تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخشش ایران در میان نوآورترین کشور‌های جهان در حوزه فناوری نانو

هر روز که می‌گذرد بازیگران این زیست بوم توانمندتر از قبل گام برمی‌دارند. در این میان ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با اقدامات خود نقش پررنگی در این زیست بوم و حمایت از آن بازی کرده است.

یکی از اقدامات این ستاد برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو است که تجربه برگزاری ۹ دوره را دارد. دهمین دوره آن نیز تیر  سال ۹۹ برگزار می‌شود. این مسابقه مجالی برای توسعه ایده‌های فناورانه است. مسیری که ستاد توسعه فناوری نانو در آن با حمایت‌های مادی و معنوی همراه فناوران است. رقابتی علمی با موضوع فناوری نانو با برگزاری این مسابقه علمی میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند شکل می‌گیرد.

دهمین دوره این مسابقه در یک مرحله و در قالب آزمون چهارگزینه‌ای طراحی شده است. البته برای برگزیدگان این مسابقه جوایزی در نظر گرفته شده است که می‌توان به کسب مجوز حضور در برنامه توسعه فناوری نانو استارتاپ، کسب امتیاز نخبگی از سوی بنیاد ملی نخبگان و اهدای گرنت پژوهشی اشاره کرد. ثبت‌نام مسابقه ملی فناوری نانو آغاز شده است و علاقه‌مندان تا اردیبهشت‌ سال ۹۹ فرصت ثبت نام در این رقابت علمی را دارند. این مسابقه اقدامی ترویجی میان دانشجویان است که توسط ستاد شکل گرفته است. برنامه‌ای که باعث پیشرفت این حوزه و گسترش آن میان دانشجویان می‌شود.

علاوه بر این اقدام ستاد برای حوزه دانش‌آموزی نیز برنامه و اقداماتی ترویجی دارد تا این نسل آینده‌ساز در حوزه فناوری نانو توانمندتر شوند. در این راستا برای آگاهی دانش‌آموزان با علوم و فناوری نانو و ایجاد بستری برای تحقیق و پژوهش در این حوزه المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو را برگزار می‌کند.

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به ایران است. به این معنا که در کشور‌های دیگر مسابقات دانش‌آموزی با تعیین یک طرح مشخص یا اردو‌های یک هفته‌ای آموزش فعالیت‌های آزمایشگاهی برگزار می‌شود، اما ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را در برگیرد، تا به حال در هیچ کشوری اجرا نشده است.

تاکنون ۱۰ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در دو مرحله به صورت برگزاری یک آزمون تئوری در سطح کشور و در مرحله دوم، برگزاری یک اردوی علمی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار شده است و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله دوم معرفی شده‌اند. ثبت نام یازدهمین دوره این المپیاد نیز آغاز شده است و تا ۱۵ بهمن سال جاری برای ثبت نام فرصت است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخشش ایران در میان نوآورترین کشور‌های جهان در حوزه فناوری نانو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..