تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراقبت از پوست و مو در هوای آلوده

برترین‌ها: پوست و موی شما، اولین قسمت‌ها از بدن‌تان هستند که می‌توانند در معرض هوای آلوده قرار بگیرند. آلودگی هوا می‌تواند اثرات مخربی بر پوست و موی‌تان بگذارد، اما راهکار‌هایی وجود دارند که کمک می‌کنند از آسیب‌های جدی به این اندام‌ها جلوگیری کنید. ما معمولا از لوسیون‌ها و کرم‌ها برای محافظت از پوست خود استفاده می‌کنیم، اما اغلب، توجه کمتری به مراقبت از مو‌های خود در هوای آلوده و در برابر فاکتور‌های محیطی داریم.

آلودگی هوا هرگز خبر خوشایندی نیست و برای محافطت از پوست و موی خود در برابر مه دود و ذرات معلق و انواع آلاینده‌ها باید فکری بکنیم.

در هوای آلوده چگونه از پوست و موی خود مراقبت کنید

آلودگی هوا چه اثری بر موهایتان می‌گذارد؟

مو‌ها به دلیل اینکه معمولا چندان تحت محافظت نیستند، بسیار مستعد آسیب ناشی از آلودگی هوا می‌باشند. گرد و غبار، دوده و گاز‌ها می‌توانند پوست سر را تحریک کرده و سبب خشکی و تخریب مو و حتی تاسی زودهنگام شوند. اگر اهل استفاده از محصولات زیبایی مو باشید، پس مقدار زیادی محصولات شیمیایی روی موهایتان قرار می‌دهید و کارشناسان می‌گویند سرُم‌ها و اسپری‌ها و لوسیون‌های آرایشی مو، ناخواسته موهایتان را مستعد جذب ذرات آلوده می‌کنند.

برای مدل دادن به موها، اغلب چند لایه محصولات آرایشی روی مو‌ها قرار می‌دهید و اگر هر کدام از این محصولات، غلیظ و چسبناک باشند می‌توانند مانند آهن ربا عمل کرده و تمام عوامل آلوده را جذب مو‌ها کنند و باعث شوند موهایتان کثیف و کدر به نظر برسند. محصولات چسبناک می‌توانند جاذب گرد و غبار باشند، بنابراین اگر هم واقعا می‌خواهید از محصولات آرایشی مو استفاده کنید، انواع را انتخاب نمایید که اثر چسبناک روی موی‌های‌تان نگذارند.

برخی از افراد به گرد و خاک و آلودگی حساسیت دارند که باعث وارد شدن آسیب بیشتر به مو‌ها شده و نتیجه‌ی آن تخریب مو و ریزش مو خواهد بود.

هوای این روز‌ها در شهر‌های بزرگ به شدت آلوده است که نه تنها اثرات منفی هم بر سلامت اندام‌های درونی و هم بر موهای تان دارد. دلیلش هم این است که سموم موجود در هوا وارد پوست سر شده و توانایی مو برای تولید فیبر را مختل می‌کنند. این سموم وارد جریان خون هم می‌شوند و از این طریق نیز رشد مو‌ها را با مشکل روبرو می‌کنند. این مشکلات در نواحی شهری و یا نواحی صنعتی جدی‌تر هم می‌شوند.

در هوای آلوده چگونه از مو‌های خود محافظت کنید؟

مو‌های خود را بپوشانید

در هوای آلوده چگونه از پوست و موی خود مراقبت کنید

پوشاندن مو‌ها و پوست سر، یک راه خوب برای محافظت از آن‌ها در برابر ذرات معلق در هواست که می‌توانند سمّی و مضر باشند.

بدن‌تان را هیدراته نگه دارید

هیدراته نگه داشتن بدن برای حفظ سلامت پوست و مو لازم است. آلودگی و سایر فاکتور‌های محیطی، مو و پوست سر را خشک می‌کنند، اما خوشبختانه محصولات آبرسان زیادی وجود دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها خشکی موهایتان را برطرف کنید. مثلا ماسک‌های آبرسان می‌توانند لایه‌ی هیدرولیپید طبیعی مو را رطوبت رسانی و تقویت کنند.

از نرم کننده‌ی مو استفاده کنید

استفاده از کاندیشنر یا نرم کننده‌ی مو برای ترمیم مو‌های آسیب دیده و آبرسانی به آن بسیار مفید است. استفاده‌ی زیاد از سشوار و رنگ مو بعلاوه‌ی تاثیرات آلودگی هوا و محیط، به مو‌ها آسیب می‌زند و استفاده از نرم کننده‌ی موی سر راهی بسیار خوب برای حفظ سلامت موهاست.

شیوه‌ی مدل دهی موهایتان را تغییر دهید

مو‌های شما وقتی که در معرض هوای آلوده قرار می‌گیرد، آسیب می‌بیند، شکننده شده و به راحتی دو شاخه می‌شود. یادتان باشد وقتی از گرما برای مدل دادن و صاف کردن و فر کردن موهایتان استفاده می‌کنید، مقدار گرمای تولید شده توسط دستگاه را روی کمترین درجه قرار دهید.

