تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه از درد زانو خلاص شویم؟ به علاوه 6 دلیل رایج آن

درمورد چگونگی خلاص شدن از درد زانو در این مقاله از یک فیزیوتراپیست و فیزیولوژیست بشنوید و از بروز آن به خوبی جلوگیری کنید. زانو بزرگترین مفصل بدن است و اجازه می دهد تا پای شما خم و راست شود که کار کوچکی نیست. ورزش را هم به مسئولیت ها و فشارهای زانو اضافه کنید و جای تعجب نیست که تعدادی از مشکلات مفصل احتمال دارد که به وجود بیاید.

درد زانو

1. استفاده بیش از حد و تاندونیت

هنگامی که تاندون زانو از استفاده مداوم و تکراری آزاردهنده و ملتهب می شود، شروع به صدمه می کند. ناحیه آسیب دیده معمولاً متورم خواهد شد و یا در طول تاندون توده ای ایجاد می شود. نشانه دیگر این است که هنگام حرکت یا خم شدن زانو، درد در ناحیه افزایش می یابد.

چگونه از درد زانو خلاص شوید: می توانید با استراحت و استفاده از یخ روی زانو، التهاب را کاهش داده و در نتیجه درد را تسکین دهید. همچنین مانند درد همسترینگ تمرینات تکرار منفی توصیه می شود.

درد زانو

2. وضعیت زانو

فرم بد هنگام انجام هرگونه عمل جسمی می تواند صدمات حاد و مزمن ایجاد کند. از راه رفتن تا تمرین های مقاومتی، فرم و تکنیک مناسب برای جلوگیری از استرس و فشار روی مفاصل مهم است. اگر به طور معمول درد زانو را تجربه نمی کنید اما در حین تمرین زانویتان شروع به درد گرفتن می کند، فرم و وضعیت خود را بررسی کنید. وقتی در حال انجام لانج یا اسکات هستید، زانو نباید از پنجه پا جلوتر برود.

چگونه از درد زانو خلاص شوید: کشش عضلات درگیر را انجام داده و تمرینات مقاومتی AROM (دامنه حرکتی فعال) را انجام دهید. مثال: روی یک صندلی بنشینید و زانوی خود را تا سینه بالا ببرید، رها کنید و با زانوی دیگر تکرار کنید. اگر درد ادامه داشته باشد، یخ، استراحت و ارزیابی مجدد لازم است.

زانو درد

3. درد غضروف

وقتی افراد از غضروف پاره شده در زانو صحبت می کنند، معمولاً به مینیسک پاره شده اشاره می کنند. آسیب دیدگی مینیسک از شایع ترین دلایل درد زانو در بین افراد فعال است و می تواند در طی هر فعالیتی که به زور در آن خم شوید یا زانوی خود را چرخانده باشید، رخ دهد. علائم آن عبارتند از: صدا دادن، با صدا ترکیدن و از کار افتادن زانو. این معمولاً از حرکت ناگهانی، ایستادن و تغییر سریع وضعیت یا به سادگی در اثر تغییر شدید جهت اتفاق می افتد. همچنین در اثر اسکات زدن و یا از یک صندلی به طرز عجیب و غریبی بلند شدن هم می تواند اتفاق بیفتد.

چگونه از درد زانو خلاص شوید: پس از آسیب احتمالی به مینیسک، فوراً روی آن یخ بگذارید. شاید مشخص شود که به MRI نیاز دارید یا به پزشک مراجعه کنید. MRI نه تنها پارگی را نشان می دهد بلکه به شما اطلاع می دهد که آیا آسیب دیدگی به صورت محتاطانه باید درمان شود یا نه. به کمک ورزش مناسب، تقویت و تثبیت زانو با تمرین لگ رایز ایستاده، عضلات همسترینگ و تمرین پاشنه پا به دنبال خواهید داشت. شما بهتر است از ایجاد حرکات کششی کامل زانو به خاطر آسیب دیدگی خودداری کنید زیرا می توانند فشار بیشتری روی مفاصل آسیب دیده ایجاد کنند.

درد زانو

4. کشیدگی رباط

رباط پس از کشیدگی، تضعیف شدن یا پیچ خوردن، دیگر به حالت طبیعی و سفتی قبل برنمی گردد. این باعث می شود مفصل زانو ناپایدار باشد. هنگامی که دچار آسیب رباطی مانند ACL می شوید، تورم بسیار زیادی ایجاد می شود و باعث اختلال در عملکرد بیشتر می شود.

چگونه از درد زانو خلاص شوید: به ترتیب استراحت، یخ، استفاده از زانو بند و در نهایت بالا نگه داشتن زانو را انجام دهید. زانو بند برای این آسیب بهتر است.

درد زانو

5. درد عضلانی

کشیدگی یا پاره شدن عضله اطراف مفصل زانو باعث ایجاد درد در آن ناحیه خواهد شد و معمولاً توجه به یک نقطه خاص روی عضله شکمی یا اتصالات عضلانی خواهد بود. اگر همسترینگ، کشاله ران یا چهارسر ران دچار کشیدگی شود، به احتمال زیاد باعث ایجاد درد در اطراف زانو خواهد شد.

چگونه از درد زانو خلاص شوید: بهترین درمان دردهای حاد عضلانی در ابتدا کرایوتراپی (سرمادرمانی) و سپس روی آوردن به سمت گرمادرمانی و کشش ملایم است.

درمان درد زانو

6. آرتروز

با گذشت زمان، غضروف هایی که استخوان های بلند را پوشانده اند (به آن غضروف هیالین گفته می شود.) از بین می رود و باعث درد عمیق در زانو می شود. انتظار می رود ساییدگی و پارگی طبیعی داشته باشد اما هنگامی که کسی نوسانات وزنی یا چاقی زیاد را تجربه می کند، آرتروز می تواند زودتر اتفاق بیفتد و به میزان بیشتری پیشرفت کند.

چگونه از درد زانو خلاص شوید: درمان انتخابی برای هر نوع آرتریت مفصل، حمام آب گرم یا سرد و گرم کردن، آکواتیک تراپی و تمرینات حرکتی ملایم (به ویژه همه حرکات مفصلی) است. از انجام کامل تمرینات ROM خودداری کنید.

منبع:

www.shape.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه از درد زانو خلاص شویم؟ به علاوه 6 دلیل رایج آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..