تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




25 آبشار دیدنی و هیجان انگیز در جهان

در زندگی هیچ چیز هیجان انگیزی مانند یک آبشار دیدنی وجود ندارد به ویژه هنگامی که برای دیدن آن نیاز به پرواز با یک هواپیمای کوچک در جنگل های بارانی و سرسبز آمازون یا پیاده روی در یک دره در دورترین نقطه در فیلیپین دارید. اما چرا مسافران حاضرند برای تماشای این نیروهای طبیعت انقدر ریسک کنند؟

آبشار دیدنی

یکی از متخصصان برجسته آبشارهای جهان، برایان سوان سالهاست که در جستجوی پاسخ این سؤال است. با مدیریت آنچه جامع ترین سایت تحقیقات آبشارهای جهان به حساب می آید، برایان به همراه بنیانگذار سایت، دین گاس، اطلاعات همیشه در حال تحول در زمینه عکس، داده ها، نقشه و غیره را جمع آوری کرده است تا بتوانید هر آبشار را با آبشار دیگر مقایسه کنید.

برایان درباره این موضوع گفت: “وقتی آب در حال حرکت مانند آبشار را می بینیم و صدای آن را می شنویم، می توانیم ارتباط بسیار واقعی و غالباً عمیق با قدرتی اولیه خام طبیعت احساس کنیم.” “علاوه بر آن، انسان همیشه می خواهد چیزها را اندازه گیری و مقایسه و فهرست بندی کند. بنابراین به طور طبیعی، آبشارهای بزرگتر مانند نیاگارا یا یوسیمیتی که مطمئناً در میان بزرگترین یا بلندترین ها قرار دارند، دارای اعتبار و احترام دیگری می شوند که باعث الهام بخشیدن بیشتر می شود. ”

کوین آدامز، عکاس طبیعت در کارولینای شمالی که علاوه بر سازماندهی تورهای عکاسی مانند “آبشارهای زیر نور ماه”، هزاران آبشار در دوره تصدی خود را نیز عکاسی کرده است و دیدن آبشارها را یک تجربه استثنائی توصیف کرد.

کوین گفت: “من تصور می کنم مردم آنها را خیلی دوست داشته باشند زیرا این همه حواس ما را به روشی بسیار واقعی تحت تأثیر قرار می دهد.” “ما می توانیم آن را ببینیم و آن را لمس کنیم اما آن نیز ما را لمس می کند. وقتی اسپری ناشی از سقوط آب پوست شما را لمس می کند، خوب چیز دیگری مانند آن نیست. ”

آدامز در وب سایت خود مراحل قدم به قدم آسان برای به دست آوردن زیباترین عکس های آبشار را فراهم می کند و او می گوید که گرفتن یک عکس حرفه ای از آبشار در عمل آنچنان که فکر می کنید دشوار نیست. آدامز گفت: “بسیاری از آن با شرایط عکاسی در ارتباط است.” هر آبشار متفاوت است. ممکن است فکر کنید یکی بهتر از دیگری به نظر می رسد و دفعه دیگر دوباره برمی گردید و دفعه بعد می بینید که کاملاً تغییر کرده است.”

برای راهنمایی بیشتر این مقاله از هفت گنج را درباره 25 آبشار دیدنی و هیجان انگیز در سراسر جهان بخوانید.

آبشار آنجل در ونزوئلا

آبشار دیدنی

تقریباً 15 برابر بلندتر از آبشار نیاگارا است و در ارتفاع 3،212 پا قرار دارد که همین مساله آبشار آنجل را به یکی از بلندترین آبشارهای جهان تبدیل کرده است. نام این آبشار دیدنی پس از جیمز کرافورد آنجل نامگذاری شده است که در سال 1933 این مکان را کشف کرد. آبشار آنجل سرازیر است به فلات Auyán-Tepuí معروف به “کوه خدای شیطان” در پارک ملی کانایما. رسیدن به آنجا خودش نیمی از سرگرمی است. این محل تقریباً در 400 مایلی جنوب شرقی کاراکاس است و شما باید قبل از عبور از روستای کوچک کانایما با یک کشتی از رودخانه عبور کرده و پس از یک ساعت پیاده روی به آنجا برسید.

آبشار فیری پولز در جزیره اسکای اسکاتلند

آبشار دیدنی

این آبشار دیدنی و زیبا در کنار رودخانه ای در جزیره اسکای در اسکاتلند واقع شده است و این استخرهای شفاف کریستالی و آبی کبالت که در محاصره دیوارهای سنگی و هجوم آبشار هستند بسیار جذابند. بنابراین به جرات می توان لقب جادویی را برای آن به کار برد و بازدید کنندگان ممکن است احساس کنند که در حال گذر از زندگی واقعی هستند
و افسانه و خیال را تجربه می کنند. محبوبیت آن در میان کوهنوردان و دوستداران طبیعت بسیار زیاد است و این آبشار مکان مناسبی برای گذراندن یک بعد از ظهر عالی به شمار می رود.

