشمزه تر شود. یکدست شدن مواد حمص از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و علاوه بر این شما باید مطمئن شوید که نخودها به صورت کامل له شده اند تا در زمان میل کردن این پیش غذا خرده های نخود زیر دندان هایتان نیاید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه حمص لبنانی + نکاتی برای خوشمزه تر شدن پیش غذای خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..