تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه کار کنیم که زودتر از هشدار ساعت بیدار نشویم؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق مطالعه‌ای که در Science منتشر شده است می‌توانید از ساعت داخلی تنظیم شده بدنتان برای بیدار شدن زودهنگام از خواب استفاده کنید. ساعت بدن با ژن کوچکی به نام "ژن ساعت زنگ دار" شناخته می‌شود. اما اینکه این ژن کوچک چگونه چنین اثر قدرتمندی دارد، در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است.

آلارم

پروتئینی به نام PERIOD در بدن وجود دارد که هنگام صبح فعال می‌شود و به مغز این سیگنال را می‌دهد که زمان بیدار شدن است. در ساعات پایانی روز، سطح PER کاهش می‌یابد. افت سطح پروتئین PER در شب باعث کند شدن سیستم‌های بیولوژیکی شده، فشار خون را کاهش می‌دهد، در این شرایط ضربان قلب کند می‌شود و فرآیند‌های ذهنی کاهش می‌یابد. ژن ساعت زنگ دار پروتئینی به نام JARID۱a را رمزگذاری می‌کند که کارش فعال کردن مدار بیوشیمیایی PER است که چرخه خواب و بیداری ما را حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید: نقش مهم ساعت بدن در ابتلا به بیماری خطرناک فیبروز ریه

در این حالت اگر برنامه خواب شما ثابت باشد، ریتم شبانه روزی شما به دنبال یک الگوی روزانه قابل پیش بینی بر اساس افزایش و سقوط سطح PER رفتار می‌کند. زمانی که میزان PER در بدن شما بالا می‌رود، هورمون‌هایی در بدن آزاد می‌شود که به مغز فرمان بیدار شدن می‌دهد و زمانی که شما قبل از آلارم ساعت خود بیدار می‌شوید، یعنی این هورمون‌ها زودتر در بدن شما آزاد شده است. این امر نه تنها در افرادی که چند دقیقه زودتر از خواب بیدار می‌شوند بلکه در افرادی هم که از مشکلات جدی بی‌خوابی و حتی آلزایمر رنج می‌برند نیز رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه کار کنیم که زودتر از هشدار ساعت بیدار نشویم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..