آبشار ایگواسو در آرژانتین

آبشار دیدنی

آبشار ایگواسو را می توان در دو کلمه خلاصه کرد: قدرت بکر و اندازه گیری مسافت.
بین مرزهای استان میسونس آرژانتین و ایالت پارانا از برزیل قرار دارد. ایگواسو که به “آب بزرگ” ترجمه می شود دارای 275 تراس فردی است. در امتداد دو مایل از صخره های جنگل های بارانی سرازیر است. این درخشان ترین مکان میراث جهانی یونسکو به شکل دره ای U شکل است و به عنوان گلوی شیطان شناخته می شود.

آبشارهای کوانگ سی در لائوس

آبشار دیدنی

با یک سواری 45 دقیقه ای یا یک سفر کوتاه با قایق کوتاه در رودخانه مکونگ از لوانگ پرابنگ در شمال لائوس عبور خواهید کرد، آبشارهای کوانگ سی در واقع آبشارهای متعددی هستند که هر یک از دیگری زیباترند. مجموعه ای از آب های فیروزه ای که بر فراز صخره های سنگ آهک ریخته می شوند، این مکان را به جایگاهی محبوب گردشگران و افراد محلی تبدیل کرده است. صعود به اوج بالاترین آبشار می تواند سخت باشد بنابراین اگر می خواهید به آنجا بروید کفش مناسب با خود بیاورید. چشم انداز این آبشار ارزش آن سختی ها را دارد.

آبشار کوتنای در مونتانا

آبشار دیدنی

این بخش جالب در گوشه شمال غربی مونتانا واقع شده است. ریزش آبشار به قطعات مساوی وحشتناک و چشمگیر است. در حالی که نام آن ممکن است چندان آشنا نباشد، اما اهالی سینما احتمالاً این آبشار را با فیلم مطرح نامزد شده برای جوایز اسکار یعنی فیلم “از گور بازگشته” تشخیص می دهند و این منطقه زمانی توسط قبیله کوتنای به عنوان مرکز جهان در نظر گرفته شده بود. مکانی است که اعضای قبیله می توانند از آن برای ارتباط با نیروهای معنوی استفاده کنند
و تماشای آن بسیار چشمگیر است. این آبشار در عمل از پل معلق مشهوری به طول 210 فوت در کنار رودخانه سرازیر است.

آبشار باتارا جرج در لبنان

آبشار دیدنی

در امتداد مسیر کوهستان در قسمت شمالی کشور لبنان واقع شده است. “غار سه پل” نه تنها یک مکان دیدنی است بلکه همچنین یک پدیده زمین شناسی است که گفته می شود بیش از 160 میلیون سال قدمت دارد. مانند
از آنجا که بسیار دوردست است، این شگفتی طبیعی در بهار به بهترین وجه مورد بازدید قرار می گیرد. بین ماه های مارس و مه، هنگامی که برف کوه های لبنان شروع به ذوب شدن می کند واقعا دیدنی است.

آبشارهای تیناگو در فیلیپین

آبشار دیدنی

ایلیگان با داشتن 23 آبشار در محدوده شهر خود به شهر باشکوه آبشارها معروف است. اما آبشارهای تیناگو همان چیزی است که واقعاً آن جا را به مقصد گردشگری تبدیل کرده است. تیناگو تحت عنوان “آبشارهای پنهان” شناخته شده است و همچنین به معنای “خارج از مسیر فرسوده” است زیرا باید برای رسیدن به آن از مسیری 500 پله ای در آن بالا بروید و به بالای آبشار 240 فوتی برسید.

آبشارهای بن گیوک و دیتین در ویتنام و چین

آبشار دیدنی

بن گیوک و دیتین در واقع مرزهای چین و ویتنام است و این نام یک آبشار است نه دو آبشار. در ویتنام به آبشار بن گیوک و در چین به آبشار دیتین معروف است و یکی از بزرگترین آبشارهای آسیا به شمار می رود.

آبشار سکومپول در بالی

آبشار دیدنی

آبشار سکومپول که به عنوان زیباترین آبشار در اندونزی مورد توجه است برای بازدید به یک رانندگی دو ساعته احتیاج دارد که از میان زمین های جنگلی سرسبز و زمین های زراعی برنج شهر اوبود می گذرد. سکومپول که به “گروهی از” ترجمه می شود در واقع مجموعه ای از هفت آبشار است و ارزش تلاش برای بازدید را دارد در حالی که وقت خود را صرف بازدید از جزیره خدایان می کنید.

