تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آژانس فضایی هند فضاپیمای گاگانیان را برای ارسال انسان به فضا می‌سازد

ماموریت چاندرایان دو درسال ۲۰۱۹ با هدف ارسال ماهواره مدارگرد، ماه نشین و ماه نورد به سوی کره ماه انجام شد که به دلیل مشکل‌های فنی، کپسول حاوی ماه نشین و ماه نورد به شدت با سطح کره ماه برخورد کرد و نابود شد.


آژآنس فضایی هند ISRO همچنین اعلام کرده است نام چهارنامزد فضانوردی برای پرواز با اولین سفینه فضایی سرنشین دار را آماده کرده هرچند که هنوز نام آن‌ها اعلام نشده است.


مقام‌های هندی امیدوار هستند کشورشان چهارمین کشور دنیا شود که فضانورد به همراه سفینه سرنشین دار ساخت این کشور به فضا ارسال می‌کند و به این ترتیب پس از آمریکا، روسیه و چین قرار بگیرد.


دانشمندان هندی اسم سفینه فضایی خود را گاگانیان Gaganyaan نامیده اند که در زبان باستانی سانسکریت به معنای وسیله نقلیه آسمانی است.


این سفینه فضایی درحال توسعه است و در زمان تکمیل به دو الی سه فضانورد این امکان را می‌دهد که به مدت یک هفته درمداری به دور کره زمین به گردش بپردازند.


قرار است آموزش فضانوردان هندی آژانس فضایی هند در کشور روسیه انجام شود. دانشمندان هندی اعلام کرده اند درنظردارند درسال ۲۰۲۱ ماموریت چاندرایان ۳ را اجرایی کنند تا به انجام ماموریت شناسایی درکره ماه و بررسی قطب جنوب این کره بپردازد.بیشتربخوانید: اسرار سیاره آتشین دوقلوی زمین فاش می‌شود


ماموریت چاندرایان ۳، دقیقاً مشابه ماموریت چاندرایان ۲ و شامل فرود برسطح کره ماه و حرکت ماه نورد برسطح آن است.


دردسامبر ۲۰۱۹ دانشمندان ناسا پس از مدت‌ها بررسی موفق به ردیابی زباله فضایی برسطح کره ماه شدند که بقایای ماه نشین ماموریت چاندرایان ۲ بوده است.


با وجود آسیب ماه نشین و ماه نورد ماموریت چاندرایان ۲، ماهواره مدارگرد این ماموریت درحال چرخش به دور کره ماه است واطلاعات مناسبی را به زمین ارسال می‌کند.


اولین بار درسال ۲۰۰۸ دانشمندان ماموریت چاندرایان یک را اجرایی کردند. تاکنون تنها یک فضانورد با تابعیت هندی به نام
Rakesh Sharma درسال ۱۹۸۴ به ایستگاه فضایی کشور روسیه پرواز کرده است.


مقام‌های هندی اعلام کرده اند این کشور درسال ۲۰۲۰ حداقل ۲۵ ماموریت فضایی را شروع خواهد کرد.


منبع: npr
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آژانس فضایی هند فضاپیمای گاگانیان را برای ارسال انسان به فضا می‌سازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..