تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مکان های دیدنی فیروزکوه + جاذبه های تماشایی فیروز کوه به همراه تصاویر این مناطق

فیروزکوه یکی از مناطق زیبا با جاذبه های تماشایی در اطراف تهران است و در فاصله 143 کیلومتری از تهران قرار گرفته است و به قائم شهر ختم می شود. این منطقه دراای مکان های دیدنی بکر و دست نخورده است که جذابیت زیادی دارند.

فیروزکوه به استان مازندان نزدیک است و همین باعث شده است که گویش مردم این منطقه گویش محلی مازندرانی باشد. شغل اهالی این منطقه دامداری و باغداری است و حوض پرورش ماهی هم در این منطقه زیاد دیده می شود. آب و هوای این شهر معتدل و مطبوع است در تابستان و دیگر فصل ها برای گشت و گذار عالی است و به عنوان یک منطقه گردشگری شناخته می شود. از مکان های زیبا و دیدنی فیروزکه می توان به چشمه های آب معدنی و آبشار و طبیعت دل انگیز آن اشاره کرد. در ادامه مکان های زیبای فیروزکوه را معرفی می کنیم.

مکان های دیدنی فیروزکوه

این منطقه زیبای سرسبز دارای گونه های مختلف از درختان میوه است که می توان به درخت زردالو، سیب و الو اشاره کرد.

مکان های دیدنی فیروزکوه

تنگه واشی

این جاذبه یکی از معروف ترین جاذبه های فیروزکوه است و اگر به منطقه فیروز کوه می روید حتما سری هم به تنگه واشی بزنید. این محل در 15 کیلومتری شمال غربی این شهر قرار گرفته است و در درون این تنگه یک رودخانه جاری است و می توانید در این رودخانه شنا کنید و جالب است بدانید که در آثار باستان شناسی بیان شده است یکی از کتیبه های دوران قاجار متعلق بع این تنگه تاریخی است.

مکان های دیدنی فیروزکوه

دریاچه سد لزور

این سد با سد سیاه رود نیز شناخته می شود دریاچه ای که در مرز تهران و مازندران قرار گرفته است و عمق دریاچه آن ۱۵ متر است طبیعت سرسبز و تماشایی این دریاچه توجه بسیاری از علاثه مندان و گردشگران را به خود جلب می کند.

مکان های دیدنی فیروزکوه

چشمه آب معدنی خمده

یکی دیگر از مکان های دیدنی فیروزکوه این چشمه آب معدنی است که در فاصله ۵ متری از این شهر واقع شده است این دریاچه در میان صخره های سنگی واقع شده است و که به شکل دیواری از استخر آن را محاصره کرده و محلی برای شنا کردن است.

مکان های دیدنی فیروزکوه

روستای لزور

یکی از چشم اندازها و مکان های دیدنی در نواحی شمالی ایران روستاهای اطراف است که اصولا دارای مراتع سرسبز و جنگل های انبوه هستند همچنین در اغلب این روستاها چشمه و رودخانه وجود دارد. روستای لزور نیز یکی از این مناطق دیدنی است که دارای دیدنی های بکری است و از جمله دیدنی های آن می توان به دشت، امامزاده، باغ ها و دیگر چشم اندازها اشاره کرد.

مکان های دیدنی فیروزکوه

تنگه میشینه مرگ

یکی از مکان های دیدنی فیروزکوه تنگه میشینه مرگ است که ویژه گردشگران صخره نورد است در این تنگه امکان پیاده روی و صخره نوردی وجود دارد که باید با مهارت لازم به این منطقه سفر کنید این صخره ها بسیار بکر و دیدنی هستند.

مطلب پیشنهادی: بهترین تفریحات هیجان انگیز که در تهران می توانید تجربه کنید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مکان های دیدنی فیروزکوه + جاذبه های تماشایی فیروز کوه به همراه تصاویر این مناطق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..