آبشار کایتور در گویان

آبشار دیدنی

آبشار کایتور در امتداد رودخانه پوتارو در پارک ملی کایتور واقع شده است و نه فقط پنج برابر بلندتر از آبشارهای نیاگارا است بلکه همچنین یکی از بلندترین آبشارهای قدرتمند قطره ای در جهان به شمار می رود. به دلیل دور بودن و قرار گرفتن در عمق جنگل های آمازون، همچنین نیاز به استفاده از هواپیما برای رسیدن به آنجا دارد.

آبشار گولفوس در ایسلند

آبشار دیدنی

تقریباً 75 مایل از ریکجاویک در امتداد رودخانه ویتا فاصله دارد. گوفلوس یا آبشار طلایی مشهورترین آبشار ایسلند و یکی از محبوب ترین آنها محسوب می شود.
جاذبه های این کشور توسط دومین یخچال بزرگ ایسلند به نام لانگ یوکول و سایر موارد تغذیه می شود. روزهای آفتابی، یک رنگین کمان براق هم در لبه آن دیده می شود.

آبشار ماردالسفوسن در نروژ

آبشار دیدنی

در حالی که این اسم به راحتی در هر زبانی نمی چرخد اما ماردالسفوسن یکی از بلندترین آبشارهای اروپا و بلندترین آبشار قطره ای در نروژ است.
آبشار به طرز چشمگیری با سقوط 2،154 پایی، تصویر چشمگیری به شما می دهد.

آبشار جاگ در هند

آبشار دیدنی

در ارتفاع 829 پا، آبشار دیدنی جاگ را می توان در منطقه غنی از آبشار در کارناتاکا در کشور هند یافت و یکی از بلندترین آبشارهای قطره ای مستقیم در این کشور است. در سال 2007، باران شدید مسئولان را وادار کرد تا آب بیشتری را از بالادست سد لینگانماکی رها کنند که این یکی از دیدنی ترین نمایش های آبشار در تاریخ را به دنبال داشت. به دنبال بازدید آن هستید؟ بهترین زمان برای مشاهده آن زمانی است که سطح آب بالا باشد و این زمان از ماه اوت تا دسامبر در اوج خود قرار دارد.

آبشار تورک در ایرلند

آبشار دیدنی

در داخل پارک ملی کیلارنی در پای کوه تورک در شهرستان کری واقع شده است که این مناطق جنگلی زیبا و ریزش آبشارها افسانه ای است. موهنوردی برای بدست آوردن برخی از بهترین منظره ها لازم است، کافیست در سمت چپ آبشار قدم بزنید اما هر کاری انجام می دهید، حتما تماشای تورک را زود انجام دهید. کمتر از یک پنج مایل رانندگی با شهر فاصله دارد و این آبشار دیدنی یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی کیلارنی است و به سرعت با دیگر مسافران خوشحال بمباران می شود.

آبشار ویکتوریا در آفریقای جنوبی

آبشار دیدنی

آبشار ویکتوریا، پس از ملکه ویکتوریا توسط کاوشگر بریتانیایی دیوید لیوینگستون، نامگذاری شده است (همچنین به نام موسی اوآ تونیا نیز شناخته می شود) و زامبیا و زیمبابوه را در امتداد رود زامبزی به هم متصل می شوند. در حالی که بلندترین یا وسیع ترین آبشار نیست اما آبشار ویکتوریا یکی از بزرگترین آبشارهای قطره ای جهان به شمار می رود. صدای این آبشار تا مایل ها آن طرف تر به گوش می رسد.

آبشار ایزورول بیگار در رومانی

آبشار دیدنی

وقتی کسی به رومانی فکر می کند آبشارها دقیقاً اولین چیزی نیست که به ذهنش می رسند، آب به آرامی در صخره های پوشیده از خزه در ایزورول بیگار جریان می یابد. در منطقه جنوب غربی کوه های آنینا واقع شده است و با اینکه بزرگ ترین آبشار قطره ای و یا معمولی نیست اما به خودی خود خیره کننده است.

آبشار سودرلند در نیوزیلند

جاذبه های دیدنی

برای رفتن به نوک جنوب غربی نیوزلند در نزدیکی میلفورد و دیدن آبشارهای سودرلند به بهترین وجه از طریق تور هلیکوپتر یا هواپیمای کوچک امکان پذیر است. با حجم بالای آبشار و صدای بلند آن در امتداد رودخانه آرتور، کنار کوه در پارک ملی فیوردلند نیوزلند حتما منظره دلپذیری را تجربه خواهید کرد.

