تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دست شما در مورد سلامت بدنتان چه می‌گوید؟ + تصاویر

دست شما در مورد سلامت سرتاسر بدنتان چه می‌گوید؟ + تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خواب رفتن و بی‌حسی انگشتان دست یا حتی کل دست عارضه‌ای است که از هر ده نفر جمعیت دنیا یک نفر آن را تجربه کرده. این حس مورمورکننده و آزاردهنده ممکن است موقتی، در نتیجه خستگی معمولی یا علامت عوارض جدی‌تر برای سلامت بدن باشد.

ما می‌خواهیم اطلاعات مهم و مفیدی به شما ارائه دهیم که با کمک آن‌ها می‌توانید پی ببرید بدن شما در هنگام خواب رفتن یا مورمور شدن چه می‌خواهد به شما بگوید.

خستگی و کوفتگی

دست شما در مورد سلامت سرتاسر بدنتان چه می‌گوید؟ + تصاویر

چطور خودش را نشان می‌دهد: وقتی اشیای سنگین بلند می‌کنیم یا مچ دست‌های خود را در حالتی ناراحت قرار می‌دهیم، روی اعصابی که در نزدیکی سطح پوست قرار گرفته‌اند فشار وارد می‌کنیم. این امر منجر به بی‌حسی یا مورمور شدن سطح تمام انگشتان می‌شود.

چه کار کنیم: حتما خواب کافی و استراحت عمومی خوبی داشته باشید؛ از ماساژ نهایت لذت را ببرید.

کمبود ویتامین

دست شما در مورد سلامت سرتاسر بدنتان چه می‌گوید؟ + تصاویر

چطور خودش را نشان می‌دهد: کمبود برخی ویتامین‌های خاص مانند ویتامین ای، ب ۱، ب ۶ و ب ۱۲ می‌تواند بر ایجاد حس مورمور شدن و بی‌حسی در انگشتان دست چپ یا پای چپ نقش داشته باشد.

چه کار کنیم: تعادل ویتامین‌ها در بدن را حفظ کنید. خوب است با یک متخصص در مورد میزان مورد نیاز برای مصرف ویتامین مشورت کنید، زیرا مصرف بیش از اندازه برخی از ویتامین‌ها می‌تواند عوارض جانبی منفی برای سلامت شما داشته باشد.

آسیب به ستون مهره‌ها

دست شما در مورد سلامت سرتاسر بدنتان چه می‌گوید؟ + تصاویر

چطور خودش را نشان می‌دهد: مشکلات گوناگون در ستون مهره‌ها یا نخاع خودشان را از طریق انگشت کوچک دست چپ نشان می‌دهند. این حالت نتیجه فشار بیش از حد و آسیب به اعصاب است.

چه کار کنیم: پشت خود را هر چند وقت یکبار تا حدی که می‌توانید بکشید. سعی کنید تمرینات یوگا، ژیمناستیک یا شنا انجام دهید. از نشستن طولانی مدت پرهیز کنید.

سندروم تونل کارپال

دست شما در مورد سلامت سرتاسر بدنتان چه می‌گوید؟ + تصاویر

چطور خودش را نشان می‌دهد: سندروم تونل کارپال اغلب خودش را از طریق انگشت شست، اشاره و انگشت وسط نشان می‌دهد. به دلیل فعالیت‌ها و حرکات تکرارشونده‌ای که شغل فرد یا سبک زندگی مسبب آن است تاندون‌ها متورم می‌شوند و منجر به خواب رفتگی یا بی‌حسی دست می‌شود.

چه کار کنیم: ژیمناستیک و کشش ساده مفاصل می‌تواند جلوی بروز سندروم تونل کارپال را بگیرد.

مشکل گردش خون

دست شما در مورد سلامت سرتاسر بدنتان چه می‌گوید؟ + تصاویر

چطور خودش را نشان می‌دهد: بی‌حسی یا خواب رفتن نوک انگشتان دست راست می‌تواند به دلیل فشار روی اعصاب سطحی یا ترومای دست یا مفاصل شانه ایجاد شود. حس مورمور شدن دست راست می‌تواند به دلیل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی خاصی ایجاد شود که بر جریان خون در کل بدن تاثیر بگذارد.

چه کار کنیم: با سرعت متوسط پیاده‌روی کنید یا حرکات ژیمناستیک انجام دهید تا سلامت عروق خونی را تا آنجا که می‌توانید به خوبی حفظ کنید. مشکلات جدی دیگر در گردش خون نیاز به دخالت کادر سلامت و پزشکان متخصص دارد.

بیماری بورگر

دست شما در مورد سلامت سرتاسر بدنتان چه می‌گوید؟ + تصاویر

چطور خودش را نشان می‌دهد: این بیماری بیشتر به افراد سیگاری حمله می‌کند. گردش خون به دلیل مصرف مداوم نیکوتین دچار اختلال می‌شود و در عوض منجر به کمبود مواد معدنی بدن می‌شود. این عارضه ابتدا منجر به خواب رفتن انگشتان دست و سپس کف دست می‌شود.

چه کار کنیم: این بیماری را نمی‌توان به صوررت کامل درمان کرد. کنار گذاشتن عادات مضر مثل سیگار کشیدن می‌تواند اولین قدم مشهود برای درمان باشد.

دیابت

دست شما در مورد سلامت سرتاسر بدنتان چه می‌گوید؟ + تصاویر

چطور خودش را نشان می‌دهد: از اولین علائم دیابت مورمور شدن یا خواب رفتن است که از پا شروع می‌شود و به دستان می‌سد. این عارضه به دلیل کاهش جریان خون در مناطق خاص و به دلیل آسیب به فیبر‌ها و پایانه‌های عصبی ظاهر می‌شود.

چه کار کنیم: دیابت نوع ۱ با کمک تزریق انسولین درمان می‌شود. دیابت نوع ۲ تقریبا با رژیم غذایی ضعیف در ارتباط است. بنابراین، آزمایش خون و مشاوره با پزشک متخصص باید قبل از هر چیزی انجام شود.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دست شما در مورد سلامت بدنتان چه می‌گوید؟ + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..