از محصولات مراقبت از مو، محافظ در برابر آلودگی هوا استفاده کنید

آلاینده‌های مضر به بافت و کیفیت مو‌ها آسیب زده و منجر به نازک و ضعیف شدن ساقه‌های مو می‌شوند. محصولات مراقبت از مو که ضد آلودگی هوا هستند دارای آنتی اکسیدان‌هایی می‌باشند که می‌توانند موهایتان را بازسازی کنند. مثلا سرُم‌های موی حاوی آنتی اکسیدان می‌توانند لایه‌ای محافط بین موهایتان و هوای آلوده تشکیل دهند.

در صورت بروز عفونت در پوست سر، خود درمانی نکنید

در هوای آلوده چگونه از پوست و موی خود مراقبت کنید

هوای آلوده می‌تواند سبب بروز بیماری‌هایی در پوست سر شود که ایجاد خارش می‌کنند و این بیماری‌ها گاهی ممکن است با قرمزی و عفونت همراه باشند. در چنین شرایطی، مداخلات دارویی تنها راه حل هستند و درمان‌های خانگی ممکن است شرایط را بدتر کنند.

آلودگی هوا چه اثری بر پوستتان می‌گذارد؟

اپیدرم یا روپوست، بیرونی‌ترین لایه‌ی پوست است. آلاینده‌های موجود در هوا به این لایه از پوست آسیب می‌زنند و سبب خشکی و پارگی آن می‌شوند. در نتیجه پوستتان حساس‌تر خواهد شد. قرار گرفتن پوست در معرض هوای آلوده می‌تواند سبب بروز چین و چروک شده و پیری زودرس را به دنبال داشته باشد.

یکی دیگر از اثرات هوای آلوده بر پوست این است که هوای آلوده همراه با پرتو‌های فرابنفش خورشید می‌توانند عوامل تغذیه کننده‌ی پوست را تحلیل ببرند و باعث شوند پوست، مات و بی‌روح به نظر برسد.

سموم و آلاینده‌های موجود در هوای آلوده می‌توانند پوستتان را مستعد انواع بیماری‌ها کنند. ملانوما یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است که آمار مبتلایان به آن رو به افزایش است، زیرا میزان آلاینده‌ها در شهر‌ها نیز روز به روز بیشتر می‌شود. ملانوما یک نوع سرطان پوست است که در آن، خال‌های متعدد شروع به تکثیر کرده و رنگ و شکل‌های غیرعادی دارند. آلودگی هوا سبب بهم خوردن تعادل pH پوست نیز می‌شود و پوست را مستعد خشکی یا چربی زیاد می‌کند.

در هوای آلوده چگونه از پوست خود محافظت کنید؟

پوست خود را درست پاکسازی کنید

پاکسازی و تمیز کردن پوست اهمیت زیادی برای رها کردن پوست از آلودگی‌ها و ذرات مضری که روی پوست می‌نشینند دارد. اگر پوستتان خشک است از یک کرِم یا ژل پاک کننده استفاده کنید. برای پوست‌های چرب نیز شیرپاک‌کُن یا ژل شستشوی صورت مناسب پوست‌های چرب توصیه می‌شود. همچنین می‌توانید بعد از پاک کردن صورت از یک اسکراب مناسب استفاده کنید تا منافذ مسدود شده‌ی پوست باز شوند.

محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی موادی مانند چوب صندل، اوکالیپتوس، نعنا یا آلوئه ورا هستند، زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت کنندگی آن‌ها به ترمیم آسیب‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های شیمیایی کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید ماست را با یک قاق غذاخوری آبلیمو و کمی عسل ترکیب کرده و آن را با حرکات دورانی روی صورت‌تان ماساژ دهید تا پوستتان خوب پاکسازی شده و اثرات آلاینده‌ها بر پوستتان کمتر شود. یک راهکار دیگر هم اینکه هر روز صورت خود را با شیر و گلاب تمیز کنید. یک روش مفید دیگر برای آرامسازی پوست و رها کردن آن از آلاینده‌ها این است که با چای سبز یا گلاب، تکه‌های یخ درست کرده و آن را روی صورت خود بغلتانید.

هفته‌ای یک بار از بخور صورت استفاده کنید

در هوای آلوده چگونه از پوست و موی خود مراقبت کنید

هفته‌ای یک بار بعد از اینکه پوست صورت خود را با روغن نارگیل یا روغن بادام ماساژ دادید، بخور صورت دهید. می‌توانید چند قطره عصاره اسطوخودوس یا پرتقال نیز به آبجوش اضافه کنید.

رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید تا از پیری زودهنگام پوستتان جلوگیری کنید

یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند به خوبی از پوستتان در برابر پیری زودهنگام محافظت کند. رژیم غذایی مغذی و طبیعی، قابلیت انعطاف پوست را حفظ می‌کند. غذا‌های آنتی اکسیدان‌دار و چربی‌های سالم باید در روز‌های آلوده بیشتر مصرف شوند. سیر، بادام، بادمجان، بروکلی، اووکادو، غلات کامل، ماهی‌های چرب و تخم مرغ به بازسازی پوست آسیب دیده و تقویت بافت سالم پوست کمک می‌کنند.

ضد آفتاب بزنید

استفاده از ضد آفتاب، یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که می‌توانید برای مراقبت از پوست خود در برابر پرتو‌های فرابنفش خورشید و البته مواد شیمیایی مضر معلق در هوا انجام دهید.

منبع: venta-usa ،fit.thequint




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراقبت از پوست و مو در هوای آلوده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..