آبشار ولیکی اسلپ در پارک ملی دریاچه پلیتویک کرواسی

دیدنی های جهان

به بخش هایی از 12 دریاچه فوقانی، چهار دریاچه پایینی و یک سری از آبشارهای نفس گیر و صخره های سنگ آهک، غارها و صخره ها در بین دریاچه های پلیتویک در کرواسی تقسیم شده است که مطمئناً مسیریست که هرگز فراموشش نخواهید کرد. از مسیر خیلی دور نشوید زیرا این جا همچنین پارک خرس ها، گرگ ها و انواع گونه های پرنده ها است. بزرگترین آبشار در شهر، ولیکی اسلپ یا “آبشار بزرگ” با 255 پا ارتفاعی که دارد بزرگترین آبشار کشور است.

آبشار نیاگارا در نیویورک

آبشار دیدنی

آبشار نیاگارا به راحتی یکی از مشهورترین آبشارهای جهان است که در مرز ایالات متحده و کانادا قرار دارد. دسترسی به آن از طریق پیاده روی، تور قایق یا به سادگی از پنجره هتل شما ممکن است، طرف کانادایی آن دارای کازینوها، کابین ها، برج ها، تونل ها در پشت آبشار است و به طور کلی نمای برتری دارد. ریزش آب به طور میانگین بیش از 600000 گالن
در هر ثانیه، جای تعجب نمی گذارد که نیاگارا یکی از مهمترین آبشارهای جهان و شگفتی های طبیعی به شمار می رود.

آبشار راین در سوئیس

آبشار دیدنی

بگذارید بگوییم که آبشار راین در شمال سوئیس بزرگترین آبشار در اروپا است. همچنین باید ذکر کنیم که یکی از بکرترین هاست. می توانید با قایق سواری به آن برسید و یا اگر می خواهید خشک بمانید می توانید از طریق صخره نوردی به دیدن آن بروید.

آبشار مورچیسون در اوگاندا

آبشار دیدنی

دویست مایل از شمال غربی کامپالا در امتداد دره آلبرتین ریفت، آبشار مورچینسون قرار دارد که یکی از مناطق دیدنی کشور است. واقع در داخل پارک ملی که یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مناطق محافظت شده در اوگاندا است،
آبشار در میان افراد محلی به عنوان کاروما شناخته می شود نامی که از یک روح فرزانه با همین نام نشات گرفته و در موقعیتی قرار دارد که سنگ ها آبهای رودخانه را می شکنند.

آبشارهای تاوورو در فیجی

آبشار دیدنی

در پارک میراث ملی بوما واقع در جزیره تاویونی سه آبشار دیدنی واقع شده است که آبشارهای تاوورو را تشکیل می دهد و هر یک دوست داشتنی تر از دیگری هستند.
آبشار اول که به نام بومای پایینی نامیده می شود بزرگترین آبشار مجموعه و محبوب ترین آن است. کسانی که به دنبال خنک شدن در آبهای آرام آن هستند، حسابی می توانند از آن لذت ببرند.

آبشار آکاکا در هاوایی

آبشار دیدنی

علی رغم اینکه آبشارهای آکاکا بیش از دو برابر ارتفاع آبشارهای نیاگارا است اما سفر کردن به آن نسبتاً آسان تر است. در واقع این یکی از قابل دسترس ترین آبشارها در جهان است و حتی بهتر این است که راه را خودتان از میان گیاهان موز، گل های ارکیده وحشی و درختان بانیان طی کنید. آبشار آکاکا یک منطقه کمتر شناخته شده اما بی اندازه زیباست.

آبشار یوسیمیتی در کالیفرنیا

آبشار دیدنی

با ارتفاع 2،425 پا از قسمت بالای آبشار به پایه پایین، آبشار یوسیمیتی از سه بخش تشکیل شده است: آبشار فوقانی، آبشار میانی و آبشار پایینی و طبق اعلام خدمات پارک یوسیمیتی، بهترین زمان برای بازدید در طول فصل بهار است هنگامی که بیشترین میزان ذوب برف ها اتفاق می افتد.

آبشار دانز ریور در جامائیکا

آبشار دیدنی

شاید یکی از دیدنی ترین نقاط دیدنی جامائیکا، آبشارهای رودخانه دانز ریور است. برای رسیدن به بالای آن باید 600 پا طی کنید و برای آنکه کارتان آسان تر شود بهتر است از یک راهنمای انسانی کمک بگیرید. منطقه دیدنی آن سریع پر از جمعیت می شود، بنابراین سعی کنید خیلی زود و پیش از هجوم دیگران خودتان را به این آبشار دیدنی برسانید.

منبع:

travelandleisure




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «25 آبشار دیدنی و هیجان انگیز در جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..