تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هرج و مرج‌های نقاشی در گالری آتبین/ نمایشی از آخرین آثار پروانه اعتمادی در طراحان آزاد

هرج و مرج‌های نقاشی در گالری آتبین/ نمایشی از آخرین آثار پروانه اعتمادی در طراحان آزادبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هنر کلاژ عبارتست از به هم چسباندن و مرتبط ساختن تکه‌های اشیائی نظیر کاغذ، تکه‌های روزنامه، عکس و...بر روی یک سطح.

هنر کلاژ در ابتدا در دوران هنر کوبیسم به عنوان یک فرم هنری به وجود آمد که معاصر بود با هنرمندانی نظیر پابلو پیکاسو و جرج براک. هنر کلاژ یکی از عوامل اصلی ایجاد نوآوری در هنر معاصر است. چنانچه هنرمندان رشته‌های فیلم و ویدئو، مونتاژ عکس و ... نیز ممکن است در توسعه هنر چندرسانه‌ای از المان‌های هنر کلاژ بهره گرفته و آثاری بدیع خلق کنند.

یکی از اولین نمونه‌های هنر کلاژ، اثری از پابلو پیکاسو شامل یک پارچه روغنی بر روی یک سطح با نام "همچنان زندگی با صندلی چوبی" در سال ۱۹۱۲ است که البته این اثر جزء هنر مونتاژسازی هم به شمار می‌رود. جرج براک (Georges Braque) یکی دیگر از هنرمندان هنر کلاژ به شمار می‌رود که اثری با عنوان "ظرف میوه و شیشه" (Fruit Dish and Glass) را در سال ۱۹۱۲ خلق کرد که در آن از یک کاغذ دیواری با تکه ها‌ی چوب تقلید شده بود.

نمونه کار‌های براک به نام "تکه کاغذ‌های چسبیده به هم (papier collé) نیز نام گذاری شده است که یک سبک خاص از هنر کلاژ است. علت اصلی استفاده و ایجاد هنر کلاژ به وسیله هنرمندانی نظیر پیکاسو و براک، آشنایی آن‌ها با تحول هنری "کوبیسم" بود که می‌توانست به عنوان حرکت از دنیای دوبعدی به دنیای سه بعدی تعبیر شود.

در پایان هفته جاری از نمایشگاه‌های زیر دیدن کنید و با هنر کلاژ بیشتر آشنا شوید:

گالری آتبین: نمایشگاه نقاشی‌های احسان ضیافتی کافی با عنوان «کلان هرج و مرج» از تاریخ ۶ تا ۱۷ دی ماه

گالری اثر: نمایشگاه انفرادی نقاشی «انفعال»؛ با آثاری از پویا رضی از تاریخ ۶ تا ۲۷ دی ماه

گالری الهه: مشکات مشکاتیان حجم و مولتی مدیا‌های خود را در «داخل گیومه» از تاریخ ۶ تا ۱۶ دی ماه به نمایش می‌گذارد.

گالری اُ: نمایشگاه انفرادی نقاشی مجموعه آثار علی صادقی از تاریخ ۶ تا ۱۷ دی ماه

گالری ایده: نگاهی به «لاله زار، چهارراه کنت» در نمایشگاه تاریخی، پژوهشیِ، عکاسی، نقاشی و اسناد عباس کتابی. از تاریخ ۶ تا ۱۰

دی ماه

گالری دستان+۲: نمایشگاه انفرادی محمد پیریایی با عنوان «پلکان اودسا» از تاریخ ۶ تا ۲۷ دی ماه

گالری ژاله: طبیعت باجان/ طبیعت بی جان عنوان نمایشگاهی از عکس، چیدمان و ویدئو‌های فاطمه زهتاب است که از تاریخ ۶ تا ۱۳دی ماه برگزار خواهد شد.

گالری سایه: نمایشگاه نقاشی‌های شیدا قلی پور با عنوان «همبودی انسان و اضطراب» از تاریخ ۶ تا ۱۱ دی ماه

گالری شکوه: نیما صفدریان نقاشی‌های خود را در «صورت بی صورت بی حد غیب» از تاریخ ۶ تا ۱۱ دی ماه به نمایش می‌گذارد.

گالری طراحان آزاد: نمایشگاه انفرادی از آثار چاپ سیلک و کلاژ پروانه اعتمادی به انتخاب علی بختیاری که کار‌های اخیر کلاژ‌های این هنرمند را از تاریخ ۶ تا ۱۷ دی ماه به نمایش می‌گذارد.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی‌های رویا حسینی از تاریخ ۶ تا ۱۱ دی ماه

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی‌های حمید جعفری شکیب با عنوان «رویای شرقی» از تاریخ ۶ تا ۱۳ دی ماه

گالری ویستا+: نمایشگاه ویدئو آرت و چیدمان‌های ستاره حسینی با عنوان «شکستنی مثلِ حباب» از تاریخ ۶ تا ۱۳ دی ماه

گالری هور: نمایشگاه نقاشی‌های یعقوب امدادیان از تاریخ ۶ تا ۲۴ دی ماه

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هرج و مرج‌های نقاشی در گالری آتبین/ نمایشی از آخرین آثار پروانه اعتمادی در طراحان آزاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..