تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علم‌الهدی: حرکت صحیح در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب مقدمه‌ ظهور امام زمان است/ سرلشکر جعفری: بیانیه گام دوم رهبری چراغ راه آینده است

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد علم الهدی امشب در جلسه تفسیر قرآن مهدیه مشهد، ضمن تفسیر آیه ۶۶ سوره مبارکه زخرف اظهار کرد: در بیان تفسیر این آیه توجه به آیه قبلی نیز قابل تامل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اصل موضوع کلی آیه ۶۶  را حوادث ناگهانی که در جریان سرنوشت انسان وجود دارد، عنوان کرد و افزود: پیش بینی‌های انسان تابع محاسباتی تنظیم شده است که آینده‌ای را ترسیم می‌کند، انسان گاهی سلسله تجربیات و اندیشه‌هایی دارد که بر این اساس نسبت به آینده زندگی خود پیش بینی‌هایی دارد اما بحث این است آیا همه حوادث مبتنی بر این پیش بینی‌ها و محاسبات است یا خیر؟

وی با طرح این پرسش که باید دید آیا از اول زندگی تا امروز همان پیش بینی‌های خودمان بوده یا خیر؟، متذکر شد: جوان بر اساس غرور جوانی به هیچ فکری جز فکر خود مبتنی نیست و نسبت به تجربیات و بینش‌های افراد میان‌سال معترض است، گاهی که صحبت می‌کنم، جوان می‌گوید دوره عوض شده و ذائقه‌ها تغییر کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی یاد آورشد: ذائقه‌ها فرق کرده، اما واقعیات فرق نکرده؛ ذائقه در زندگی مثل ذائقه غذا است؛ به خاطر همین تفاوتی که در ذائقه‌ها وجود دارد کمتر جوانی را پیدا می‌کنیم که به پیرها معتقد باشند در حالی‌که واقعیت‌ها فرقی نکرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: درصد «ناگهانی‌های زندگی» ما حتی در زندگی اجتماعی، بیش از آن چیزی است که پیش بینی می‌کنیم، مثل اتفاقی که برای انقلاب اسلامی رخ داد، کسی می‌تواند در عرصه زندگی خود در مسائل اجتماعی فردی محفوظ باشد که خدا را باور کرده باشد، اگر انسان خدا را باور کرد و همه چیز را در حوزه قدرت خداوند دید، هیچ‌وقت به خسارت سنگین مبتلا نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی با اشاره به اینکه وابستگی به خداوند دو بعد اعتقادی و عملی دارد، عنوان کرد: بعد اعتقادی این است که شخص باور کند خداوند وجود دارد، وقتی باور کند خداوند حاضر و ناظر است از هیچ چیز نمی‌ترسد چرا که خداوند هیچ وقت برای بنده‌اش بد نمی‌خواهد و این انسان در مقابل «ناگهانی‌ها» مغلوب نمی‌شود.

وی با بیان روایتی واژه «ساعه» در این آیه را در خصوص ظهور امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: دو چیز که باعث می‌شود در ناگهانی‌ها متوجه نشویم، جهل و غفلت است مساله «ساعه» ظهور مساله‌ای است که تمام دشمنان از ظهور خبر دارند و می‌دانند با ظهورشان همه چیز دنیا جا به جا می شود، اما در زمان ظهور غفلت پیدا می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: مشکل ما با جریان‌های سیاسی این است معادلات جهانی را ۱۰۰درصدی می‌دانند که خلاف آن شکل نمی‌گیرد؛ جریان با شعور سیاسی جهان این است اگر می‌خواهید زندگی کنید باید با همه جریان‌های جهانی بسازید با ناهماهنگی نمی‌توانید زندگی کنید، شما اگر هماهنگ شوید همه چیز درست می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی ابراز کرد: در نشست‌های بین المللی که سیاسیون کشور ما می‌نشینند دیگران به آن‌ها همین حرف‌ها را می‌زنید، عده‌ای می‌ایستند و بحث می‌کنند برخی‌ها هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: مساله امام زمان(عج) برای خیلی از جریان‌های سیاسی افسانه است، در میدان باور و معادله بندی امام زمان(عج) برای او نمی‌گنجد و قابل محاسبه نیست در حالی که قرآن می‌گوید ناگهانی می‌آید اما یا نمی‌دانستند یا دچار غفلت شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: معنای ناگهانی این نیست که حضرت بی مقدمه بیایند چون اگر بی مقدمه می‌خواستند بیایند، زودتر از این ها می‌آمدند تا این همه خون ریخته نشود و دنیا به این مصیبت ها دچار نشود.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی، اذعان کرد: در راهبردی که رهبری در بیانیه گام دوم دارند نقطه هدفی بیان می‌شود که دنیا برای ولایت عظما آماده شود، اگر با این راهبرد گام دوم را برداریم مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) است، اگر در معادلات سیاسی خود خواسته‌های الهی را قرار دهیم قیام امام زمان(عج) برای ما ناگهانی نیست.

وی گفت: یک عده گام دوم را به شکلی بر می‌دارند که در همه معادله‌هایشان رسیدن به حکومت امام زمان(عج) است و اندیشه‌های «دگر اندیش سیاسی» در معادلاتشان راهی ندارد.

سرلشکر جعفری: بیانیه گام دوم رهبری چراغ راه آینده است

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم در همایش راهکارهای اجرایی بیانیه گام دوم و تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در شیراز اظهار داشت: رمز موفقیت های انقلاب اسلامی در دوران ها و مراحل مختلف حضور و پشتیبانی مردم بوده است.

وی تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در سال های دوران دفاع مقدس حضور و نقش آفرینی مردم باعث شد که انقلاب اسلامی بتواند چالش ها را به آسانی پشت سر بگذارد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه نقش‌آفرینی مردم در تمامی بحران ها موجب شد که دشمنان ما سر افکنده شوند، تصریح کرد: اگر این نقش آفرینی درست انجام نشود نمی توانیم از بحران ها عبور کنیم.

وی افزود: بیداری و نقش آفرینی مردم در مقابله با فتنه ۸۸ موجب شد که مردم پیروز میدان شوند و فتنه خنثی شود.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بیانیه مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این بیانیه مهم چراغ راه آینده ما است و همه افراد باید در تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در این بیانیه به نقش جوانان بسیار تاکید شده است و نقش آفرینی جوانان می تواند بسیار موثر باشد، تصریح کرد: در دوران جنگ هم بسیاری از فرماندهان و نیروها از جوانان بودند که توانستیم با موفقیت این دوران را سپری کنیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم اظهار داشت: در این بیانیه به پتانسیل جوانان و حرکت جهادی بسیار تاکید شده است که باید محور حرکت ما در آینده باشد.

سرلشکر جعفری افزود: از شهر شیراز که مردم آن به ایمان و مومن بودن مشهور هستند انتظار می رود که در حرکت به سمت تحقق گام دوم انقلاب پیشرو باشند و با سرعت در تحقق این مهم گام بردارند.

۲۱۷۲۱۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علم‌الهدی: حرکت صحیح در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب مقدمه‌ ظهور امام زمان است/ سرلشکر جعفری: بیانیه گام دوم رهبری چراغ راه آینده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..