تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید

برترین‌ها:

آیا تابه‌حال کلماتی همچون اهدای جنین و رحم اجاره‌ای به گوشتان خورده است؟ اهدای جنین به چه معناست؟ آیا کسی را می‌شناسید که از طریق رحم اجاره‌ای، صاحب فرزند شده باشد؟ اهدای جنین کاری قانونی است؟ اهدای جنین از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ کودکی که با رحم اجاره‌ای به دنیا می‌آید طبیعی و مانند سایر کودکان خواهد بود؟ اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید

این سوالات و هزاران سوال دیگر نکاتی است که این روز‌ها ذهن بسیاری از زوج‌های نابارور را درگیر خود کرده. زوج‌های ناباروری که همه‌ی راه‌ها را برای باروری امتحان کرده‌اند و دنبال روشی هستند که مطمئن شوند می‌توانند با آن صاحب فرزند شوند.

با وجوداینکه سال‌هاست عمل اهدای جنین و رحم اجاره‌ای برای باروری زوج‌های نابارور در کشور انجام می‌شود، متاسفانه باز هم عده‌ی زیادی از این زوج‌ها با قوانین و اطلاعات لازم و کافی درباره‌ی این موضوع آشنا نیستند.

اهدای جنین چیست؟

اهدای جنین یکی از روش‌های درمان ناباروری است که در آن اسپرم مرد و تخمک زن گرفته شده و در محیط آزمایشگاه با هم آمیخته می‌شوند و حداکثر تا ۴ روز بعد از تشکیل لقاح، جنین به رحم زن دیگری انتقال می‌یابد. درواقع جنین کاملا حاصل از زن و شوهر نابارور خواهد بود، ولی در محیطی دیگر رشد خواهد یافت.

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای و هرآنچه باید بدانید

جنینی که با رحم اجاره‌ای به دنیا می‌آید شبیه چه کسی است؟

وقتی یک خانم به هر دلیلی نمی‌تواند جنین را در رحم خود نگه داشته و به مدت ۹ ماه پرورش دهد، رحم اجاره‌ای بهترین روش برای بچه‌دارشدن اوست. با این روش همه‌ی مشخصات ژنتیکی و اخلاقی و ظاهری جنین شبیه به پدر و مادر واقعی خود خواهد بود و هیچ نگرانی‌ از این بابت وجود ندارد.

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید

رحم اجاره‌ای و اهدای جنین برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از رحم اجاره‌ای و اهدای جنین فقط برای افرادی خاص امکان‌پذیر است و این‌طور نیست که هرکسی که علاقه‌ای به بارداری نداشته باشد و تحمل درد زایمان را نداشته باشد، بتواند از این روش برای بارداری استفاده کند. طبق قوانین و مقرراتی که در کتاب اهدای جنین خواهید خواند، فقط زوج‌های واجد شرایط خاص می‌توانند اهدای جنین را تجربه کنند.

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای و هرآنچه باید بدانید

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید

انواع رحم اجاره‌ای

عمل اهدای جنین و استفاده از رحم اجاره‌ای انواع و اقسام مختلفی دارد که با توجه به میزان باروری زوجین متفاوت خواهد بود. برخی از خانم‌ها به هیچ‌وجه توانایی نگهداری جنین در رحم را ندارند که در این شرایط باید جایگزینی کامل انجام شود. در برخی موارد، تخمکِ خانم غیرقابل بارورشدن است که در این صورت اسپرم با تخمک فرد دیگری ترکیب خواهد شد و انواع دیگری که همه را در کتاب رحم اجاره‌ای نوشته‌ی طیبه خلقی می‌خوانید.

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای از نظر اسلام و شرع چه حکمی دارد؟

در دین اسلام، فقهای اهل سنت استفاده از لقاح خارج از رحم را حرام دانسته‌اند، اما در بین فقهای شیعه دو نظر در این‌باره وجود دارد که در کتاب رحم اجاره‌ای نوشته‌ی طیبه خلقی می‌توانید این نظرات را بخوانید.

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای و هرآنچه باید بدانید

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید

سرکار خانم طیبه خلقی، وکیل پایه یک دادگستری (کانون وکلای دادگستری تهران) مؤسس و صاحب امتیاز مرکز مشاوره روانشناسی یسنا، سوالات حقوقی شما را در زمینه‌های چگونگی اهدای جنین و رحم اجاره‌ای، در کتابی با همین عنوان، پاسخ می‌دهد. خداحافظی با ای‌کاش ها، پایانی بدون فرزند، آرزوی دست یافتنی، حتی شما در شصت سالگی.

کودکی که از رحم اجاره‌ای به دنیا میاید از مادری که در رحمش پرورش یافته هم ارث می‌برد؟

در حالت بارداری به روش رحم جایگزین صاحب اسپرم، پدر قانونی فرزند است و فرزند از آن پدر ارث می‌برد. اما فرزند حاصل از این روش درواقع صاحب دو مادر خواهد بود، یکی مادری که تخمک از اوست و دیگری مادری که جنین در رحم او پرورش یافته. حال این سوال پیش می‌آید که کدام مادر، مادر اصلی فرزند خواهد بود و آیا کودک می‌تواند از مادر جایگزین (صاحب رحم) ادعای ارث و وراثت کند؟ یا این‌که مادر جایگزین می‌تواند درخواست حضانت کودک را داشته باشد و ادعای مادری کند؟

این مسائل و سوالات از نکات مهمی دراین رابطه است که جواب آن‌ها را می‌توانید در کتاب رحم اجاره‌ای نوشته‌ی طیبه خلقی پیدا کنید.

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای و هرآنچه باید بدانید

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید

در این مطلب سعی کردیم تا نکاتی که باید درباره‌ی اهدای جنین و رحم اجاره‌ای بدانید را با شما درمیان بگذاریم. دانستنی‌ها دباره‌ی این موضوع بسیار است به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم با خرید کتاب‌های رحم اجاره‌ای و اهدای جنین نوشته‌ی خانم طیبه خلقی، وکیل دادگستری اطلاعات کافی در این باره را به دست آورید و بهترین روش را برای درمان ناباروری انتخاب کنید.

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید

در این کتاب‌ها به همه‌ی سوالات شما درباره‌ی اهدای جنین و قوانین مربوط به آن کامل و جامع پاسخ داده شده است.

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید

همین حالا با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۴۲۴۵۸۵

اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید

جهت کسب اطلاعات بیشتر از اینستاگرام بازدید نمایید.

@rahem_ejarei.ehday_janin




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهدای جنین و رحم اجاره‌ای؛ هرآنچه باید بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..