مخاطب کارگاههای آموزشی دانش آموزان و و زنان خانهدار هستند که در واقع به آنها آموزش داده میشود تا به عنوان سفیران کمپین "موتوسوار خوب"، نکات ایمنی لازم را به اطرافیان خود از قبیل پدر و یا برادر که راکب موتور هستند یادآوری کنند.
استفاده از کلاه ایمنی، عدم ورود به خط ویژه، پیادهراه، تونل و ... نکات آموزشی این کلاس ها هستند و کودکان آموزش دیده پس از این دوره برچسبهایی را روی کلاه و یا موتور راکبانی که قوانین را رعایت می کنند، می چسبانند و آنها را به عنوان موتورسوار خوب به جامعه معرفی میکنند.
فاز عملی و آموزشی کمپین موتورسوار خوب در ۵ منطقه که ساکنان آن برای تردد شهر از موتورسیکلت استفاده میکنند، اجرا میشود، این کمپین بیشتر روی فرهنگسازی تمرکز دارد. براساس جلسات مختلفی که با راهنمایی و رانندگی، استارتاپهای فعال در حوزه موتورسواران و حتی خود موتورسواران برگزار شد و از طرفی با توجه به اینکه تجربه کمپینهای پیشین نشان داده که برخوردهای سلبی، موفق نبودهاند، این کمپین با هدف فرهنگ سازی و ترویج رفتارهای خوب موتورسواری، جامعه هدف را به سوی قانونمداری هدایت کند.
با توجه به اینکه بسیاری از موتورسوارها از موتور به عنوان وسیله امرار معاش استفاده میکنند، موتورسواران قانونمدار با عنوان موتورسوار قهرمان خانواده معرفی میشوند.
از ویژگیهای شاخص کمپین، توجه به محیط پیرامونی موتور سواران است، در این راستا از ظرفیت فرزندان و همسران موتورسواران به عنوان مروجین این کمپین استفاده میشود.
*مدیرکل امور آموزشهای شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
۲۳۵۲۳۱