تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقام حشد الشعبی: هدف آمریکا از حمله به ما قطع ارتباط میان عراق و سوریه است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "سید حامد الجزایری" از رهبران بلندپایه حشد شعبی در گفت‌وگواخیر خود، حمله به گردان‌های حزب‌الله عراق را اعلام جنگ به حشد دانست و در این خصوص گفت: پذیرفتن مسئولیت حمله به نیروهای حشد شعبی و اعلام رسمی آن در حقیقت آغاز جنگ علیه نیروهای عراقی و حشد شعبی است. آمریکایی‌ها با دیدن وضعیت سیاسی کشور گمان می‌کردند که حشد شعبی در موقعیت ضعف قرار گرفته و می توانند به آن ضربه بزنند و یا حتی آن را از بین ببرند. هدف آمریکایی‌ها تضعیف نیروهای حشد شعبی در منطقه‌ای است که مورد حمله قرار گرفتند.

وی با تاکید بر منطقه‌ای که حمله آمریکایی‌ها در آن صورت پذیرفته گفت: سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا گردان‌های حزب‌الله هدف قرار گرفته‌اند و چرا این حمله در این منطقه خاص صورت گرفته است، در حالی که گردان‌های حزب الله در مناطق دیگری نیز مستقر هستند. آنان ابتدا گردان‌های حزب الله را بدون هیچ سند و مدرکی به حمله موشکی به پایگاه "کی 1" متهم کردند تا بهانه‌ای برای حمله به آنان داشته باشند. منطقه‌ای که حمله در آن صورت گرفته را می‌توان پل ارتباطی میان دولت‌های لبنان وسوریه و عراق و جمهوری اسلامی ایران دانست و این اولین باری نیست که به نیروهای مستقر در این منطقه حمله می‌شود. می‌توان گفت این سومین باری است که نیروهای بیگانه به نیروهای عراقی مستقر در این منطقه حمله می‌کنند و هدف از این حملات قطع ارتباط میان عراق و سوریه است .

این مقام حشدشعبی به موضع توافق نامه امنیتی امضا شده میان دولت عراق و آمریکایی‌ها نیز اشاره کرد و در این باره توضیح داد: توافق نامه امنیتی میان آمریکا و دولت عراق در سال 2014 منقضی شده است و آمریکایی‌ها پس از به اتمام رسیدن مدت توافق نامه اقدام به تاسیس داعش و گروه‌های تروریستی دیگر کردند تا بتوانند پیمان دیگری را به امضا برسانند. بنابراین هیچ توافق نامه امنیتی میان آمریکا و عراق وجود ندارد و اگر توافق نامه‌ای در میان باشد در این وضعیت به ضرر آمریکایی‌ها است زیرا آنان باید از نیروهای عراقی محافظت کنند نه اینکه به این نیروهای نظامی که وظیفه حراست از نوار مرزی را بر عهده دارند حمله کنند.

سید حامد الجزایری ادامه داد: آمریکایی‌ها با این اقدام علیه حشدشعبی اعلام جنگ کرده‌اند و این مغایر تمامی معاهداتی است که میان عراق و آمریکا امضا شده است. به طور قطع آنان باید عواقب بعدی این کار و همچنین عکس العمل‌های مردم خشمگین عراق را بپذیرند زیرا آنان بودند که احساسات مردم را با به شهادت رساندن جوانان مجاهد جریحه دار کردند.

وی تاکید کرد: تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا و تحصن در مقابل آن اولین ضربه و پاسخ به آمریکایی‌ها است. ورود جوانان عراقی به داخل سفارت آمریکا که «لانه شرارت» در کل منطقه است، پاسخ مقتدرانه‌ای به آنانی است که گمان می‌کردند در صورت پنهان شدن در دژهایشان دستان مجاهدان دیگر به آنان نخواهد رسید.

این رهبر بلندپایه حشد شعبی در پایان گفت: مجاهدان در مقابل دسیسه‌ها و تلاش‌های آمریکا برای متزلزل کردن امنیت بغداد و ایجاد هرج و مرج صبر و تحمل زیادی به خرج دادند اما صبرمان به سر آمده و این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست. باید در برابر اینان که گمان می‌کنند بر عالم سیطره  یافته‌اند اما نمی‌توانند سفارتشان را کنترل کنند و از نیروهای عراقی در خواست کمک می‌کنند، بایستیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقام حشد الشعبی: هدف آمریکا از حمله به ما قطع ارتباط میان عراق و سوریه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..