تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پارلمان ترکیه اعزام نیروی نظامی به لیبی را تائید کرد

به گزارش رویترز، پارلمان ترکیه لایحه مجوز اعزام نیروی نظامی به لیبی را تائید کرد.

گفته شده لایحه اعزام نیروی نظامی ترکیه به لیبی با ۳۲۵ رأی از مجموع ۵۵۰ نفر آرای نمایندگان به تصویب رسیده است.

بر این اساس، پارلمان ترکیه به دولت این کشور مجوز اعزام نیرو و تجهیزات به لیبی را داده است.

پیش‌نویس قانون اعزام نیروی نظامی به لیبی روز دوشنبه به ریاست پارلمان ترکیه ارائه شده بود.

 پارلمان ترکیه در حالی لایحه اعزام نیرو به لیبی را امروز تصویب کرد که پیشتر اردوغان درخواست لیبی برای حمایت نظامی را تأیید کرده بود.

همچنین قبل از این، یک مسئول آگاه در طرابلس گفته بود که دولت وفاق ملی لیبی برای مقابله با حملات نیروهای موسوم به نیروهای «ارتش ملی» تحت فرماندهی خلیفه حفتر به صورت رسمی از ترکیه حمایت نظامی هوایی، زمینی و دریایی را درخواست کرده است.

پس از سرنگونی حکومت معمر القذافی، این کشور درگیر جنگ داخلی شده و هم‌اکنون نیروهای شرق در حال جنگ با نیروهای غرب این کشور هستند.

هم‌اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی پارلمان طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و دولت در طرابلس تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست.

۳۱۰۳۱۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پارلمان ترکیه اعزام نیروی نظامی به لیبی را تائید کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..