تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحلیل رسانه های ژاپنی درباره سفر روحانی به ژاپن/ جهان شاهد رویدادی مهم خواهد بود

بعد از آنکه کیودو و ژاپن تایمز در خبرهایی از برنامه سفر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به ژاپن خبر داده و متعاقب آن خبرهایی درباره رایزنی توکیو با مقامات واشنگتن در این رابطه منتشر شد، در روزهای اخیر رسانه های ژاپن به انتشار تحلیل هایی درباره این سفر پرداخته اند. 

در همین رابطه «نیکی ژاپن» با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ژاپن گزارش داد که «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن یکبار دیگر قصد دارد به عنوان میانجی برای کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا تلاش کند.

نیکی روز دوشنبه در گزارشی نوشت: بر سر توافق هسته ای به دلیل خروج آمریکا از آن تنش هایی ایجاد شده و چالش هایی بروز کرده و این سفر می تواند فرصتی برای بحث در این مورد باشد. در واقع یک بن‌بست در مسیر اجرای توافق هسته ای به وجود آمده و حالا آبه می خواهد به عنوان یک رابط و میانجی برای حل و فصل اختلافات ایران و آمریکا تلاش خود را به کار گیرد.

این گزارش حاکی است حسن روحانی که اولین رییس جمهوری ایران است که از سال ۲۰۰۰ به ژاپن سفر می کند، روز جمعه این هفته با آبه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نیکی از این سفر به عنوان یکی از مهمترین رخدادهای بین المللی یاد کرد و افزوده است: موضوع دیگری که مطرح است مساله امنیت عبور و مرور محموله های نفتی از خلیج فارس است و طرفین در این خصوص رایزنی هایی صورت خواهند داد. برای ژاپن که حجم زیادی از نفت خود را از منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز تامین می کند، ثبات و امنیت منطقه بسیار اهمیت دارد و آبه خواستار ایفای نقش سازنده طرف های مختلف برای این منظور است.

ژاپن تایمز  نیز امروز دوشنبه در گزارشی نوشت که سفر رییس جمهوری ایران به ژاپن روز ۱۹ دسامبر آغاز می شود و سه روز به طور می انجامد و  روحانی در این مدت با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این روزنامه نوشته است که آبه نخست وزیر ژاپن در مصاحبه ای تاکید کرده است هدف دولت وی این است که از تنش ها در خاورمیانه کاسته شود.

ژاپن تایمز ادامه داد: ژاپن و ایران در حال انجام مراحل نهایی هماهنگی ها برای این سفر هستند که برای هر دو کشور، توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی و ثبات خاورمیانه بسیار اهمیت دارد.

گزارش افزوده است روحانی در مالزی در اجلاس سران کوالالامپور شرکت می کند و پس از آن راهی ژاپن می شود و توکیو هم اعلام کرده است به دنبال ابتکارات دیپلماتیک برای کاستن از تنش ها است.

ژاپن تایمز نوشت: تهران به دنبال آن است توافق هسته ای را به پیش ببرد البته به شرط اینکه از تحریم ها کاسته شود زیرا توافق هسته ای در مقابل لغو تحریم ها منعقد شد.

این رسانه ژاپنی اضافه کرد که خروج آمریکا از توافق و تحریم های این کشور علیه تهران باعث شد تا ایران نیز برخی تعهداتش در چارچوب برجام را کاهش دهد و احتمالا آبه از روحانی خواهد خواست تا ایران به تعهداتش در این توافق عمل کند.

علاوه بر ژاپنیها، چینی ها نیز به تحلیل این سفر پرداخته اند و برای مثال «چاینا دیلی» سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ژاپن را یکی از مهمترین و قابل توجه ترین رویدادهای بین المللی ماه جاری میلادی توصیف کرده است.

این روزنامه با انتشار عکسی از سفر سال جاری میلادی آبه شینزو نخست وزیر ژاپن به ایران نوشت: هفته جاری جهان شاهد یک رویداد مهم خواهد بود که سفر روحانی به توکیو است.

چاینا دیلی در ادامه آورده است که سفر حسن روحانی به ژاپن و همچنین دیدار رییس جمهوری روسیه با همتای بلاروس و دیدار وزیر خارجه ژاپن از مسکو از مهمترین موضوعات و رویدادهای بین المللی هفته است.

بنا به این گزارش آبه اعلام کرده است با استفاده از فرصت سفر رییس جمهوری ایران به ژاپن، برای حل و فصل موضوع توافق هسته ای و تنش بین آمریکا و ایران اقدام خواهد کرد.

2323




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحلیل رسانه های ژاپنی درباره سفر روحانی به ژاپن/ جهان شاهد رویدادی مهم خواهد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..